Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanna
#670838
Vanorgen heb ik hertenvlees uit de vriezer gehaald, om het in kleinere porties te verdelen. Ik dacht dat het alleen maar vlees was, maar nu blijkt het vlees met bot te zijn. Kan dat wel gegeten worden? Mij lijkt het veel te hard.
Door Lizzy
#670842
Het ligt er aan welk deel van het hert het is. Als het niet-dragend deel is, kun je het wel proberen te geven.
Door Tanna
#670851
Het is volgens mij heel moeilijk te zien of het dragende delen zijn, omdat het zo in brokken is gesneden.
Door Antonia
#670976
Tanna schreef: Het is volgens mij heel moeilijk te zien of het dragende delen zijn, omdat het zo in brokken is gesneden.
Is het bot rond of plat?
Ronde botten zijn van dragende delen, platte botten van ribben of schouderbladen.
Door evds
#671121
Ook platte hertenbotten (ribben) vind ik erg hard. Kun je het bot er niet uitbenen?
Door Tanna
#671375
Ik heb het uiteindelijk weer in de vriezer teruggedaan en denk er sterk over om er met de kerst maar een stoofpotje voor onszelf van te maken.
Door Antonia
#671546
evds schreef: Ook platte hertenbotten (ribben) vind ik erg hard. Kun je het bot er niet uitbenen?
Die ervaring heb ik ook. Van de grotere prooidieren zoals hert geef ik eigenlijk alleen maar botten van jonge dieren. Want inderdaad ook de botten van niet dragende delen van de oudere dieren kunnen hard en scherp zijn.
Door Fynn
#671554
Hoi
Wij hadden ook hert gekocht waar best wel veel bot bij zat.
We hebben ze een paar keer een bot gegeven met vlees eraan,s'nachts moest Fynn overgeven en er kwamen stukken bot uit.Dus daarna maar niet meer gegeven want het was gewoon te hard.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door tieneke
#671555
Tanna schreef: Het is volgens mij heel moeilijk te zien of het dragende delen zijn, omdat het zo in brokken is gesneden.
Ik zou zeker geen kleine brokken/delen geven waar een stuk bot in zit,met schrokkerds heb je kans dat ze dit meteen doorslikken zonder erop te kauwen ;)
Laat ze lekker ontdooien en snij het bot er uit.... of gooi ze anders in je stoofpotje  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door