Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ilovegoldenretrievers
#666464
Ik heb voor Bentie morgen hertenstrot op het menu staan. Is de eerste keer dat ze het eet.
Kan ik het zo geven. Wat moet ik de eerste keer doen. Tevens heb ik ook geitenribben, kalkoennekken en hertenribben.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#666944
Julia2005 schreef: Ik heb voor Bentie morgen hertenstrot op het menu staan. Is de eerste keer dat ze het eet.
Kan ik het zo geven. Wat moet ik de eerste keer doen. Tevens heb ik ook geitenribben, kalkoennekken en hertenribben.
Runderstrot heb ik ze hier voor de eerste keer gewoon gegeven. Ze vonden het lekker. Weet niet of er verschil met hertenstrot is.
Geitenribben, kalkoen, en hert kun je ook geven als ze tenminste gewend zijn om te kraken en te kauwen. Zijn de ribben van jonge dieren? Anders zijn ze snel te hard
Door ilovegoldenretrievers
#666950
De geitenribben komen van de islam in rotterdam en de hertenribben uit Mill. De hertenribben waren met een broodmes door te snijden. Was er wel even mee bezig, maar het ging.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#667056
Julia2005 schreef: De geitenribben komen van de islam in rotterdam en de hertenribben uit Mill. De hertenribben waren met een broodmes door te snijden. Was er wel even mee bezig, maar het ging.
Ik ga zelf altijd een beetje op mijn gevoel af of de ribben goed zijn. En of ik zelf nog een beetje kan buigen :-\
Ik geef bij de bestelling wel door dat het van JONGE dieren moet zijn. Ik had afgelopen week ribben van iemand gekregen en die heb ik weg gedaan :'( want die waren keihard
Door Lizzy
#667066
De strotten kun je zo geven hoor. Als je hond gewend is aan bot, kun je nu ook de ribben wel geven. Kalkoennekken zou ik pas geven als de ribben ook goed verteerd worden. Kalkoennek is overigens best behoorlijk bottig en mijn honden krijgen er best harde ontlasting van, als ik ze in 1 keer 1 zo'n nek op laat eten. Ik hak ze dus door midden of geef ze met wat extra vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door