Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Daisha
#659823
Hallo allen,

Onze katermannen gaan binnenkort voor castratie naar DA. Omdat we ook nog poezen hebben vroeg ik me af of het wellicht verstandig is om een grote bench (hondenformaat) aan te schaffen zodat de heren op hun gemak bij kunnen komen. Hebben hier absoluut geen ervaring mee en dus graag jullie advies.

De dames zullen later ook gaan voor deze ingreep en dus zouden zij eventueel ook weer gebruik kunnen maken van deze oplossing.

:-[ :confused1:
Door Helen
#659860
Daisha schreef: Hallo allen,

Onze katermannen gaan binnenkort voor castratie naar DA. Omdat we ook nog poezen hebben vroeg ik me af of het wellicht verstandig is om een grote bench (hondenformaat) aan te schaffen zodat de heren op hun gemak bij kunnen komen. Hebben hier absoluut geen ervaring mee en dus graag jullie advies.

De dames zullen later ook gaan voor deze ingreep en dus zouden zij eventueel ook weer gebruik kunnen maken van deze oplossing.

:-[ :confused1:
Het is voor katers echt een minimale ingreep. Veel katers hebben er absoluut geen last van. Ze moeten even bijkomen, maar dat is dan ook alles.
Ziggy is een maand of anderhalf geleden gecastreerd. Zij kwam bij sliep even een uurtje haar roes weg en rende toen weer door de woonkamer. Nog een uurtje later brulde ze in de keuken om eten...Ze was het er niet mee eens dat ze had moeten vasten ;D
Al hebben sommige poezen er iets meer last van. Maar over het algemeen herstellen zowel katers als poezen razendsnel van de ingreep.
Door Sorcha
#659887
Hoi,

Wij hebben 8 katermannen en de laatste 2 zijn samen gecastreerd. 's Avonds waren ze al weer een beetje aan het spelen samen. Bij de poezen heeft alleen mijn op één na oudste meisje flink last gehad na de castratie. Dat kwam meer door de ervaring bij de dierenarts dan door de operatie zelf eigenlijk. Ze moest daar bijkomen in een soort omgekeerde wasmand die op de koude betonnen vloer stond, geen dekje erin of wat dan ook. Dat was echt triest. We zijn ook nooit terug gegaan naar die dierenarts. De rest van de meiden begon ook na een klein uurtje al weer wat interesse te vertonen in de omgeving en zelfs eten. Een bench is dus eigenlijk niet nodig. Waarschijnlijk willen ze meteen wat lopen als ze weer thuis zijn.
Succes voor de mannen  :) !!!!
Door Daisha
#660137
Duidelijk,

GEEN BENCH dus. Ben zelf ook al niet zo'n voorstander van dieren insluiten maar soms moet het voor bestwil. Je wilt niet dat ze zich bezeren omdat ze nog niet volledig mobiel zijn.

Bedankt voor jullie reacties.
Door Lil
#666764
Not to bench, de poezen hebben hier meteen de dag erna weer door het huis gesprongen, na vier dagen heb ik ze van ellende maar weer naar buiten gelaten en ze zijn wonderbaarlijk snel genezen (en toen der tijd kregen ze nog brokjes). De kater die we gehad hebben had helemaal nergens last van en had slechts twee hechtingen. Hij heeft er zelfs niet aan gelikt en dat terwijl hij dat altijd aan wondjes deed.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#668405
Toen Menno na een operatie thuiskwam en wat versuft door het huis wiebelde heb ik Gijs wel bij hem uit de buurt gehouden; of het nou was omdat Gijs zich ongemakkelijk voelde bij Menno's 'rare' gedrag of omdat hij zijn kans waarnam dat weet ik niet. Hij heeft in ieder geval geprobeerd tikken uit te delen.
Ik zou er in ieder geval bij blijven, maar dat spreekt sowieso voor zich. Mijn ervaring is dat katten heel snel weer de oude zijn, dus een bench aanschaffen lijkt mij niet nodig.
Door Mevroi Kruim
#668443
Toen Kruimel haar achterpoot geamputeerd was moest ze van de da perse in een bench. Nou, drie uurtjes hield ze het uit, toen werd ze echt hysterisch. We hebben haar eruit gelaten en ze hopste rond op haar drie pootjes alsof ze nooit anders gedaan had. 12 uur na een hele zware operatie! En ze was toen al ruim 14. Binnen een paar dagen was de wond keurig dicht en schoon, geen enkel probleem mee gehad.
Door zurca
#668602
Denk ook dat een bench niet nodig is, desnoods zou je 1 v/d partijen tijdelijk in een hal/slaapkamer/badkamer ofzo kunnen opsluiten ;)
Bedenk wel dat wanneer ze terug komen van de DA je katten een vreemde lucht bij zich hebben. De katten thuis kunnen daardoor soms wat lelijk doen....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door