Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#659984
Waar lees je dat dan? Ik denk dat het wel meevalt, met die fazantenvleugels.... Ik ken toch heel wat mensen die met regelmaat hele fazant voeren. En dus kunnen de onderdelen apart ook gevoerd worden, in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#660100
Lizzy schreef: Waar lees je dat dan? Ik denk dat het wel meevalt, met die fazantenvleugels.... Ik ken toch heel wat mensen die met regelmaat hele fazant voeren. En dus kunnen de onderdelen apart ook gevoerd worden, in mijn ogen.
Ik las het onder fazantvleugels of andere (verzamelplaats) gestart door carlala en geantwoord door 202spots die de fazant maalde omdat ze de botjes van de fazantvleugels te scherp vond. Krijg hem dus niet hierheen verplaatst. Sorry.
Door 202Spots
#660148
Ik denk dat de nek er ongeveer hetzelde uitziet als kip nek
en dat zijn dus eigenlijk alleen werveltjes en zou ik dus wel gewoon geven.
Het gaat mij voornamelijk om die vlijmscherpe naaldenbotjes in de vleugels, en de karkas vind ik dus OOK van die scherpe botjes hebben.
Is 'n persoonlijke keus om te malen omdat ik weet hoe mijn honden alles zonder te kauwen naar binnen weten te werken :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#660196
202spots schreef: Ik denk dat de nek er ongeveer hetzelde uitziet als kip nek
en dat zijn dus eigenlijk alleen werveltjes en zou ik dus wel gewoon geven.
Het gaat mij voornamelijk om die vlijmscherpe naaldenbotjes in de vleugels, en de karkas vind ik dus OOK van die scherpe botjes hebben.
Is 'n persoonlijke keus om te malen omdat ik weet hoe mijn honden alles zonder te kauwen naar binnen weten te werken :-\
Oke
dank je voor de uitleg. Ik heb er 1 die alles naar binnen schrokt (word trouwens wel beter :)).
Gebruikersavatar
Door pike
#660327
trimsalon schreef: Ik heb er 1 die alles naar binnen schrokt (word trouwens wel beter :)).
en hoe krijg je dat voor elkaar, dat minder schrokken?? Heb hier namelijk ook een schrokop terwijl die eerst veel rustiger at ???
Gebruikersavatar
Door *Monique
#660432
pike schreef: en hoe krijg je dat voor elkaar, dat minder schrokken?? Heb hier namelijk ook een schrokop terwijl die eerst veel rustiger at ???
Tja weet niet. Ze staan hier nu 2 1/2 maand op rauw en ik vind dat Didge in het begin erg schrokte. Het is nu net of hij er meer de tijd voor neemt :)
I.p.v 10 minuten zalmkop is het nu 12 minuten. Nee zonder gekheid ik vind dat, nu hij wat langer op rauw staat, hij (iets) minder schrokt. Vooral met de grotere stukken vlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#660769
Dan bof je! Bij mij (althans Pike) gaat het precies andersom. Heb nu ook de kippevleugels afgeschaft en vervangen door kippebout. Vanochtend gegeven, nou hij vond dat maar zozo want nu moet ie weer wat gaan doen ;D ;D gelukkig vind ie het allemaal veels te lekker om te laten liggen.
Misschien komt het ook doordat Armagnac erbij is gekomen. Maar ik zet hun altijd gescheiden en ze kunnen niet aan elkaars eten komen, er is hem ook nooit iets afgepakt, niet door mij en niet door Armagnac.
Maar als ik nu naar Pike ga kijken, dan wil hij heel gauw alles wegschrokken, bang dat ik het afpak. Dus ik hou hem nu gewoon stiekem in de gaten vanachter het raam. Dan schrokt hij al hard genoeg!
Oeps sorry, dit is erg off-topic :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door