Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#659565
Ginger staat op het punt om te gaan wisselen; haar snijitandjes zitten al behoorlijk los. Mevrouw heeft dus erg de behoefte om te kauwen (gelukkig nog steeds niet op onze meubels); nu geef ik haar daarvoor buffelhuidbotjes...maar dat vind ik eigenijk niet zo gezond. 
Kan ik ook recreatiebotten geven zoals lamsnekken? Of is dat te hard?
Ze is gewend aan botten; ze krijgt kwartels, duiven, nekken en karkassen.
Door Lizzy
#659567
Nee hoor, kun je rustig geven. Ik gaf in die tijd 1 a 2 keer in de week kalfswervels. Die zijn vrij hard en groot. Ze kon daar relatief weinig bot vanaf eten maar ze kon er vreselijk heerlijk op te keer gaan. Ik zou dus kiezen voor grote botten waar ze lang op kunnen 'donderjagen' en wat ze niet zo gemakkelijk helemaal op kunnen eten (anders krijgen ze zoveel bot binnen). Ik weet niet 100% zeker of lamsnek daar aan voldoet, maar dat moet je gewoon zelf even uitproberen. Verder gaf ik Linga zoveel mogelijk grote delen vleesbot. Dus nekken en karkassen kreeg ze wel maar ze kreeg vaker een groot deel van een hele kip. Of een zalmkop. Echt dingen waar ze gewoon lekker op tekeer kon gaan. Oh, wat ik ook gaf: flinke grote/dikke lappen kopvlees. Dat is veeeeeel stugger als pens en in mijn ogen nog een betere tandenborstel als pens!
Door Truus
#659569
Off-topic maar wat heb je een verschrikkelijke leuke foto in je handtekening.
Met een flostouw laten spelen wil ook nog wel eens helpen trouwens bij het wisselen maar dat heeft niks met botten te maken.
Door Twiz
#659844
Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog wat recreatiebotten van lam of geit in de vriezer liggen, die zou je wel op mogen halen. (krijg ik weer wat ruimte in de vries)
Door tigger
#660542
Twiz schreef: Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog wat recreatiebotten van lam of geit in de vriezer liggen, die zou je wel op mogen halen. (krijg ik weer wat ruimte in de vries)
Ik woon in Groningen; gezien je woonplaats in je profiel een beetje ver weg, helaas.

De lamsnek ging goed; tot dusver weet ze nog niet hoe ze er veel bot af kan krijgen. Inmiddels is ze al 3 snijtandjes kwijt!! Ze is op dit moment idd erg dol op flostouwen; eigenlijk op alles waar ze maar lekker hard op kan kauwen (en nog steeds niet ons meubilair  8)).
Door tieneke
#660556
Ik gaf de Nollebakkers als pup vaak een lamsnek met wisselen zodat ze niet gingen slopen en ook voor de tandjes was dit wel gewenst.
Het wisselen ging gelukkig vrij rap.
Door Anita*
#660615
Ha leuk dat wisselen, Tara is ook bezig en die kauwt graag op haar flos en op haar kong, die is ook niet stuk te krijgen :D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#660842
Truus schreef: Off-topic maar wat heb je een verschrikkelijke leuke foto in je handtekening.
Helemaal mee eens! Wat een schatjes  :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door