Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#666564
Hoe reageren jullie honden als ze iets nieuws krijgen ? Gisteren kreeg Indy voor het eerst eendennekken, ze ging er eerst aan likken, toen begraven onder een stapel herfstbladeren. Ik heb toen mijn bejaarde Groenendaeler even naar buiten gelaten voor een plas in de tuin ( ze moet iedere 2 uur plassen ) en meteen gebruik gemaakt van "voernijd" ;D Tessa haalt het niet in haar hoofd om aan iets van BARF te komen, dat vind ze maar vies, dus ik hoef niet bang te zijn voor gevechten. Indy is als een gek die nekken op gaan graven en heeft ze uiteindelijk opgegeten. Vandaag precies hetzelfde met de runderstrot die ze voor het eerst kreeg, daar heeft ze ook vreselijk mee lopen teuten. Voor de liefhebbers zijn er foto's te zien in haar weblog : http://aussieindy.punt.nl/
Morgen krijgt ze weer eendennek, ik ben benieuwd hoe ze er nu op gaat reageren. Ze eet eigelijk vooral kipproducten tot nu toe ( naast haar KVV ). Ik heb ook fazant geprobeerd, maar dat mocht ik in mijn haar smeren  ;D Maar ik heb begrepen dat meer honden geen fazant lusten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#666565
aussie schreef: Hoe reageren jullie honden als ze iets nieuws krijgen ? Gisteren kreeg Indy voor het eerst eendennekken, ze ging er eerst aan likken, toen begraven onder een stapel herfstbladeren. Ik heb toen mijn bejaarde Groenendaeler even naar buiten gelaten voor een plas in de tuin ( ze moet iedere 2 uur plassen ) en meteen gebruik gemaakt van "voernijd" ;D Tessa haalt het niet in haar hoofd om aan iets van BARF te komen, dat vind ze maar vies, dus ik hoef niet bang te zijn voor gevechten. Indy is als een gek die nekken op gaan graven en heeft ze uiteindelijk opgegeten. Vandaag precies hetzelfde met de runderstrot die ze voor het eerst kreeg, daar heeft ze ook vreselijk mee lopen teuten. Voor de liefhebbers zijn er foto's te zien in haar weblog : http://aussieindy.punt.nl/
Morgen krijgt ze weer eendennek, ik ben benieuwd hoe ze er nu op gaat reageren. Ze eet eigelijk vooral kipproducten tot nu toe ( naast haar KVV ). Ik heb ook fazant geprobeerd, maar dat mocht ik in mijn haar smeren  ;D Maar ik heb begrepen dat meer honden geen fazant lusten.
Toen Kay haar eerste forel kreeg, wist ze niet wat ze hier mee moets, dus plas je er over heen (beetje, hoor >:(), dan rol je er door, dan probeer je hem onder de tegels te verstoppen om vervolgens toch voorzichtig aan te beginnen :)
Tja.....
Door Lizzy
#666593
-Saskia- schreef: Ze reageren hier allemaal hetzelfde op iets nieuws: *snuffelhapkauwweg*  :D
Yep, hier ook zo.

Tenzij ze het echt niet te kanen vinden (zoals wilde eend): dan snuffelen ze eraan en kijken me woest aan met een blik "wil je me dood hebben?".

