Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gewoon een onderzoekje onder alle barfende hondeneigenaren

Mijn hond barft en heeft geen gezondheidsproblemen
16
30%
Mijn hond had gezondheidsproblemen en we gingen barfen en het stopte of werd minder
13
25%
Mijn hond werd ziek toen hij ging barfen
1
2%
De gewrichten van mijn hond werden slechter door het barfen
Geen stemmen
0%
De gewrichten van mijn hond zijn goed en wij barfen
2
4%
Ik ben een beginner, dus kan er nog niks overzeggen
6
11%
Mijn hond had gezondheidsproblemen en sinds ik Barf zijn ze niet veranderd
4
8%
Voor ik ging barfen was mijn hond gezond en nu is hij nog steeds gezond, geen verschil
11
21%
Door ilovegoldenretrievers
#666750
Ik wil doormiddel van deze vragen bekijken en  aantonen dat barf goed is voor onze honden. Vandaar dat ik diverse vragen heb gesteld over onze barfende hondjes. Mochten de beheerders de vragen willen aanpassen, dan kan dat altijd.

Misschien is het ook leuk om toe te lichten wat je hond had en wat er is verandert toen hij ging barfen. Ook andere leuke dingen vermelden mag of minder leuke dingen.

Iedereen wel stemmen, dat is leuk en als er een vraag niet bij staat, gewoon vermelden, dan zet ik deze erin.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op vr 24 nov 2006, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#666754
:-[ Ik mis er nog één:  Mijn hond had gezondheidsproblemen en sinds ik Barf zijn ze niet veranderd.

...Helaas...
Allemaal niet schokkend, maar ik ben met BARFen begonnen omdat Wodka veel last had van huidklachten, ontstoken oren en voeten en dergelijke. Ik BARF nu een jaar met ze, maar kan geen echte verbetering in haar ontdekken, helaas.

Nogmaals: niet schokkend, wel jammer.
De Newf-meisjes zijn qua vacht zeker mooier en zachter geworden, tanden van alle drie zijn zeer veel schoner dan voorheen. Plus dat ze allemaal enorm veel plezier hebben met eten, geweldig om te zien!

Al met al ben ik volledig achter het BARFen gaan staan en zal ik nimmer meer een hond brokken voeren, maar voor Wodka heeft het (nog) niet het gewenste effect gehad.
Door Lil
#666758
Heb  het net ingevuld, en zie dat de laatste zin wel bij Saskia past (of is dit net pas aangepast?).

Boris heeft geen darmontstekingen meer en een super vacht gekregen door de barf. Wel heeft hij sinds een jaar gewrichtsklachten, deze komen niet door de barf. Ik weet niet hoe die klachten op de brok zouden zijn geweest, ik vermoed slechter, maar dat weet ik dus niet...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#666783
Ja, Julia heeft het aangevuld en ik heb gestemd.
Alleen besef ik me dat dat ook niet helemal eerlijk is, voor de andere twee geldt weldegelijk dat ze er beter van zijn geworden.

1/3 laatste optie dus, 2/3 beter...

Sorry, ik maak het erg ingewikkeld... :-[
Door kdecoene
#666786
ik ben nu een jaartje bezig, en de huidklachten zijn zo goed als verdwenen.
Geen uitslag meer , alleen nu en dan wat rozer dan gewoonlijk en vooral zelden nog jeuk.
Door Lizzy
#666790
Ik heb ook verschillende antwoorden. Julia, het is mogelijk om de poll aan te passen zodat mensen meerdere antwoorden kunnen geven. Als het jou niet lukt en je zou het wel willen: ik kan deze poll veranderen zodat 1 lid meerdere antwoorden kan geven. Laat maar weten of je dat wilt, OK?
Door Joshii
#666793
Ik heb gestemd; "Mijn hond had gezondheidsproblemen en we gingen barfen en het stopte of werd minder".

Toen Fredje op 6 januari in Nederland kwam was hij ongeveer 7 maanden en 1 hoopje ellende. Hij woog nog geen 15 kg.
Hij zat onder de vlooien en vol worm, hierdoor was hij broodmager. Fredje  leefde op Kreta in een roedel en was duidelijk niet sterk genoeg geweest om genoeg eten te bemachtigen. Hij was heel erg zwak, had totaal géén bespiering. Hij kon maar heel kort staan en liep zwalkend om dan spontaan door z'n poten te zakken. Zijn vacht was niet eens in zo een hele slechte conditie, maar hij had wel veel wondjes en plekken door beten van de andere honden.
Hij was vooral heel erg zwak op zijn heupen. Om de haverklap lag hij op zijn snuit omdat hij steeds struikelde, bochten maken ging ook niet omdat hij dan uit balans raakte en gewoon zijwaarts omviel. De dierenarts constateerde flinke speling en adviseerde een operatie.

