Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door KatCorso
#666701
Lams- en paardensnippers, dat is wat ik driemaandelijks ga halen bij Vleeshandel Kusters. Maar nu zag ik dat ze ook kalfsbotten verkopen. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb nl nogal moeite met botten te vinden voor mijn honden, en zou graag weten of deze geschikt zijn. Niet te hard en nog wat bevleesd? Moet volgende maand weer voorraad gaan indoen, en was sowieso van plan een kilo botten mee te nemen om te proberen, maar als ik hier zou lezen dat ze geschikt zijn neem ik er natuurlijk meteen een heleboel mee  :)
Groetjes,
Katja
Door tieneke
#666704
Je geeft normaal rundrecreatiebotten?
Niet meer in huis halen voor de tanden/kiezen afbreken.
Lekker de kalfsbotten geven,zijn veel zachter.
Misschien hebben ze ook kalfsribben of schouderblad,heupen?
Kun je prima geven 1 keer per week als maaltijd.
Door Lil
#666757
Prijzen en producten staan op a la carte, ze zijn nog actueel  ;)

Ik geef persoonlijk geen kaal bot, dus zou het niet weten of ze goed zijn...
Ik geef liever de karkassen met wat snippers erbij, is veiliger (Boris heeft al een groot stuk van een hoektand af, komt niet van de barf maar ik wil dus wel oppassen).
Door Helen
#666759
Lil schreef: Prijzen en producten staan op a la carte, ze zijn nog actueel  ;)

Ik geef persoonlijk geen kaal bot, dus zou het niet weten of ze goed zijn...
Ik geef liever de karkassen met wat snippers erbij, is veiliger (Boris heeft al een groot stuk van een hoektand af, komt niet van de barf maar ik wil dus wel oppassen).
Ik dacht dat ze vleessnippers bedoelde...
Door KatCorso
#666812
Ik geef ook liever geen kale botten. Tot nu toe geef ik op zondagavond lamsbotten, deze zijn zo goed als kaal. Maar dan zorg ik ervoor dat ze 's ochtends pens of ander orgaanvlees gehad hebben. Ik maak me wel ergens wat zorgen of de botten die ze het meest krijgen (kipnekken en karkassen) wel voldoen. Enkele keren van maand krijgen ze een groot recreatiebot waar ze dan maximum 2 uurtjes op mogen knagen. Zou graag de kip afwisselen met lams- en geitenribben, maar zie het niet zitten om van Tongeren helemaal naar Rotterdam te rijden. Geit vind je hier helemaal niet, lamsribben wel maar die zijn vreselijk duur  ??? Ik rijd nu ook om de drie maanden naar Vleeshandel Kusters, maar dat is slechts 40 minuutjes rijden. Rotterdam daarentegen...
Door Lil
#666830
Je kunt bij Kusters eendkarkassen bestellen... en parelhoenkarkassen...
De parelhoen is goed bevleesd, de eend is iets kaler.

Ik weet niet meer zeker of de Aldi in Belgie duurder of goedkoper was als in Nederland, maar je kunt daar (in Nederland en Duitsland) goedkoop aan zalm komen. In Nederland bij de Makro (ligt ook een vestiging in Maastricht) koop ik ook wel vaker kwarteltjes, vooral voor de katten de hond vind ze niet denderend (eet ze wel), maar ik geloof dat er meerdere honden hier op het forum zijn die dit lekker vinden. In smeermaas ligt de vleeshal, daar kun je ook wel eens goedkoop aan bijvoorbeeld konijn komen of aan kalkoen. Staan er in Belgie op de markt geen poeliers met bijvoorbeeld konijn, kwartel, kalkoen e.d.?
Laatst gewijzigd door Lil op vr 24 nov 2006, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#667196
ff een vraagje over de snippers bij vleeshandel Kusters. Mogelijk ben ik er over een paar weken in de buurt nl!

