Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yves
#670321
Ik was net op de markt en daar mocht ik 2 geitenkarbonades meenemen. Ik heb ze aangepakt, maar weet niet zeker of ik ze kan geven.

Ze zijn vacuumverpakt en houdbaar tot 3-12. Bij het verpakken is iets verkeerd gegaan waardoor ze toch over de datum waren.

Hierdoor waren ze een beetje groenig. Ik heb ze thuis opengemaakt. Als ik met me neus erop sta ruiken ze een beetje (ik ben wel nog een ietsiepietsie verkouden). Het groen was vooral het vleessap. Heb ze dus afgespoelt en in een nieuw zakje gedaan. Na het afspoelen zag het vlees gewoon rood uit. De geur was minder maar niet helemaal weg.

Ik ken wel de geur van overdatum kip. Ik vind dat een beetje zoetig ruiken. Dit was meer zuurige kots  :-X

Ze liggen nu in de vriezer. Wat vinden jullie?
Door Jolly
#670329
Tja ik heb kliko's die eigenlijk kerngezond zijn en nergens last van hebben, dus aan die 2 van mij zou ik dit wel geven.
Ik weet niet of je al langer barft. kvv voert en of dat gewoon goed gaat.
Als dat het geval is, lekker geven.
Door Jojo
#670336
Ik heb vandeweek ook wat 'adel' vlees meegekregen bij het slachthuis nog wel. Stonk vreselijk, weeïg/zoetig en was aan ene kant ook al wat groenig sommige stukken. Als ze het willen eten, geef ik het gewoon...
Laatst gewijzigd door Jojo op za 02 dec 2006, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yves
#670368
Yves krijgt vanaf juli 2006 vers (kvv met hier en daar een barfje 2x per week). Het leek mij ook wel okay. Vlees zelf ik ook nog mooi van kleur. Maar wou het toch nog ff zeker weten.
Bedankt.
Gabriela
Door 202Spots
#670644
Yves schreef: Dit was meer zuurige kots  :-X
Uh,over datum zou me niet veel uitmaken,maar wanneer het naar zure kots ruik ...dan gaat het bij mij de vuilnisbak in.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#670801
zolang mijn honden af en toe (achter mijn rug om en sneaky ???) van kadavers eten van niet meer te beschrijven beesten, zou het mij ook niet uitmaken!
Door Twiz
#671112
Ik krijg met grote regelmaat prachtig rundvlees wat over de datum is. Gratis...........van de slager.
De kleur is niet optimaal (beetje grauwig/donkergroene vlekken)  het ruikt een beetje "sterk", maar zeker niet zuur of bedorven en het gaat erin als koek.
Dat kan ik toch gewoon blijven geven?
Door Happy Tail
#671140
ik geef ook gewoon groen vlees. er verdwijnt nog wel eens iets ondefinieerbaars dat ze in een bos gevonden heeft en vast een konijn is geweest. En die komt waarschijnlijk ook niet meer binnen de tht datum uit:-)

maar ik zou wel voorzichtig zijn als ik een hond zou hebben die een niet zo sterke maag zou hebben of net aan de barf is.
Door evds
#671143
Ik heb heel gemakkelijk: loopt het vlees nog niet zelf weg  :P gewoon geven. Mijn honden eten ook wel eens van een kadaver of iets uit de mestvaalt. Dat kunnenmijn honden prima hebben al geeft dat soms wel wat onaangename luchtjes(als ze s'avonds aan mijn voeten liggen) en in sommige gevallen eenmalige diarree.
Door tieneke
#671177
Twiz schreef: Ik krijg met grote regelmaat prachtig rundvlees wat over de datum is. Gratis...........van de slager.
De kleur is niet optimaal (beetje grauwig/donkergroene vlekken)  het ruikt een beetje "sterk", maar zeker niet zuur of bedorven en het gaat erin als koek.
Dat kan ik toch gewoon blijven geven?
Ja hoor,zonde om weg te gooien.
Door Jojo
#671266
Twiz schreef: Ik krijg met grote regelmaat prachtig rundvlees wat over de datum is. Gratis...........van de slager.
De kleur is niet optimaal (beetje grauwig/donkergroene vlekken)  het ruikt een beetje "sterk", maar zeker niet zuur of bedorven en het gaat erin als koek.
Dat kan ik toch gewoon blijven geven?
:D Dat heb ik nu ook van de slager mee gehad, alleen 1 van de 2 (de moeilijke eter) gaat er waarschijnlijk liever in rollen dan dat ie het opeet ::) ;D
Door tieneke
#671276
Jojo schreef: :D Dat heb ik nu ook van de slager mee gehad, alleen 1 van de 2 (de moeilijke eter) gaat er waarschijnlijk liever in rollen dan dat ie het opeet ::) ;D
Lekkerrrr... ::) ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door