Vanaf het moment dat hij hier is heeft Fred vers voer gekregen. Eerst kvv, om hem te laten wennen aan vers en zodat ik "zeker" wist dat hij alles in de juiste verhoudingen zou krijgen. Na een week of 2 is hij voor de helft over gegaan op barf.
Door zijn ondergewicht had Fred veel in te halen en hij zat ook nog midden in de groei. De eerste maanden zat hij op een percentage van 7 % per dag. Hierbij nog satin balls en verder nog wat supplementen voor z'n gewrichten enzo.
Ook probeerde ik zoveel mogelijk verschillende diersoorten te voeren zodat hij toch maar alles binnen zou krijgen.

Inmiddels is Fredje bijna 11 maanden hier en nú pas is hij helemaal "bij".
Hij rent en springt, speelt en doet gek :). Van instabiliteit is niets meer te merken, hij crosst door het bos, wendt en keert en neemt reuzensprongen zónder te vallen.

Ik ben ervan overtuigd dat we dit resultaat nooit hadden bereikt met brokkies ;)
Laatst gewijzigd door Joshii op vr 24 nov 2006, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#666804
Ik heb deze twee opgegeven:

Mijn hond barft en heeft geen gezondheidsproblemen   
Mijn hond had gezondheidsproblemen en we gingen barfen en het stopte of werd minder

Brutus had behoorlijk wat gezondheidsproblemen en (afkloppen op ongelakt hout) hij is nu een 10,5 jarige jonge adonis.

Pinkel had geen gezondheidsproblemen en heeft ze nog steeds niet.

Linga heeft nooit 1 brok gezien en is een brok dynamie(t)k ;D!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#666880
Sanne had veel gezondheidsproblemen en is helemaal opgeknapt sinds we barfen! Haar energie is terug, net zo als haar vacht.
Toevallig van de week weer eens haar bloedwaardes na laten kijken. Haar afwijkende bloedbeeld is onveranderd, maar dan nu al wel ruim een half jaar zónder prednison.
Haar nierwaardes zijn na bijna 2 jaar barf uiteindelijk zelfs verbeterd en vallen nu onder de normale waardes!

Jory is sinds ze vers eet eindelijk op normaal gewicht gekomen, terwijl ze 11,5 jaar mager is geweest op brokken.
Wel bleek van de week dat haar nierwaardes behoorlijk zijn verslechterd, maar ze is dan ook ruim 13 jaar oud nu. Natuurlijk moest ik van de da nu nierdieet brokken gaan voeren: not dus!
De dierenarts was vervolgens echt verbaasd dat het fosfor gehalte wel goed was, dus misschien was dat voer van mij toch zo slecht nog niet....
Ze vertoond geen symptomen van nierfalen, dus zolang ze nog geniet van het leven, en dat doet ze zeer zeker, maak ik mij er niet zoveel zorgen om!
Gebruikersavatar
Door pike
#666881
ik heb twee opties aangevinkt, voor elke hond een:

voor Pike: mijn hond had gezondheidsproblemen en we gingen barfen en het stopte of werd minder: Pike had last van maag-darmproblemen, telkens maar weer diarree, kon geen "normale" brok verdragen, en kreeg dieetbrok (die hij helemaal niet lekker vond) op voorschrift van de da. Nu ruim een half jaar met hem aan het barfen en geen problemen meer, hij vindt zijn eten reuze lekker en zijn tanden zijn stralend wit geworden (en die waren best al wel vies en met veel tandsteen voor zijn 4 jaren).

voor Armagnac: Voor ik ging barfen was mijn hond gezond en nu is hij nog steeds gezond, geen verschil:
Armagnac was gezond toen hij 3 maanden geleden bij mij kwam (toen 1 jaar oud). Ging over op barf en is nog steeds een en al gezondheid. Ook hij vindt zijn eten heel erg lekker.  
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#666893
Ik heb de eerste optie aan gevinkt.

Bij mijn hond (7 jaar) is afgelopen donderdag een nekhernia geconstateerd middels een MRI maar in mijn ogen heeft dat niet met zijn voeding te maken.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#667057
Ik heb de eerste voor Didge aangevinkt, en de tweede voor Vienna en Kay.

Didge is een gezonde jonge reu van 2 jaar. Ik heb bij hem eigenlijk niet zoveel verschil gemerkt, want hij stond al een tijdje op KVV. Vienna (9) en Kay (8) stonden altijd op brokken en het laatste half jaar half brok/half CB. Vienna heeft medische problemen (epilepsie, gewrichten, artrose) maar is ontzettend in haar gedrag opgeknapt (vrolijker, speelser). Kay heeft een hernia op 3 plaatsen en spondylose. Maar ook haar vind ik wat gedrag betreft enorm opgekanpt. Met lopen ook wel,maar ik kom sinds een maandof 3 ook bij acapunctuur
Laatst gewijzigd door *Monique op zo 26 nov 2006, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door marsieyenna
#667225
Xayenne barft nu zo'n maand volledig.
Ze had geen gezondheidsproblemen, maar ze stonk wel uit haar bek en ook haar vacht rook vies.
Ze at ook regelmatig hondenpoep, dat is nu minder.
Haar vacht is na het ontgiften mooier en stinkt niet meer.
Xayenne was altijd al actief, maar nu lijkt ze nog speelser en sneller geworden.
Misschien is het nog te vroeg om te zeggen, eerst nog eens een loopsheid afwachten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door