Die lams en paardensnippers. Is het enkel vlees of zit er ook bot bij? Is het goede kwaliteit vlees of vooral vet en troep?
Door tieneke
#667218
KatjaC schreef: Ik geef ook liever geen kale botten. Tot nu toe geef ik op zondagavond lamsbotten, deze zijn zo goed als kaal. Maar dan zorg ik ervoor dat ze 's ochtends pens of ander orgaanvlees gehad hebben.
Nooit!!!! maar dan ook nooit kale botten geven hoor!!!!
Ik ben er echt geen voorstander van  :-X
De kans op grote problemen zoals verstoppingen zijn dan echt levensgroot.
ALTIJD EERST!!! WAT SPIERVLEES GEVEN VOOR............ JE DE KALE BOTTEN GEEFT! ;)
Dus 's ochtends voor de volgende maaltaad spiervlees of pens geven heeft heel weinig nut!
Door Lil
#667500
Helen schreef: ff een vraagje over de snippers bij vleeshandel Kusters. Mogelijk ben ik er over een paar weken in de buurt nl!

Die lams en paardensnippers. Is het enkel vlees of zit er ook bot bij? Is het goede kwaliteit vlees of vooral vet en troep?
paardensnippers heb ik nog nooit gehad, Boris verdraagt geen paard. De lamssnippers zijn best wel goed, maar er zit redelijk wat vet aan. Het is zeg maar gevliesd, dus vlees met een laagje vet en weer een laagje vlees. Mij lukt het best makkelijk om zo´n vetlaagje te verwijderen, vind alleen de lam dus best wel prijzig...
Door Helen
#667555
Lil schreef: paardensnippers heb ik nog nooit gehad, Boris verdraagt geen paard. De lamssnippers zijn best wel goed, maar er zit redelijk wat vet aan. Het is zeg maar gevliesd, dus vlees met een laagje vet en weer een laagje vlees. Mij lukt het best makkelijk om zo´n vetlaagje te verwijderen, vind alleen de lam dus best wel prijzig...
Ah ok thanks! En de parelhoenkarkassen daar zit dus echt wat vlees aan? Niet van die karkassen met een heel dun vliesje vlees? Dat vind ik altijd zo schraaltjes...
Door KatCorso
#667612
@Tieneke: bedankt  :) , dan geef ik vanaf nu geen kale botten meer zonder vooraf spiervlees, tot nu toe nog geen problemen gehad met verstoppingen enzo, maar beter voorkomen dan genezen hé  ;)


Ik ben tevreden over de lams- en paardensnippers van Kusters, bij sommige stukken zit er wel een laagje vet tussen, maar het grootste deel is toch wel vlees. Het klopt wel dat 't prijzig is. Zal eens moeten uitkijken naar promoties van konijn en kalkoen dan, konijn krijgen ze nu ook bijna wekelijks 1x, maar heb hiervoor nog geen vast adres gevonden. Zalmkoppen en snippers krijg ik altijd gratis  :D

Groetjes,
Katja
Door Lil
#668490
Helen schreef: Ah ok thanks! En de parelhoenkarkassen daar zit dus echt wat vlees aan? Niet van die karkassen met een heel dun vliesje vlees? Dat vind ik altijd zo schraaltjes...
Nee, parelhoen zit iets meer vlees aan. de kipkarkassen zijn heel erg schraal, de eend is ook redelijk schraal.
Door tieneke
#668668
KatjaC schreef: @Tieneke: bedankt  :) , dan geef ik vanaf nu geen kale botten meer zonder vooraf spiervlees, tot nu toe nog geen problemen gehad met verstoppingen enzo, maar beter voorkomen dan genezen hé  ;)
Inderdaad je kunt het beter voorkomen  ;)
Als je straks wat langer barft dan loop je vanzelf tegen wat leuke en vaak goedkopere adresjes aan,kwestie van telefoonboek pakken en alles wat redelijk in de buurt is afbellen,zo ben ik in Nederland en in Belgie ook aan de meest interressante adresjes gekomen.
De vis wordt bij jullie in ieder geval niet duur betaald....ehh...dus helemaal niet!  :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door