Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#670919
:( Onze Tessa barft nu 3 maanden en dat bevalt uitstekend. Alleen poept ze de laatste week maar 1x in de 3 dagen. Zelfs na runderlever komt er niets. Het is voor haar normaal om sowieso 's ochtends te poepen. Dat gebeurt nu ook niet, hoe ver ik ook wandel. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ze wel eens is gestoord tijdens haar poepsessie door onze pup. Die dan doodleuk even tegen haar aanknalt om te gaan spelen, maar die heb ik vanmorgen dus maar aangelijnd gehouden. Dubieuze kwestie dus. Zit het tussen haar oren of niet... :'(
#670943
toen ik mijn honden op de cb. zette, poepte ze ook maar eens in de twee a drie dagen. Nu ik ze sinds een week of twee regelmatig kippenekken ed. geef, poepen ze ook zo weinig. Zal als ik jou was inderdaad de pup even aanlijnen want die van mij hebben er ook een handje van als de ene moet poepen de ander gaat klieren. Als hij langer als 5 dagen geen ontlasting heb, zal ik als ik jouw was gaan denken aan een microlax(drogist). Maar probeer het eerst maar met de pup aangelijnt, succes
Door Lil
#670947
Ik heb hier ook zo´n idioot die zodra hij gestoord wordt, of te veel andere honden ruikt of noem maar op.... niet poept, al komt het zijn oren uit, hij vertikt het. Wel doet hij een maal per dag wat, maar ook hij heeft het op vakantie drie dagen niet gedaan (waren met heel veel honden samen op vakantie). Toen maar alleen uitgelaten en toen deed hij eindelijk iets....
Bij verstopping gebruik ik ook microlax, dat gaat goed.
Gebruikersavatar
Door pike
#671164
Persoonlijk vind ik 1x poepen in drie dagen wel heel erg weinig :-\
Hier zijn ze na de introductie van barf wel veel minder gaan poepen maar wordt er wel nog heel regelmatig gepoept: tijdens de ochtendwandeling meestal 2 keer, 'smiddags zelden of nooit en 's avonds bijna altijd nog 1 keer.
Door tiny
#671358
Bedankt voor alle reacties. Normaal poept ze 's ochtends en/of 's avonds. En teveel bot kan haast niet want ik kom niet zo goed aan botten. Het enige bot wat ze krijgen is kippenbot en/of zo nu en dan een konijnenboutje. En dan de graten van de zalm  en makreel.  Ik ga toch de microlax in huis halen.???
Door tiny
#671755
Gisteravond heeft ze wel gepoept, niet veel maar goede kwaliteit en het kwam makkelijk. Een harde buik heeft ze niet echt, ik kan hem goed indrukken en ik voel ook geen obstakels. Vanmorgen niet gepoept maar ik hou het in de gaten.
Door tiny
#672010
Vanmorgen Microlax gegeven.nog geen 5 min. later stond ze bij de achterdeur (goed spul, gaat ook mee op vakantie). Maar wat er uit kwam is niet anders dan normaal. qua kleur en hardheid dus. Lizzy, jij suggereert meer vezels. Kan een goed plan zijn. Heb jij ideeen voor mij? ::)
Door Happy Tail
#672013
ik zou dan meer bladgroenten in de groentenmix verwerken, zoals andijvie ed. en er zullen vast nog meer ideen komen.
wat ook lekker werkt is een eitje door de groentemix. Als er hier relatief veel bot op het programma staat hou ik er met de groenten rekening mee. En anders gaat er wat makreel uit blik doorheen
Door Lizzy
#672069
tiny schreef: Vanmorgen Microlax gegeven.nog geen 5 min. later stond ze bij de achterdeur (goed spul, gaat ook mee op vakantie). Maar wat er uit kwam is niet anders dan normaal. qua kleur en hardheid dus. Lizzy, jij suggereert meer vezels. Kan een goed plan zijn. Heb jij ideeen voor mij? ::)
Geef je groente? Zo niet: dan zou ik 10% a 15% groentemix gaan geven. En net als Happy Tail, zou ik zeker een flink deel bladgroentes daarin verwerken. Mocht je al wel groentemix geven: dan zou je wat meer kunnen gaan geven. Mocht je al 15% groentemix geven: dan zou je er wat extra zemelen bij kunnen geven (tenzij je hond een graanallergie geeft, dan kun je beter geen zemelen geven).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door