Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PieterR
#667650
Ik raak wat in de war!  :confused1:

We zijn pas begonnen met volledige BARF, maar ik heb gelezen hier op het forum dat dragende botten niet gegeven mogen worden.
Wel lees ik herhaaldelijk dat er kippenpoten in de menu's voorkomen.
Zijn dit nu wel of geen dragende botten?

Misschien een domme vraag, maar liever het zekere voor het onzekere.
Voor mij zou het een stuk makkelijker zijn om bouten te geven want met 2 pyr's van om en nabij 50 kilo+ sleep ik mezelf rot met strotten en vleugels.

Karkassen vinden ze ook het einde, alleen 1 van de 2 geeft soms wat over na het eten van een karkas.

Trouwens best veel werk, dat barfen met 3 honden en 8 katten  :P ;)
Die katten vinden het ook heerlijk, je moet ze eens horen grommen als ze met die vleugels bezig zijn.  ;D
Door Twiz
#667741
Lupa heeft het goed uitgelegd, over het algemeen kun je stellen dat pootjes/poten van klein gevogelte gewoon goed eetbaar is voor onze honden. Om de reden die Lupa al gaf, moet er één kilo of moeten er honderden kilo's gedragen worden door de poten?
Al zijn er ook vogels waarvan de poten niet goed zijn, met name van kalkoen.

Wie weet er nog meer? ???
Door 202Spots
#667744
Kippen poten zijn prima om te geven,maar NIET om als eerste bot geven.
Beginnen met nek,vleugels en karkas en wanneer de hond DAAR aan gewend is dan kan je de poten ook geven.

Eend is ook okay vind ik en kalkoenpoot  is idd harder en ik denk dat gans ook harder is dan kip.
Door PieterR
#667845
Ok, dan kan ik met een gerust hart poten voeren.
Ik was bang dat het ging splinteren, maar dan zal ik dat verkeerd begrepen hebben denk ik.

Trouwens...een mus is toch een beschermd beestje?  :)
Die mag je toch niet voeren!  ;D
Door Malamoods
#667869
Als ik het goed heb, worden kippen ook op jonge leeftijd geslacht. Bot van jonge dieren is automatisch ook zachter volgens mij.

Rachel.
Door Antonia
#667955
Ik maak onderscheid tussen grote prooidieren (rund, schaap, geit, paard, kalkoen) en kleine prooidieren (kip, eend, konijn, haas, kwartel, parelhoen). Van de grote prooidieren voer ik nooit botten van dragende delen, van kleine prooidieren wel.
Verder voer ik alleen botten van jonge dieren (en dan maakt het niet uit van welk diersoort) en botten die goed bevleesd zijn (dus nooit kale botten).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door