Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Skipper
#663602
Hallo,
Hier ben ik weer, net nieuw en nu al de tweede vraag. :D
Het gaat over een zalmkop.
Mijn hond heeft nog nooit :fish2: gehad.
Wel kippe & eendenekken, kipkarkas en runderstrot.
Nu wilde ik een zalmkop geven maar lees alleen maar dat ze er ziek van kunnen worden als ze het nog nooit hebben gehad.
Is het beter om het eerst met sardientjes te proberen?
En haring is dat niet te zout?
Dit is voor mij nieuw, misschien heeft iemand een advies. :help:
Alvast bedankt.
Carola.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#663616
Skipper schreef: Hallo,
Hier ben ik weer, net nieuw en nu al de tweede vraag. :D
Het gaat over een zalmkop.
Mijn hond heeft nog nooit :fish2: gehad.
Wel kippe & eendenekken, kipkarkas en runderstrot.
Nu wilde ik een zalmkop geven maar lees alleen maar dat ze er ziek van kunnen worden als ze het nog nooit hebben gehad.
Is het beter om het eerst met sardientjes te proberen?
En haring is dat niet te zout?
Dit is voor mij nieuw, misschien heeft iemand een advies. :help:
Alvast bedankt.
Carola.
Tja, in principe kan alles wat ze voor het eerst krijgen verkeerd vallen. Als het de eerste keer vis is dan zou ik niet een hele zalmkop in ene geven. Probeer dan eerst een kwart of een halve (afhankelijk grote hond en grote zalmkop) kijken hoe dat valt en dan geef je volgende keer wat meer.
Haring is te zout, maar als je panharing koopt is deze ongezouten. Het vaak beginnen met sardine/wijting en dat  soort formaat visjes heeft meer te doen met de hoeveelheid en hardheid van de graten. Als die vis rot gaat vallen dan doet sardien of wijting dat ook wel ;D
suc7 :D
Door Skipper
#663646
Angelique schreef: Tja, in principe kan alles wat ze voor het eerst krijgen verkeerd vallen. Als het de eerste keer vis is dan zou ik niet een hele zalmkop in ene geven. Probeer dan eerst een kwart of een halve (afhankelijk grote hond en grote zalmkop) kijken hoe dat valt en dan geef je volgende keer wat meer.
Haring is te zout, maar als je panharing koopt is deze ongezouten. Het vaak beginnen met sardine/wijting en dat soort formaat visjes heeft meer te doen met de hoeveelheid en hardheid van de graten. Als die vis rot gaat vallen dan doet sardien of wijting dat ook wel ;D
suc7 :D
Oké, bedankt.
Ik probeer het eerst wel met sardientjes & panharing.
Bewaar de zalmkop maar ff. ::)
Door judith1967
#667051
Ik kom net van de markt af(zalmkop gekocht),dan had ik gelijk wel effe panharing kunnen meenemen,nou dan volgende week maar
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door