Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door francoos1
#662682
Hallo allemaal,

Misschien komt dit erg dom over maar ik vind het moeilijk om zomaar een bedrijf (lees slachterij/slager enz...)te bellen.
Hoe hebben jullie dat gedaan ??
Van te voren een lijstje gemaakt met wat jullie nodig hadden en dan pas bellen naar de dichtsbijzijnde slachthuis / slager (zo zou ik het doen dus !maar weet niet goed hoe het te vragen ...  :-\ :-\)
Of hebben jullie zomaar lukraak een slachthuis / slager gebeld en gevraagd of ze voor jullie slachtafval hebben en daarna pas gezegd wat jullie nodig hadden (of maar afwachten wat erbij zat)??

Onze pup (bijna 6 maanden)is begonnen met brokken maar dat bekwam haar niet zo goed  (zeer gevoelige huid!) en nu zit ze volledig op Carnibest (2 weken). Dat gaat redelijk maar heb het idee dat wanneer ik zelf ga samenstellen het nog beter zou gaan (dan zit er namelijk helemaal geen granen/rijst meer in. En ten tweede is naar mijn idee zelf samenstellen ook nog goedkoper dan Carnibest, moet je natuurlijk wel je adresjes vinden.  :P

Alvast bedankt voor de reacties !
Door Stef@nie
#662685
Hallo!

Komt niet dom over hoor, ik herken het wel een beetje :). Ik heb het toch zo gedaan, maar het heeft mij niet zoveel opgeleverd. Ik heb soms gewoon gevraagd wat ze zoal aan me konden geven en soms gericht gevraagd naar bijv. kippennekken. Misschien wat uitleg geven waar het voor is (hond kan niet tegen brokken, wil vlees voeren). Als ik het goed begrijp ben je dus nog niet echt begonnen met BARF-en en dan kan je misschien beter gericht vragen naar spulletjes die je aan een beginnende BARF-hond kan voeren (makkelijke botten bijvoorbeeld). Anders gaan ze je misschien overladen met niet bruikbare dingen ;) . Maar zoals ik al zei heeft dit mij niet zoveel opgeleverd. Slachthuizen bij mij in de buurt kwamen allemaal met het verhaal dat ze niet zomaar iets kunnen geven, omdat alles geregistreerd moet worden waar het naar toe gaat. Slagers konden me ook niet echt helpen, omdat ze zelf niet slachten, en die verwezen me dus weer naar het slachthuis. Ik ben nu uiteindelijk aan spulletjes gekomen via een adres waar ze echt spulletjes voor BARF verkopen (die vind je hier wel op Barfplaats), door een poelier op de markt en een islamitische slager. Ook heb ik een keer met iemand mee besteld (afgesproken via de 'verzamelplaats' van Barfplaats) die naar het Islam Center in Rotterdam ging. Dat zijn misschien meteen wat tips voor je hoe je aan BARF-spulletjes kan komen. Het was voor mij ook een hele zoektocht, maar er is toch meestal wel wat te vinden hoor! Veel succes ermee :) !
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#662723
Hoi Marielle,

Bij dit linkje kun je heel veel adressen vinden waar je Barf-spullen kunt vinden. Ze zijn gerangschikt per provincie:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 944.0.html

En hier nog wat 'beginnerstips':

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 205.0.html

Tja, hoe je het vraagt en hoe daarop wordt gereageerd... De bedrijven in het eerstgenoemde topic zijn het wel gewend dat daar mensen spullen voor de hond komen halen, dus die kijken van je vraag echt niet raar op. Ik zou van tevoren even inventariseren wat je precies voor dingen wilt en hoeveel, dan kun je daar gericht naar op zoek.

En als je liever de eerste keer met een 'ervaren' barfer op stap wilt, kun je in de categorie 'Verzamelplaats' altijd een oproepje plaatsen:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,6.0.html

Zo zie je, op Barfplaats kun je voor zo'n beetje alles terecht... :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door