Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#659508
Het is mij opgevallen dat Truus, als ze barf krijgt, een stuk minder onlasting heeft dan bij haar brokken.

In die twee dagen dat ze nog brokken krijgt, poept ze toch wel 2 a 3 keer op een dag. Dat houdt dus in, tijdens elke wandeling (3keer per dag)

Bij het geven van vers vlees, moet ze soms maar 1 keer en dat is het ook maar een ietsie pietsie poepje :D

Wat een wereld van verschil zeg! Dit zegt ook direct iets over de voedingsstoffen wat ze opneemt bij barf en bij brokken.

Als elke hond barf zou eten, zou men een heel stuk minder last hebben van hondenpoepoverlast ;D!
Door Lizzy
#659518
Ja prettig he!! En tel daar ook bij op dat de poep van onze vers-honden zooooo weg is. Het verteert zo gemakkelijk. Terwijl een brokkenhondendrol echt weken blijft liggen.... Dat komt volgens mij doordat de afvalstoffen beter bewaard blijven (en dus de drol) door alle chemische of de zogenaamde natuurlijke anti-oxidanten/bewaarmiddelen ;D! Tel daar ook bij op dat de poep van onze honden gewoon veel minder vies stinkt! Eigenlijk zouden wij gewoon de helft minder hondenbelasting moeten betalen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#659521
Lizzy schreef: Ja prettig he!! En tel daar ook bij op dat de poep van onze vers-honden zooooo weg is. Het verteert zo gemakkelijk. Terwijl een brokkenhondendrol echt weken blijft liggen.... Dat komt volgens mij doordat de afvalstoffen beter bewaard blijven (en dus de drol) door alle chemische of de zogenaamde natuurlijke anti-oxidanten/bewaarmiddelen ;D! Tel daar ook bij op dat de poep van onze honden gewoon veel minder vies stinkt! Eigenlijk zouden wij gewoon de helft minder hondenbelasting moeten betalen!
Wordt lastig als je niks betaalt ;D ;D
Door judith1967
#659668
Lizzy schreef: Ja prettig he!! En tel daar ook bij op dat de poep van onze vers-honden zooooo weg is. Het verteert zo gemakkelijk. Terwijl een brokkenhondendrol echt weken blijft liggen.... Dat komt volgens mij doordat de afvalstoffen beter bewaard blijven (en dus de drol) door alle chemische of de zogenaamde natuurlijke anti-oxidanten/bewaarmiddelen ;D! Tel daar ook bij op dat de poep van onze honden gewoon veel minder vies stinkt!


Grappig,daar heb ik nooit bij stil gestaan.


Eigenlijk zouden wij gewoon de helft minder hondenbelasting moeten betalen!
Daar ben ik het helemaal mee eens. ;)
Als er nou bekend wordt gemaakt dat die eigenaren die Barfen met de hond geen hondenbelasting moeten betalen,krijgen wij mss wel meer mensen aan rauw voeren :D :D :D

Helaas alleeen een beetje moeilijk te contoleren. ;D ;D
Door judith1967
#659728
Trouwens mijn vriendin heeft har Border sinds kort overgezet op de Rodi,vanwege erge jeukklachten .De d.a had gexegd dat ze een eiwitallergie heeft en dan Rodi Lam&rijst moest geven.
Wat ze zei tegen mij;Hij had geen jeuk meer,en poepte niet meer zoveel als op brok..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door