Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eline Terra
#662114
Ik heb een vraag over de verschillende botten. Ik geef mijn toller Carnibest en vul het aan als ik weg ben met verse botten. Heel veel botten vind ik erg groot om te geven. Terra is namelijk 15 kilo en hoeft dus niet veel te hebben en denk al snel dat het te veel is. Laatst heb ik kalfsspareribs en lamsribben besteld. Dat zijn echt flinke plakken. Wel vind ik het belangrijk dat ze er lang over doet. Kippevleugels bijvoorbeeld zijn zo weg.
Heeft iemand een idee, welke botten ideaal zijn en waar ik ze dan het beste kan halen.

Gr Eline
Gebruikersavatar
Door Angelique
#662120
Eline Terra schreef: Ik heb een vraag over de verschillende botten. Ik geef mijn toller Carnibest en vul het aan als ik weg ben met verse botten. Heel veel botten vind ik erg groot om te geven. Terra is namelijk 15 kilo en hoeft dus niet veel te hebben en denk al snel dat het te veel is. Laatst heb ik kalfsspareribs en lamsribben besteld. Dat zijn echt flinke plakken. Wel vind ik het belangrijk dat ze er lang over doet. Kippevleugels bijvoorbeeld zijn zo weg.
Heeft iemand een idee, welke botten ideaal zijn en waar ik ze dan het beste kan halen.

Gr Eline

Je kunt die plakken met ribben ook laten verzagen tot kleinere plakjes van zeg b.v. 2, 3 of 4 ribben aan elkaar. Of er zelf even een bijltje inzetten. Dan zijn er ook nog nekwervels, dat zijn ook redelijk kluiven.

Maar even terzijde zou ik nooit botten geven als ik weg zou gaan, die krijgen ze hier alleen onder toezicht.

Door 202Spots
#662506
KALFribben vind ik zelf TE hard....lamribben zijn beter.
Je kan ook kip of eend karkas geven daar hebben ze ook iets meer werk mee dan de vleugels.
En er lang mee doen...tja dat ligt aan de hond, de ene hond doet 10 min over 2-3 lamsribben terwijl de ander er 2-3 min over doet.
En je kan er dus idd beter WEL zelf bij blijven wanneer de hond aan 't kluiven is!!
Nooit 'n hond met groot stuk vlees/bot alleen laten! 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door