Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#659150
Hoi,

Ik ben bezig een nieuwe bestelling te doen in Mill en in Arnhem, maar ik vroeg me af hoeveel verschillende dieren je minimaal moet voeren aan je hond. Misschien kan ik de duurdere vleessoorten dan een beetje laten liggen. Dat levert mijn dan een extra boterham op ;)

Groetjes Marieke
Door amiwoods
#659163
ik voer ook de hele dure niet hoor.
ik varrieer met rund, paard, kip, eend, geit en vis af en toe krijgen ze een hele haas. ;)
Door Twiz
#659296
In Mill kun je hert en struisvogelvlees halen, volgens mij ook wilde eend en misschien later dit jaar ook nog haas. Misschien zijn er nog wel meer diersoorten te koop daar.
Maar dan heb je er al vier, misschien kun je ook ergens aan geit komen.
Kip is natuurlijk overal voor een redelijke prijs te koop en rund moet ook geen problemen opleveren.

Met kip, eend en herteribben (eventueel ook struiskarkas) en zalmkop heb je aardig wat soorten RMB.
Hert, struisvogelvlees, en runderkopvlees, en sardientjes zijn goede spiervlees leveranciers.

Er zijn honden die het met heel veel minder moeten doen............ neem maar de gemiddelde bro....hond! ;)

Ik denk dat  vier diersoorten al redelijk goed is, aangevuld met af en toe een eitje
Door 202Spots
#659303
kip-kalkoen-eend-konijn-lam-geit-rund-paard-vis, zijn zo'n beetje de meest makkelijke aan te komen vlees soorten...
Hert, struisvogel,duif,fazant kan niet iedereen kopen/vinden.
Meestal is 5 verschillende soorten wel voldoende.
Door Twiz
#659315
202spots schreef: kip-kalkoen-eend-konijn-lam-geit-rund-paard-vis, zijn zo'n beetje de meest makkelijke aan te komen vlees soorten...
Hert, struisvogel,duif,fazant kan niet iedereen kopen/vinden.
Meestal is 5 verschillende soorten wel voldoende.
Mill is juist bekend door het hert, struisvogelvlees en eventueel ander wild afhankelijk van het seizoen, vandaar dat die door mij ook genoemd werden, dat schiet dus al lekker op.
Door La Demisa
#659329
In Mill kan je veel halen hoor, struisvogelkarkas of vlees, hertenribben, organen en vlees, karkassen: eend - fazant - haas (pas vanaf eind van de maand / begin december) Voor hele mooie prijzen, daar hoef je niets te laten liggen!
Door 202Spots
#659334
Nou das heel fijn wanneer je bij Mill spullen kan halen, maar ik weet dat 't voor mij TE ver weg is, en ik denk voor andere barfers misschien ook wel.
Dus hier hebben ze helaas nog nooit hert,haas of struisvogel gegeten :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#659343
202spots schreef: Nou das heel fijn wanneer je bij Mill spullen kan halen, maar ik weet dat 't voor mij TE ver weg is, en ik denk voor andere barfers misschien ook wel.
Dus hier hebben ze helaas nog nooit hert,haas of struisvogel gegeten :-\
Ja uhhh Dory, je moet er natuurlijk wel WAT voor over hebben ;D ;D
Door Twiz
#659347
Ja Dory, voor jou is het misschien net ietsje te ver ;) maar Marieke begint haar topic met: Ik ben bezig een bestelling te doen in Mill, dus geeft aan daar naar toe te gaan. Dan kun je aardig wat inslaan voor weinig.

Dory, misschien is het wel zo goedkoop dat een retourtje Texas de kosten nog niet omhoog jaagt, krijgen jouw spikkels ook eens struis en hert ;D
Door 202Spots
#659359
Tja, ik heb weinig voor ze over he?
Jammer dat ik geen struisvogel mee kon nemen want 'n kennis van me broer had er 'n paar rondlopen...ook zebra,lama,cameel...hmmm hoe zou 't smaken denk ik dan... ???
Zal vogende keer betere voorbereidingen maken :P
Door gizzmo
#659579
Hadden ze hier in Belgie maar die Mill en andere zaken...De verscheidenheid aan vleessoorten voor betaalbare prijzen zijn bij ons moeilijker te vinden hoor....

Groet en poot,

Gizzmo
Door Batatinha
#662018
Branco uit Mill gaf aan dat hij nu vooral hertenvlees heeft. 8 kg hert besteld, ga ik vrijdag halen. Vlees, ribben, orgaan en pens.
In Arnhem bestel ik meestal: Runderstrot, kippenvleugels of karkassen, eenden karkassen of nekken, lamsribben.
Even tellen: Dat is inderdaad 5 soorten. Vis krijg ik er bij Daan niet in helaas.
Een goed adres voor geit moet ik nog zoeken. Dat adres op de ala carte lijst in Beuningen is veel te duur en de islamiet op de lijst uit nijmegen is helaas al maanden in verbouwing.

Maar dan weet ik in ieder geval dat ik Daan niet te eenzijdig voer.

Groetjes Batatinha
Door Twiz
#662442
gizzmo schreef: Hadden ze hier in Belgie maar die Mill en andere zaken...De verscheidenheid aan vleessoorten voor betaalbare prijzen zijn bij ons moeilijker te vinden hoor....

Groet en poot,

Gizzmo
Ik weet niet waar je precies woont in Belgie, maar ik rijd ook dik anderhalf uur naar Mill............nou .......Cindy heeft de laatste keer gereden. Misschien is het te doen als je met andere mensen samen kunt rijden, om beurten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door