Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door alies2
#66275
Bommel zou over twee weken geënt moeten worden. Hij werd tot nu toe jaarlijks geënt met een cocktail van Vanguard tegen parvo, hondenziekte, leverziekte, weil en para-influenza. Ik zit er sterk over te denken hem alleen tegen weil te laten enten.
Hoe denken jullie hierover?
Gebruikersavatar
Door chooky
#66285
alies2 schreef: Bommel zou over twee weken geënt moeten worden. Hij werd tot nu toe jaarlijks geënt met een cocktail van Vanguard tegen parvo, hondenziekte, leverziekte, weil en para-influenza. Ik zit er sterk over te denken hem alleen tegen weil te laten enten.
Hoe denken jullie hierover?
Ik ent eigenlijk helemaal niet meer. Zelfs niet tegen weil.
Chooky is tot en met haar eerste jaar volledig ingeent.
Alleen rabies als we er niet onderuit kunnen (vakantie in frankrijk) doen we nog wel.
Door Anna Penta
#66429
Hier dit jaar ook alleen Weil! Behalve Kit, die is net 1 jaar. Maar heb wel vooraf hiernaar geinformeerd. Vorig jaar wilde ik het ook maar mijn da wilde niet eens naar me luisteren. Was verplicht cocktail te nemen.
Door qyan
#66530
Anna Penta schreef: Hier dit jaar ook alleen Weil! Behalve Kit, die is net 1 jaar. Maar heb wel vooraf hiernaar geinformeerd. Vorig jaar wilde ik het ook maar mijn da wilde niet eens naar me luisteren. Was verplicht cocktail te nemen.
je bent helemaal niets verplicht >:( ;D
is het zijn hond of jouw hond en is het zijn portemonnee of de jouwe.
sommige da's ::)
Gebruikersavatar
Door chooky
#66538
Anna Penta schreef: Hier dit jaar ook alleen Weil! Behalve Kit, die is net 1 jaar. Maar heb wel vooraf hiernaar geinformeerd. Vorig jaar wilde ik het ook maar mijn da wilde niet eens naar me luisteren. Was verplicht cocktail te nemen.
Hoezo verplicht????????????????????????????
Jij betaalt hem toch om te doen wat jij wilt met jouw dier????
Dat zou helemaal mooi zijn, ze verplichten je toch ook niet om te castreren, om een bepaald voer te geven, om bepaalde medicijnen te geven (en te betalen)???????
Sorry hoor, is niet tegen jou bedoelt, maar tegen die $#@&%$# van een dierenarts die denkt dat hij heel wat is! :-X >:(
Ik zou echt acuut een ander zoeken, die bereid is om te luisteren.
groetjes,
Eva
Door Anna Penta
#66774
Hebben jullie die ervaring niet? Ik ben dit jaar vooraf gaan bellen of het mogelijk was alleen weil te enten maar dat valt niet mee hoor! Als het al niet in 1 enting zit met parvo weigeren ze naar mij te luisteren. In het beste geval enten ze het ene jaar cocktail en het andere weil en parainfluenza. Ik leg dan maar gauw neer, heb helemaal geen zin in discussies. Nu doen ze het in Sleeuwijk wel, maar ojee, een schuldgevoel dat ze me daar probeerden te bezorgen...
Door qyan
#66782
Anna Penta schreef: Hebben jullie die ervaring niet? Ik ben dit jaar vooraf gaan bellen of het mogelijk was alleen weil te enten maar dat valt niet mee hoor! Als het al niet in 1 enting zit met parvo weigeren ze naar mij te luisteren. In het beste geval enten ze het ene jaar cocktail en het andere weil en parainfluenza. Ik leg dan maar gauw neer, heb helemaal geen zin in discussies. Nu doen ze het in Sleeuwijk wel, maar ojee, een schuldgevoel dat ze me daar probeerden te bezorgen...
nee ik heb die ervaring niet, maar dat komt omdat mijn DA het er helemaal mee eens is in qyan zijn geval (met zijn medische geschiedenis om het kort samen te vatten ;))
als qyan dat allemaal niet had gehad weet ik niet hoe die er tegenover had gestaan hoor.
hij is in ieder geval wel voor om te enten volgens de geldigheidsduur van het vaccin ipv meer
Door Lizzy
#66783
Niet alle entingen zijn los te verkrijgen. Daarom zul je, als je om een parvo enting vraagt en dit niet specificeert, veelal een combi-enting krijgen. Het beste zeg je de dierenarts dus wat je wilt "dit vaccin van dat merk". En als ie niet aan jouw wensen (je bent klant) kan voldoen, dan zoek je een ander.

