Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#65338
Vorige week hebben we eindelijk een poelier op de markt gevonden die ons kippennekjes kon leveren. Hij zou ze vandaag meenemen dus we gaan zo onze eerste kippennekken ophalen.... :)
Tot op heden hebben onze honden vers vlees gegeten en pens, gemalen kippenvlees, hart en lever. Het wordt dus voor het eerst dat ze wat stevigers gaan eten.
Hoe zit dat met die nekjes ?
Kan ik die gewoon de eerste keer in zijn geheel geven ? Of kan ik ze beter iets kleiner maken ? Ik heb echte schrokops erbij zitten die amper kijken wat er in hun bak zit.... :(
En kan ik nog iets vreemds verwachten na deze eerste kippennekkenmaaltijd ? Kunnen ze er diaree van krijgen of gaan overgeven ? Ik moet namelijk ook nog met een hond naar de show morgen en dan is een hond met diaree niet zo handig... ;) :P
Moeten ze eigenlijk echt kauwen op die nekken of mogen ze ze gewoon doorslikken ? Want het is wel lastig om 13 honden in de gaten te houden met eten...

groetjes
marit
Door Lizzy
#65347
Nou....., ik denk dat jouw grote honden zo'n nek in 1 keer naar binnen schrokken.....! Eigenlijk zijn die nekken te klein voor grote honden. Een van mijn honden slikt ze trouwens ook in 1 keer in. Zonder er 1 keer op te bijten. Dat is nog nooit fout gegaan. Het voordeel van een nek is dat ze a)vrij zacht zijn en b)geen bochtjes in de botjes lopen die zouden kunnen blijven hangen.

Nieuwe dingen introduceren kan altijd diarree of verstoppingen opleveren. Nou schat ik die kans niet erg hoog met nekken. Maar, als je je geen diarree of verstopping-kje kunt permiteren voor de show, dan kun je misschien beter even wachten. Of geen in ieder geval niet teveel.

Groetjes, Lizzy
Door ine
#65411
Ook mijn labradors slikken de nekken in 1x door! ;)
Zelf geef ik de nekken naast een gewone maaltijd!
Eigenlijk als lekker tussendoortje( zo'n 4 per hond)! ;) ;D ;D
Laatst gewijzigd door ine op za 13 mar 2004, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door debbymuch
#65735
het ligt er hier een beetje aan,de ene keer schuifen ze de nekken zo naar binnen,de andere keer hoor ik even een knak.
ik heb hier in het begin geen problemen met nekken gehad,ook niet met de pup.
Laatst gewijzigd door debbymuch op zo 14 mar 2004, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#65957
Kobus kauwt tenminste nog! ;) ;D
Weliswaar maar 1 keer en dan is ie weg.
Door K@rin
#66056
serradomar schreef:Ik moet namelijk ook nog met een hond naar de show morgen en dan is een hond met diaree niet zo handig... ;) :P
groetjes
marit
en nu ben ik natuurlijk heeeeeeel benieuwd met wie jij naar Show bent geweest ?? ;D ;D
Naar Hoogstraaten, met een Pyr ?
Stuur me anders s.v.p. ff prive een verslagje ....
Door K@rin
#66060
Kippennekken hebben ze hier nog niet gehad, maar kippenvleugels worden hier eerst 10x uitgespuugd, van alle kanten bekeken en dan heel voorzichtig naar binnen gewerkt ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#66065
Nouu zet dat verslagje van de show maar op bp neer hoor ,ik ben ook wel nieuwsgierig :D
Door tieneke
#66076
Karin & Pyrs schreef: Kippennekken hebben ze hier nog niet gehad, maar kippenvleugels worden hier eerst 10x uitgespuugd, van alle kanten bekeken en dan heel voorzichtig naar binnen gewerkt ;D ;D
Bang dat ze zich verslikken ;D ;D ;D
Door K@rin
#66144
sylvia schreef: Nouu zet dat verslagje van de show maar op bp neer hoor ,ik ben ook wel nieuwsgierig :D
Ik was bang dat jullie dat te OT zouden vinden ;D :P ;)
Door K@rin
#66146
tieneke schreef:
Bang dat ze zich verslikken ;D ;D ;D
Zo iets ;D ;D
;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#66147
Karin & Pyrs schreef:

Ik was bang dat jullie dat te OT zouden vinden ;D :P ;)
(als ze het tussen haakjes zet is het stiekum ;D ;D ;D)
Door serradomar
#66259
hallo alle nieuwsgierigen ;)

nou om te beginnen: ga nooit barfen in het Noorden...de poelier had geen kippennekken bij zich voor ons... :( nee, niet vergeten, maar om de een of andere reden hadden de kippen hier hun nek niet voor ons uitgestoken en had de slachter geen nekken deze week..... :-\ :-\ >:( >:(
Maar........volgende week zou hij alles goed maken en konden we volgens hem met gerust 12 kilo bestellen...ben benieuwd. Inmiddels ben ik wel door jullie gerust gesteld en zal ik ze gewoon zo geven aan de honden. Denk dat sommigen wel even gek zullen staan kijken want 2 newfteefjes spugen nog met regelmaat al hun pens uit en gaan dat ook uitgebreid staat bekijken om vervolgens stukje voor stukje, hapje voor hapje weer alles op te eten....is dat extra genieten ofzo ? Elke maaltijd 2x nuttigen ??

Verder was ik met onze bruine Newfreu van 16 maanden (Brasil) naar de Clubmatch van de Newfclub.
Het was een beetje teleurstellen want de ongelovelijk strenge keurmeester gaf in zijn klasse van 23 honden slechts 2 U-tjes en de meerderheid kreeg een G......
Brasil kreeg een ZG vanwege zijn slechte vachtconditie op dit moment maar moest wel meedoen voor de plaatsingen....helaas haalde hij het net niet...
Nou, is iedereen weer op de hoogte ;)

groetjes en hopelijk volgende week een kippennekverslag....

marit
Door serradomar
#66262
oh nog een vraag trouwens...

de poelier begon over ontvelde kippennek en met vel enzo en of we dat zelf eraf wilde halen.... ???
Moet je ontvelde kippennek geven ? Ik dacht juist gewoon met vel en al alleen zonder de veren .. ;)
Maar volgens die poelier was dat juist niet zo...hij zei dat ze altijd ontveld werden ???
Wat voor kippennekken moet ik nu hebben ?

groetjes
marit
Door macho
#66271
ik heb de kippennekken zonder vel, ik heb ze nog nooit met vel gezien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door