Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#657310
Ecostyle vlovrij omgevingsvrij wordt door de veranderde wetgeving niet meer geproduceerd en verkocht...Weet iemand een andere natuurlijke omgevingsspray tegen vlooien, vlooienlarven en eitjes?
Ik ben erg antigif in mijn eigenhuis dus al die gifbussen zijn geen optie.
Door Helen
#657409
Lizzy schreef: Bogena heeft ook een Bio-Om Omgevingsspray
Weet jij waar die te koop is? Ik kan hem niet vinden....
Door Lizzy
#657411
Helen schreef: Weet jij waar die te koop is? Ik kan hem niet vinden....
Ik heb 'm bij de Intratuin gekocht. Vorig jaar. Geen idee of ze 'm nog hebben...
Door Bianca1
#659791
weet je ook waarom de ecostyle niet meer mag? Ik heb em ook en was er erg tevreden over, ik ben dan ook erg teleurgesteld na het lezen van dit bericht...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#660524
Bianca1 schreef: weet je ook waarom de ecostyle niet meer mag? Ik heb em ook en was er erg tevreden over, ik ben dan ook erg teleurgesteld na het lezen van dit bericht...
Ik doe even een wilde gok. Vorig jaar hadden wij ook een biologische omgevingsspray in ons assortiment. Deze moesten wij op last van het VWA van de schappen halen omdat omgevingsspray tegen ongedierte valt onder de bestrijdingsmiddelenwet. Biologisch, natuurlijk, of puur vergif, dat maakte niet uit. Waarschijnlijk was dit product van Ecostyle ook niet aangeboden ter registratie voor deze wet en is het om die reden van het schap gehaald.
Door Helen
#660570
Ze zeiden ivm de nieuwe wetgeving. Ze zijn bezig met een nieuwe biologische omgevingsspray die wel binnen de wetgeving past, maar dat gaat inclusief alle aanvragen nog zeker een jaar duren.
Door Lil
#662952
Behalve ecostyle ken ik alleen van die geursprays (merk weet ik niet meer). Dat verkopen ze bij de boerenbond/aveve. Deze geur zal vast wel preventief werken, maar ze doden het ongedierte helaas niet....
Door Bianca1
#663939
Ik vind zojuist het volgende product:
petvital bio insect shocker omgevingsspray
ook met kokosolie en etherische olien, zou dat wellicht wat zijn?
Volgens mij heb ik hier weleens goede dingen over de petvital verminex druppels gelezen....
Door tieneke
#664019
Bianca1 schreef: Ik vind zojuist het volgende product:
petvital bio insect shocker omgevingsspray
ook met kokosolie en etherische olien, zou dat wellicht wat zijn?
Volgens mij heb ik hier weleens goede dingen over de petvital verminex druppels gelezen....
Heb ze alletwee in huis maar heb nog geen echt goed resultaat gezien :-X
Druppel ze echt op tijd en gebruik genoeg.
De Nollebakkers hebben normaal nooit 1 vlo maar nu met de katten die aardig in hun buurt komen haal ik er soms eentje levend af,kijk het nog even aan voor ik ander bio spul gaat bestellen,hopelijk helpt dat wel :-\
Gif is hier geen optie.
Door Lil
#666675
Bianca1 schreef: Ik vind zojuist het volgende product:
petvital bio insect shocker omgevingsspray
ook met kokosolie en etherische olien, zou dat wellicht wat zijn?
Volgens mij heb ik hier weleens goede dingen over de petvital verminex druppels gelezen....
Ik vind het allemaal pet, deze petvital dingen. Boris kreeg daarmee iedere keer vlooien.... Mijn moeder en zus zijn er wel tevreden over, maar die wonen dan ook niet in een natuurgebied zoals ik. Proberen zou ik het zeker, ik hoop dat het voor jou wel helpt. Hier doe ik dus niets meer tegen de vlooien, als ze er zijn, dan maar sporadisch gif. Ik heb op dit moment geen andere oplossing meer....
Door Eef+Stippels
#675406
Wij gebruiken ook petvital verminex druppels en ik heb nog geen vlo of teek gezien (wij wonen niet in een natuurgebied  ;), maar we komen wel regelmatig in het bos).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door