Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#660390
Kent iemand het anti-vlooienmiddel Cyclio van Virbac? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#660520
Helen schreef: Kent iemand het anti-vlooienmiddel Cyclio van Virbac? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat zijn die pilletjes die je eens per maand geeft?
Door Helen
#660568
Angelique schreef: Dat zijn die pilletjes die je eens per maand geeft?
Nee, het heeft een vergelijkebare werking als de program injecties voor katten. Het is echter een pipetje voor in de nek die je een keer per maand moet geven. De vlooien worden steriel en (itt program) gaan de volwassen vlooien binnen een paar dagen ook dood. Het middel is voor honden en katten. En het mooie is dat je je kat dus maar 4 keer per jaar hoeft te ontvlooien. Het nadeel van program is dat de volwassen vlooien niet doodgaan. Ik ontvlooi mijn honden nooit preventief, maar mijn kat wel. Maar als ik de kat zou behandelen met program, dan kunnen de vlooien gezellig overspringen naar de honden en daar lekker bloed zuigen en wel eitjes leggen die uitkomen. Met cyclio kan dat dus niet. Het duurt wel een paar dagen voordat de vlooien doodgaan (het spul verlamt de slokdarm van de vlo), maar ze gaan dood!
Zoek maar eens op google!
Door Timmy
#661709
Een heleboel jaren geleden, toen dat middel pas op markt was gekomen, kreeg ik een proefpakketje op de voorjaarsdagen. Heb het toen uitgeprobeerd, maar wat er ook gebeurde... de vlooien gingen dus echt niet dood...
Misschien dat ze hun formule inmiddels hebben aangepast... dan weet ik natuurlijk niets over de werking, maar in het begin hielp het dus geen steek... (heb niet gekeken of ik kraamkamertjes zag... dus ik weet niet of die vlooien wel of niet steriel werden :D )

Gr.
Linda
Door conleeuw
#661812
Ik heb het een jaar gebruikt, was toen dé nieuwe middel, ik heb het daarna niet weer gebruikt, omdat ik iets anders ging gebruiken, ik meen advantage of zo iets, het werkten toen wel, maar waarschijnlijk niet zo wonderbaarlijk.... vandaar dat ik op iets anders overstapten. Ik meen dat je een metale doosje kreeg met een aantal pipetjes er in??? Wij hebben de afgelopen twee jaar weinig tot geen last van vlooien gehad ;)
Door Helen
#663400
Timmy schreef: Een heleboel jaren geleden, toen dat middel pas op markt was gekomen, kreeg ik een proefpakketje op de voorjaarsdagen. Heb het toen uitgeprobeerd, maar wat er ook gebeurde... de vlooien gingen dus echt niet dood...
Misschien dat ze hun formule inmiddels hebben aangepast... dan weet ik natuurlijk niets over de werking, maar in het begin hielp het dus geen steek... (heb niet gekeken of ik kraamkamertjes zag... dus ik weet niet of die vlooien wel of niet steriel werden :D )

Gr.
Linda
Aha ok! Bedankt...dat klinkt wat minder...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door