Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#663239
:) Stel dat ik Tessa volledig op barf zet (die halve  plak rodi per dag zal ook niet veel uitmaken). En ik ga 1x per dag voeren omdat de hoeveelheid die ze binnen mag krijgen max. 1.5 ons per dag is. Ik voer zeer afwisselend. Rund, kip, lam, konijn, kalfriblap, vuile pens, hart, vis (zalm, makreel) beetje bio yoghurt met gemalen eierschaal en peterselie en 2x in de week gf mix. Visolie krijgt ze ook elke dag een beetje ivm ontgiften (verharen). Is het dan nog nodig supplementen toe te voegen? zo ja welke? ???
Door Robian
#663241
Ik heb zelf d.m.v. de barfrekenhulp de hoeveelheden uitgerekend. Die hou ik zo ongeveer aan.
Ik geef geen supplementen.

Mocht ik de ontlasting een keer twijfelachtig vinden dan wil ik er nog wel eens een probiotica kuurtje tegenaan gooien.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#663247
Ik mis in je opsomming nog wat lever. Daar zou ik echt eens per 1-2 weken wat van geven.
Ik weet niet waarom je alleen gemalen eierschaal geeft, maar een heel ei kan ook rustig zo af en toe( of ivm de kleine hoeveelheden, een half eitje)

Dan zijn supplementen niet nodig, naar mijn idee!
Door Lizzy
#663251
tiny schreef: :) Stel dat ik Tessa volledig op barf zet (die halve  plak rodi per dag zal ook niet veel uitmaken). En ik ga 1x per dag voeren omdat de hoeveelheid die ze binnen mag krijgen max. 1.5 ons per dag is. Ik voer zeer afwisselend. Rund, kip, lam, konijn, kalfriblap, vuile pens, hart, vis (zalm, makreel) beetje bio yoghurt met gemalen eierschaal en peterselie en 2x in de week gf mix. Visolie krijgt ze ook elke dag een beetje ivm ontgiften (verharen). Is het dan nog nodig supplementen toe te voegen? zo ja welke? ???
Zit hier ook vleesbot en orgaanvlees zoals lever, hart, nier, etc. bij? Zo ja: nee, dan zou ik geen supplementen kunnen bedenken die je hondje nodig heeft.
Door tiny
#663419
:D vleesbot krijgt ze eigenlijk alleen van kip en lamsribben. Vandaag heb ik ook een runderstrot te pakken gekregen. De slager sneed hem van de tong af en wilde hem weggooien! Dus niet!. Ja, jullie hebben gelijk over orgaanvlees. Dat kreeg ze niet omdat ze rodi kreeg. Kan ik daar ook de runderlever en nieren voor gebruiken? Kippelevertjes en nieren kom ik makkelijk aan. Hart krijgt ze al. Een ei tussendoor, zet dat erg aan? :-\
Door Mevroi Kruim
#663698
Runderlever en nier is ook goed, maar kalfs is beter. Dan zit er minder troep in. De lever filtert gifstoffen uit het bloed en een deel daarvan wordt opgeslagen dus hoe ouder het dier hoe meer er in die lever kan zitten. Kan, moet niet. Biologisch is beter maarja, kom daar maar eens aan voor een redelijke prijs.
Ei zet niet aan, is prima voor honden! Als honden barf eten hebben ze vet nodig als energieleverancier. In de plaats van de koolhydraten in brokken.
Als je aan lamsribben kunt komen, dan misschien ook aan lamshart, -lever, -nieren en -pens. Allemaal heel prima voor je hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door