Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fester
#659646
Vorige week had ik een nieuwe poging gewaagd om pens te drogen in mijn droogmachine. De eerste keer was mislukt omdat ik het er te kort in had laten zitten. En ging het na een paar dagen al schimmelen. Dus vorige week een nieuwe poging gewaagd en de pens langer laten zitten zeker 14 uur. Nu ben ik niet meer te stoppen het gaat helemaal SUPPER! ;D Lappjes reepjes stukjes alles supper droog zodat ik het lang kan bewaren. En de honden vinden het geweldig.  ;D
Door Drossie
#659654
fester schreef: Vorige week had ik een nieuwe poging gewaagd om pens te drogen in mijn droogmachine. De eerste keer was mislukt omdat ik het er te kort in had laten zitten. En ging het na een paar dagen al schimmelen. Dus vorige week een nieuwe poging gewaagd en de pens langer laten zitten zeker 14 uur. Nu ben ik niet meer te stoppen het gaat helemaal SUPPER! ;D Lappjes reepjes stukjes alles supper droog zodat ik het lang kan bewaren. En de honden vinden het geweldig.  ;D
Heb je evt een fototje van het resultaat?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#659657
fester schreef: Vorige week had ik een nieuwe poging gewaagd om pens te drogen in mijn droogmachine. De eerste keer was mislukt omdat ik het er te kort in had laten zitten. En ging het na een paar dagen al schimmelen. Dus vorige week een nieuwe poging gewaagd en de pens langer laten zitten zeker 14 uur. Nu ben ik niet meer te stoppen het gaat helemaal SUPPER! ;D Lappjes reepjes stukjes alles supper droog zodat ik het lang kan bewaren. En de honden vinden het geweldig.  ;D

Leuk joh dat het goed gelukt is.Hoeveel watt is zo'n droogmachine ?
Door fester
#659670
Unique schreef:
Leuk joh dat het goed gelukt is.Hoeveel watt is zo'n droogmachine ?
Ik dacht 600 watt  ;D

Foto wil ik wel plaatsen maar ik heb geen flauw idee hoe dat dit moet >:(
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#659675
fester schreef: Ik dacht 600 watt  ;D

Foto wil ik wel plaatsen maar ik heb geen flauw idee hoe dat dit moet >:(

Het lijkt mij heel leuk om zelf de hapjes te maken.Maar ik vind het wel lang duren.
Door fester
#659696
Unique schreef:
Het lijkt mij heel leuk om zelf de hapjes te maken.Maar ik vind het wel lang duren.
Daarom was het bij mij ook de eerste keer mislukt. Geen geduld. Maar nu zet ik hem in de middag aan als ik naar mijn werk ga en dan laat ik hem de hele nacht door lopen en dan is het de volgende morgen klaar.
Door Bianca1
#659725
duurt het in de droogmachine ook zo lang dan? ik dacht dat dat wel sneller zou gaan...en de geur? als ik hart droog in de over hangt er in het hele huis zon wee-ige hart geur die ik persoonlijk een beetje misselijkmakend vind...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#659998
Bianca1 schreef: duurt het in de droogmachine ook zo lang dan? ik dacht dat dat wel sneller zou gaan...en de geur? als ik hart droog in de over hangt er in het hele huis zon wee-ige hart geur die ik persoonlijk een beetje misselijkmakend vind...
De lucht vond ik alsnog 10 x niks, dus hier staat die in de schuur.
Door K@rin
#660235
Als je bijv. 1 kg pens in de droogmachine droogt, hoeveel houd je dan aan gedroogd gewicht over ??
Door fester
#660331
*Karin schreef: Als je bijv. 1 kg pens in de droogmachine droogt, hoeveel houd je dan aan gedroogd gewicht over ??
Daar heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Maar daar zal ik de volgende keer eens naar kijken. Maar ik vind het krimpen van het vlees heel erg mee vallen. 
Gebruikersavatar
Door *Monique
#660448
Bianca1 schreef: duurt het in de droogmachine ook zo lang dan? ik dacht dat dat wel sneller zou gaan...en de geur? als ik hart droog in de over hangt er in het hele huis zon wee-ige hart geur die ik persoonlijk een beetje misselijkmakend vind...
bij mij staat die ook in de schuur. Ik vind hart en pens wel meevallen met stinken. Maar long :-[ dat vind ik misselijkmakend en ben bang dat ik er ook niet aan wen!
Door tieneke
#666192
*Karin schreef: Als je bijv. 1 kg pens in de droogmachine droogt, hoeveel houd je dan aan gedroogd gewicht over ??
Als je het echt goed droogt heb je ongeveer 30% verlies  ;)
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#666909
Wat ik me dan afvraag is wat zoiets op je energie rekening doet.
Onze 3 honden krijgen regelmatig een pensstaafje oid en ik denk dat je voor een voorraadje een behoorlijk aantal uren je droogmachine aan hebt staan.
Door hellenbanjerbo
#666932
Ik heb het eens uitgerekend maar de energiekosten zijn maar een paar dubbeltjes. Kijk maar eens op het vermogen van je apparaat dan kan je het uitrekenen wat hij per uur gebruikt. Ik kom gratis aan pens en long en laatst ook aan 3 kilo lever (met dank aan trimsalon). Dus ik ben heel wat goedkoper uit (reken natuurlijk niet mijn tijd maar vind het ook heel leuk om te doen) en weet nu wat ik ze geef aan lekkertjes. En lekker vinden ze het.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door