Maar nogmaals, jij moet eerst zeggen wat je wilt hebben! En hoe zelfverzekerder jij over komt en hoe meer kennis jij hebt over dit soort dingen (en dus KUNT zeggen wat je moet hebben) des te minder snel ze je in de "maling" zullen nemen.

En doen ze niet wat je zegt? En krijg je iets waar je niet om hebt gevraagd: Dien je een klacht in bij de Tuchtrecht.
Door Anna Penta
#66813
Ja Lizzy, dat is helemaal waar. Ik ben heel blij dat ik nu veel meer weet dan vorig jaar, toen ik me liet overdonderen door de dierenarts. Ook ben ik blij met deze ervaring, want ik kan via mijn boekje nu mensen hierop wijzen.

Ik vraag al via de telefoon met welk merk ze enten en als dat vanguard is, weet ik dat alleen weil niet mogelijk is. Dat is altijd gecombineerd met parvo. Maar zeggen ze Nobivac, dan kan het wel maar dan krijg je vaak weer een nieuwe discussie, bijvoorbeeld dat je toch wel om het jaar ook tegen parainfluenza 'moet' laten eten.

Ik heb gister speciaal vijf da's gebeld met die vraag, puur om dit in het gedeelte over vaccineren in mijn boek te kunnen vertellen. Ik denk dat eigen ervaringen beter overkomen dan allerlei theorieen.

Maar het is zeker waar dat alles staat of valt met je eigen kennis van zaken.
Door Lizzy
#66820
Anna Penta schreef: Ja Lizzy, dat is helemaal waar. Ik ben heel blij dat ik nu veel meer weet dan vorig jaar, toen ik me liet overdonderen door de dierenarts. Ook ben ik blij met deze ervaring, want ik kan via mijn boekje nu mensen hierop wijzen.

Ik vraag al via de telefoon met welk merk ze enten en als dat vanguard is, weet ik dat alleen weil niet mogelijk is. Dat is altijd gecombineerd met parvo. Maar zeggen ze Nobivac, dan kan het wel maar dan krijg je vaak weer een nieuwe discussie, bijvoorbeeld dat je toch wel om het jaar ook tegen parainfluenza 'moet' laten eten.

Ik heb gister speciaal vijf da's gebeld met die vraag, puur om dit in het gedeelte over vaccineren in mijn boek te kunnen vertellen. Ik denk dat eigen ervaringen beter overkomen dan allerlei theorieen.

Maar het is zeker waar dat alles staat of valt met je eigen kennis van zaken.
Yup. En dat is eigenlijk niet helemaal fair, maar zo werkt het wel....

Mijn buurvrouw is overigens vorig jaar door de vervanger van onze DA besodemietert met een vaccinatie (en de hond kreeg dus veel meer dan om gevraagd). Toen zij onze eigen DA daarmee confronteerde, hield hij natuurlijk zijn vervanger de handen boven het hoofd. Kijk, op zulke momenten wordt het gewoon tijd voor Tuchtraad of een klachtenbrief schrijven naar zijn praktijk.

Want wat mensen vergeten: je bent klant. En klant is koning en ik wil ook als zodanig behandeld worden. Als ik naar de winkel ga voor een paar schoenen, zegt de verkoopster toch ook niet tegen mij "nee, je MOET ook laarzen nemen"?

Ik krijg maandelijks een dierenartsen-magazine in de bus. Heel leerzaam! Want veel dierenartsen vinden het helemaal NIET fijn dat wij ons klant zijn gaan voelen. Ze krijgen, middels dit magazine, tips over hoe zij zich tegenover dit soort vervelende klanten moeten opstellen.

Voor mij reden te meer om die witte-jassen-arrogantie niet meer te accepteren.

(en gelukkig zijn er heel veel hele fijne, goede, niet arrogante, prettige dierenartsen).
Door meesmerel1
#66833
Nog 5 jaar en dan is mijn zus afgestudeerd...wat zal ik blij zijn! Nu ik steeds meer te weten kom, vind ik het steeds moeilijker om naar de dierenarts te gaan... Veel dokters (ook huisartsen bijv.) hebben zo'n mentaliteit dat lekenmensjes gewoon hun mond moeten houden...erg vermoeiend!
Door alies2
#66874
Heb net onze dierenarts gebeld, vlgs de assistente was het niet mogelijk alleen weil te enten. Vanavond moet ik terug bellen dan komt de da zelf aan de lijn om mij haarfijn uit te leggen waarom jaarlijkse coctail noodzakelijk is. Ik ga me verder inlezen. Als jullie meer info hebben, graag!
Door alies2
#66943
Hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel over die Weil-enting. Er zijn meerdere bacterieën en er zit maar 1 in de neting, en daarbij las ik net de alinea in het stukje van Lizzy over Weil dat vlees eten beschermd.
Ik ga even verder lezen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door