Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lily
#666656
Hallo beste barfers!

Als beginnende barfer heb ik een vraagje.
Ik heb twee duitse doggen, maar heb géén idee hoeveel vlees/botten/orgaanvlees ze per dag nodig hebben.
Ik kom er natuurlijk vanzelf achter op den duur maar heeft iemand een richtlijn?
De dogjes wegen resp. 65 en 75 kilo.
Ik geef per dag ruim 1 kilo aan vlees enz.( buiten de dagelijkse kluiven)
Dank jullie wel!
Groetjes Lily.
Door Lizzy
#667075
Hoi Lily, een beetje laat maar ik had je vraag niet gezien. Je had deze in de bibliotheek gezet en die categorie is niet voor vragen/problemen, dus vandaar dat niemand 'm heeft gezien.

Hoeveel vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groente, etc. je per dag moet voeren: dat hangt af van hoeveel je ze in totaal voert en wat jij kiest aan de percentages die je wilt voeren. De barfrekenhulp is daarbij erg handig. Die vind je op www.Barfclub.nl

Een DD van 65 kilo eet waarschijnlijk ongeveer: 1,5% a 2% van het lichaamsgewicht. Dat is tussen de 1000 en 1300 gram per dag. Dat is 7000 a 9100 gram per week. Nou, laten we even 7 kilo per week nemen. Als je daarvan 50% vleesbot, 15% orgaanvlees, 15% groentemix en 20% spiervlees geeft: kom je uit, per week, op: 3500 gram vleesbotten, 1050 gram orgaanvlees, 1050 gram groentemix en 1400 gram spiervlees.

Een DD van 75 kilo eet waarschijnlijk ook 1,5% a 2% van het lichaamsgewicht. Dat is tussen de 1200 en 1500 gram per dag. Dat is 8400 a 10500 gram per week. Laten we hier even 9 kilo per week nemen. Als je ook hiervan weer 50% vleesbot, 15% orgaanvlees, 15% groentemix en 20% spiervlees geeft: kom je uit, per week, op: 4500 gram vleesbotten, 1350 gram orgaanvlees, 1350 gram groentemix en 1800 gram spiervlees.

Barfplaats wordt gesponsord door