Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Skipper
#664173
Hallo,
Lees net op Bp dat je géén klokhuis moet geven aan de hond.
Skip krijgt altijd een halve appel, niet gepureerd, vindt ze heerlijk.
Ik haal dus nooit het klokhuis eruit. :-[
Komt het Blauwzuur ook vrij als je de appel niet pureerd?
Zijn er ook mensen die 1x p.d voeren, het moet dan op verschillende tijden.  Omdat ze heel snel weten wanneer ze hun voer krijgen en daardoor maagzuur gaan aanmaken. ( DA)
Het 1x p.d voeren is ook om straks op BULKDAGEN over te gaan.
Een dag BULKEN is de volgende dag niet eten.
Dit op advies van de DA.
Wie heeft een advies voor mij. :help:
PFFFFF kan wel zien dat ik een leek ben. :D


Carola.
Door Lizzy
#664174
Skipper schreef: Hallo,
Lees net op Bp dat je géén klokhuis moet geven aan de hond.
Skip krijgt altijd een halve appel, niet gepureerd, vindt ze heerlijk.
Ik haal dus nooit het klokhuis eruit. :-[
Komt het Blauwzuur ook vrij als je de appel niet pureerd?
Zijn er ook mensen die 1x p.d voeren, het moet dan op verschillende tijden.  Omdat ze heel snel weten wanneer ze hun voer krijgen en daardoor maagzuur gaan aanmaken. ( DA)
Het 1x p.d voeren is ook om straks op BULKDAGEN over te gaan.
Een dag BULKEN is de volgende dag niet eten.
Dit op advies van de DA.
Wie heeft een advies voor mij. :help:
PFFFFF kan wel zien dat ik een leek ben. :D


Carola.
Ik geef ook klokhuizen aan mijn honden. En de pitjes poepen ze in z'n geheel weer uit, want die kunnen ze niet verteren en dus komt er (in mijn ogen dus) ook geen blauwzuur vrij. Als ik groentemix pureer en daar wat appel doorheen doe, dan haal ik (om deze reden) dus wel de pitjes uit de klokhuizen.

Welke DA heeft je geadviseerd om 1 keer per dag te voeren, op wisselende tijden, en vastendagen in te lassen? Ben ik wel benieuwd naar! Deze manier van voeren is volgens de theorie van Mogens Eliasen en Tom Lonsdale. En er zitten hier wel mensen die zo voeren ja!

(ik niet, dus ik laat het hierbij over aan de mensen die zo wel voeren).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#664176
Skipper schreef: Hallo,
Lees net op Bp dat je géén klokhuis moet geven aan de hond.
Skip krijgt altijd een halve appel, niet gepureerd, vindt ze heerlijk.
Ik haal dus nooit het klokhuis eruit. :-[
Komt het Blauwzuur ook vrij als je de appel niet pureerd?
Zijn er ook mensen die 1x p.d voeren, het moet dan op verschillende tijden.  Omdat ze heel snel weten wanneer ze hun voer krijgen en daardoor maagzuur gaan aanmaken. ( DA)
Het 1x p.d voeren is ook om straks op BULKDAGEN over te gaan.
Een dag BULKEN is de volgende dag niet eten.
Dit op advies van de DA.
Wie heeft een advies voor mij. :help:
PFFFFF kan wel zien dat ik een leek ben. :D


Carola.
Ik zie geen probleem met het geven van het klokhuis. Het gaat idd om het blauwzuur wat in de pitjes zit, maar als je een klokhuis heel geeft dan komen die pitjes er aan de achterkant ook weer heel uit. Hier scoren ze wel eens een appel van de boom, lijkt me dus vrij "natuurlijk" gedrag, dus laat ik het maar zo.
Juist fruit pureer ik helemaal niet omdat ze dit buiten ook zo van boom of struik eten.

Hier krijgen ze al jaren 1 x per dag eten en op hoge uitzondering na altijd rond de zelfde tijd.
Uiteraard weten ze wanneer het etenstijd is en als het wat later wordt hebben ze wel zoeits van "oehoeee vergeet jij niet iets" maar geen maagzuurproblemen of kotsende honden om die reden.
Alleen als je dat laatste wel hebt zie ik noodzaak om op wisselende tijden te voeren, anders niet.

Bulkdagen doen we hier niet aan, zie ik niet zo zitten. Wel kunnen de hoeveelheden wat wisselen, vandaag iets meer is morgen iets minder.
Door Skipper
#664255
Oké, bedankt. :)
Fruit pureer ik ook nooit, maar volgens mij wordt er dan ook niets in het lichaam opgenomen.
Heb ik gelezen hoor. ;)

Voor Lizzy, ik heb een email naar je gestuurd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#664256
Ook hier eten de honden gewoon klokhuizen, sterker nog dat is nou juist het stuk appel wat ze van mij krijgen, het overschot.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#664258
In de Betuwe zijn appels een gewoon onderdeel van het dagelijks leven, hier gaan ze er ook in zijn geheel in! Ik pureer geen fruit door de groentenmix, maar als je dat wel doet, zou ik inderdaad ook de klokhuizen, inclusief de pitjes verwijderen, alvorens te pureren.

Mijn honden krijgen volgens dezelfde methode als Angelique te eten, iedere dag 1x op ongeveer dezelfde tijd. De ene dag iets meer dan de andere.
Door Skipper
#664263
Hier krijgen ze al jaren 1 x per dag eten en op hoge uitzondering na altijd rond de zelfde tijd.
Uiteraard weten ze wanneer het etenstijd is en als het wat later wordt hebben ze wel zoeits van "oehoeee vergeet jij niet iets" maar geen maagzuurproblemen of kotsende honden om die reden.
Alleen als je dat laatste wel hebt zie ik noodzaak om op wisselende tijden te voeren, anders niet.


Kreeg het advies omdat ze veel gras en het liefst ook hout eet.
Door 202Spots
#664330
Skipper schreef: Fruit pureer ik ook nooit, maar volgens mij wordt er dan ook niets in het lichaam opgenomen.
Heb ik gelezen hoor. ;)
Wanneer je de appel MET de pitten pureerd, dan word er denk ik WEL iets van de gepureerde pitten  opgenomen. ;)
Alleen wanneer de hele pitten gegeten worden dan kan het niet opgenomen omdat de wand van de pit niet doorbroken word, en daarom komt de pit er ook in ze geheel weer uit.
Wanneer ik 'n halve appel geef,dan haal ik eigenlijk automaties de klokhuis er uit...en als het aan de Spots ligt dan willen ze dat ik de schil er ook nog af haal.... :-\
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#664335
[quote="202spots"]
Wanneer ik 'n halve appel geef,dan haal ik eigenlijk automaties de klokhuis er uit...en als het aan de Spots ligt dan willen ze dat ik de schil er ook nog af haal.... :-\
[/quote]

;D ;D ;D en 9 van de 10 keer doe je dat dan ook braaf!  ;D ;D ;D
Door judith1967
#664383
Cairo krijgt van mij ook altijd het klokhuis.
Soms ook een hele appel.Meestal degene die een beetje beursig zijn.
Fruit doe ik nooit pureren,dat krijgt ie altijd in zijn geheel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door