Leuke foto's trouwens, van Indy!
Door Ziviaantje
#667455
Dank je  ;)
Zucht... Ze doet het weer hoor. Vanmiddag een heerlijke geitenrib gegeven en ze loopt er zo mee te trutten. Het ligt nu nog op het terras. Wat zal ik doen ? Haar er zo nog ff een half uurtje mee geven en anders is de koelkast leggen ? Ze zit er alleen maar aan te likken.
Door Cathelijn
#667458
bij mijn tutje helpt het nog wel eens een beetje als ik er naar toe loop om het af te pakken. Dan bedenkt ze zich soms en begint te eten.
Anders zou ik het gewoon afpakken. Evt zou je over een uurtje nog een poging kunnen doen :)
Door tiny
#668221
;) Leuk om te horen dat andere honden ook zo reageren. Morgen krijgen ze bij mij voor de eerste keer eendenborstfilet. (was in de reklame) Jou hond bergt het op onder een stapel bladeren. Ik moet het verstoppen in de koelkast. Mijn ega verklaart mij compleet voor gek als het ziet wat mijn hondjes eten. Alsof het elke dag kerst is... 8)
Door Ziviaantje
#668682
tiny schreef: ;) Leuk om te horen dat andere honden ook zo reageren. Morgen krijgen ze bij mij voor de eerste keer eendenborstfilet. (was in de reklame) Jou hond bergt het op onder een stapel bladeren. Ik moet het verstoppen in de koelkast. Mijn ega verklaart mij compleet voor gek als het ziet wat mijn hondjes eten. Alsof het elke dag kerst is... 8)
;D ;D ;D
Door Ziviaantje
#668687
Na 3 dagen proberen ( in en uit de koelkast ) heb ik de geitenrib maar weggegooid  :rant: Hartstikke zonde ! Er lag nog een stukje lap verstopt ( zonder bot ) en die wilde zet net nog ff lekker opeten, maar omdat die al 3 dagen buiten verstop was hebben we dat ook maar weggegooid  :yucky: Morgen krijgt ze weer iets nieuws ( weet nog niet wat, eendenkarkas, eendenvleugel of kalfsbot ). Ik hoop dat ze dat wel gaat eten ! Ze heeft al die dagen bijna niks anders gekregen ( alleen een onsje pens, voor dat ik naar mijn werk ging ), maar ze vertikt het ! Ik denk dat 2 barfende / KVV honden tegelijk een stuk beter werkt  ;) Dan heb je meer voernijd. Die oude Tessa van mij eet er veel te langzaam voor.
Door jantjehermien
#668725
Ook 3 honden werkt soms niet 2 eten een wilde eend op en de derde staat er bij en denkt bekijk het maar.Dit eet ik dus echt niet.Jammer dan voor haar de anderen aten dus haar eend op.Dat deerde haar echt niet  :Phetzelfde geval met de zalmkoppen. :-X
Door tieneke
#668765
Hier is het met iedere maaltijd weer of ze dagen niet gegeten hebben.
Met iets nieuws maakt het dan ook geen enkel verschil...vretehhhh  :P :P
Door Anita*
#668853
Tara eet tot nu toe alles heerlijk weg, alleen op knoflook is ze niet gek maar die verstop ik dan in een bolletje bruinbrood....en dan eet ze het wel ;D
Door kdecoene
#668936
Daydo lust geen konijn zelfs na 3dagen vasten wil hij het nog niet. Vertikt het zelfs om er aan te ruiken eventjes zo van op een afstand. Hij ligt gewoon te kijken hoe Toya zijn konijn opeet.
Dus voernijd is hier geen optie om hem konijn te doen eten . Jammer ik krijg nochthans gratis konijnkarkassen >:( ;)
Als hij iets krijgt wat hij wel lust moet Toya ver uit de buurt blijven wil ze geen snauw krijgen, maar bij konijn ho maar.
Door nikeey
#668970
nikeey die jonge hond is het ook hap slik weg en scruf die kleine die weet niet wat hij ermee aanmoet.

ik heb hem kippennekken in kleine stukjes gegeven maar hij kauwt er op en dan laat hij het zo uit ze bek vallen :-\

het is een rare hond snap er geen hol van
Door Ziviaantje
#669228
Na enig aandringen heeft ze vanmiddag 2 eendenvleugels op. Eerst keek ze me aan : "wat mot ik daar mee?"  :busted: Ik heb zo'n vleugel gepakt en ff in de lucht gegooid en toen was het "toch wel interessant" en toen ik Tessa naar buiten gooide ( o jee, hoe moet ik het gaan doen als zij er niet meer is ? Over een paar maandjes is ze al 15 jaar, gaat ze denk ik niet halen.... ) gingen de vleugeltjes vrij snel naar binnen !  ;D Morgen krijgt ze kalfbot !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door