Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Birgit
#666093
Eindelijk heb ik het gedaan....

Gisteren zag ik een advertentie in de krant van de plaatselijke slager. Er stond bij dat ze zelf slachten. Dat wist ik niet !
Dus ik heb net gebeld om te informeren of ze ook vlees en botten hebben wat geschikt zou zijn voor mijn honden.
Degene die daar meer over weet kan ik over een uurtje terug bellen.
Maar nu......wat moet ik nu vragen. Geen varkensvlees. Geen dragende botten.
Hij had het over de ingewanden dat die waarschijnlijk weg gaan voor destructie.
Longen, hart etc zou ik waarschijnlijk wel kunnen krijgen.
Nu ben ik een beetje bang dat ik de verkeerde dingen ga vragen....
Wie helpt me ?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#666096
Ik zou heel kort door de bocht zeggen dat je alles kunt gebruiken dat niet van een varken en niet dragend is geweest. Dan is hij aan zet te vertellen wat hij heeft en kan jij niet de verkeerde dingen vragen.  ;)
Stoer van je!
Door Birgit
#666113
Net gebeld...helemaal startklaar, is hij weer weg. Nu heeft zijn collega mijn nummer gevraagd, en belt hij mij. Ben benieuwd
Door tieneke
#666199
Van de koe lekkere verse vuile pens,strotten,kopvlees,hart,lever(ben ik zelf niet echt voor)rundvlees/afsnijdsels,luchtpijp,long(deze 2 laatste als snackie,zou geen darmen etc geven.
Door Yves
#666265
Ik ben zelf ook niet zo voor lever.
En ik heb hier op BP gelezen dat er rare voorwerpen in de runderpens kunnen zitten. Dus ik geef alleen lams. Maar dat is mijn keuze.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#666274
Yves schreef: Ik ben zelf ook niet zo voor lever.
En ik heb hier op BP gelezen dat er rare voorwerpen in de runderpens kunnen zitten. Dus ik geef alleen lams. Maar dat is mijn keuze.
Die kunnen er inderdaad inzitten, maar die kunnen net zo goed in vuile schapenpens zitten. Alleen bij schone pens ben je van dat risico af.

@Birgit.
Ik zou vragenom: afsnijdsels, kopvlees, stukje lever, hart, niertje, pens. Eén stel longen van een rund is een flinke vuilniszak vol, even bedenken of je dat wilt hebben. Luchtpijp kan ook, hier geven we dat alleen voor de snack.
Door Birgit
#666329
Bedankt voor jullie antwoorden, 'k heb 'm nog niet gesproken.
Morgen is ie de hele dag in de slagerij. Weer proberen.

Ik ben zoooo groen joh....ik wist niet eens dat een paar runderlongen zoooo groot zijn ;D Goed dat je het even aangaf Angelique. Ik hoop ook dat ik alles een beetje uit elkaar kan houden. Nou ja eerst maar 's kijken waar hij mee komt ;)
Als die slager er geld voor vraagt, wat is dan redelijk ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#666382
Birgit schreef: Bedankt voor jullie antwoorden, 'k heb 'm nog niet gesproken.
Morgen is ie de hele dag in de slagerij. Weer proberen.

Ik ben zoooo groen joh....ik wist niet eens dat een paar runderlongen zoooo groot zijn ;D Goed dat je het even aangaf Angelique. Ik hoop ook dat ik alles een beetje uit elkaar kan houden. Nou ja eerst maar 's kijken waar hij mee komt ;)
Als die slager er geld voor vraagt, wat is dan redelijk ?
Ach, dat soort weetje van runderlongen kom je door schade en schande achter ;D ;D ;D

Wat redelijk is, is lastig in te schatten, geen flauw idee watvoor hoeveelheden hij je mee gaat geven. Afsnijdsels en kopvlees heeft een prijs van rond de 1 á 2 euro per kilo. Hart, lever, niertjes kan ook zo'n prijs voor gevraagd worden, mede daarom geen hele lever vragen daar deze ook erg groot kan zijn. runderhart weegt circa 2 kg en niertjes zo rond de 500 gram per stuk. Long, milt e.d is echt afval en mag dan ook niks kosten. Een pens kost bij de meeste slachters zo tussen de 2,5 en 5 euro per stuk.
Darmen zou ik niet willen hebben. :-X

Mocht je hem voor het ophalen nog spreken, dan zou ik 'm echt een lijstje in de hand drukken en niet "doe maar wat" zeggen, want voor  je het weet heb je een aanhangwagen vol spul waar je weinig tot niks aan hebt.
Door - pien -
#668418
En, hoe staat het ermee? Is het gelukt met de barfonderdelen?
Laatst gewijzigd door - pien - op di 28 nov 2006, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#668452
Yves schreef: Ik las laatst ook in een topic iets over tong.
Mag ook.
Door Birgit
#668537
pandora schreef: En, hoe staat het ermee? Is het gelukt met de barfonderdelen?
Volgens mij is die man ondergedoken.....'k Heb nog een paar keer gebeld, maar de man die erover gaat is er steeds niet  >:(
Door - pien -
#668586
Hoi Birgit, ik heb vanmiddag even gebeld (is voor mij in de buurt) en ze vragen 2,50/kilo vuile pens en 3,50/kilo/lever, nier en kopvlees :o :o :o, en hart zou nog ietsjes duurder zijn :o :o :o.
Ik heb gevraagd of t in de prijs zou schelen als hij gewoon alles in een zak zou gooien (niet verpakken oid) maar daar ging hij niet op in.
Door Birgit
#668605
pandora schreef: Hoi Birgit, ik heb vanmiddag even gebeld (is voor mij in de buurt) en ze vragen 2,50/kilo vuile pens en 3,50/kilo/lever, nier en kopvlees :o :o :o, en hart zou nog ietsjes duurder zijn :o :o :o.
Ik heb gevraagd of t in de prijs zou schelen als hij gewoon alles in een zak zou gooien (niet verpakken oid) maar daar ging hij niet op in.
Heeej Pandora  :D woon je bij me in de buurt ? Grappig....
Heb je naar vd Berg gebeld ?
Mooi dat jij wel wat te weten bent gekomen. Ik vind de prijzen nou niet echt Bi  :(
Jij ??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#668631
Birgit schreef: Heeej Pandora  :D woon je bij me in de buurt ? Grappig....
Heb je naar vd Berg gebeld ?
Mooi dat jij wel wat te weten bent gekomen. Ik vind de prijzen nou niet echt Bi  :(
Jij ??
Voor dat geld mag hij er voor mij op gaan zitten. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door