Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#668225
Rakker heeft zaterdag en zondag kippenvleugeltjes gegeten. Voor het eerst. Nu zag ik vanavond dat er behoorlijke stukjes bot in z'n ontlasting zitten. Is dat normaal? Zaterdag kauwde en kraakte Rakker dat het een lieve lust was, maar zondag slikte hij naar mijn idee hele stukken zo door zonder te kauwen. Hij beet een stukje af en dat was zo vertrokken. Is dat normaal of kauwen jullie honden die botten wel fijn?
Door Lizzy
#668248
Dian schreef: Rakker heeft zaterdag en zondag kippenvleugeltjes gegeten. Voor het eerst. Nu zag ik vanavond dat er behoorlijke stukjes bot in z'n ontlasting zitten. Is dat normaal? Zaterdag kauwde en kraakte Rakker dat het een lieve lust was, maar zondag slikte hij naar mijn idee hele stukken zo door zonder te kauwen. Hij beet een stukje af en dat was zo vertrokken. Is dat normaal of kauwen jullie honden die botten wel fijn?
Nee.

Maar eigenlijk verteren ze de vleesbotten gewoon prima.

Door allerlei omstandigheden kan het wel eens gebeuren dat vleesbotten wat minder goed verteerd worden. Ik heb meerdere malen gezien dat honden dit wel eens hebben wanneer ze, na het vleesbot, een flinke slok drinken (hoewel anderen weer beweren dat dit niet mogelijk is). Ik zie het ook wel eens bij honden die bijvoorbeeld zich niet helemaal tof voelen, die dag. En ik zie het ook wel bij honden voor wie het bot blijkbaar te hard is, omdat ze nog niks gewend zijn. Je zou kunnen beginnen met de kippenvleugels flink in de knippen of zelfs met een hamertje plat te slaan, voor een tijdje, tot Rakker gewend is aan het verteren van vleesbot.

Barfplaats wordt gesponsord door