Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#657919
Vayu en Jonas hebben gisteravond een konijn gevangen.Het is al es eerder gebeurd en toen kwam Vayu het konijntje keurig naar ons brengen.Het konijn was nog helemaal in tact en huppelde weer weg toen ze hem losliet.Maar nu na 8 mnd Barf zijn ze niet meer zo onschuldig.Ze begonnen er gelijk samen aan te trekken en het konijn werd in stukken gescheurd.Daarna hebben ze alletwee hun deel opgegeten.Ze kwamen niet meer bij ons in de buurt voor t op was.Ik was blij dat het donker was en dat ik in detail kon zien hoe het konijn werd vescheurd,vond het in het donker ook al best heftig.
Moet ik nu nog bang zijn voor parasieten ofzo,of gaat alles dood in het maagzuur?
Door conleeuw
#657921
Miekie schreef: Vayu en Jonas hebben gisteravond een konijn gevangen.Het is al es eerder gebeurd en toen kwam Vayu het konijntje keurig naar ons brengen.Het konijn was nog helemaal in tact en huppelde weer weg toen ze hem losliet.Maar nu na 8 mnd Barf zijn ze niet meer zo onschuldig.Ze begonnen er gelijk samen aan te trekken en het konijn werd in stukken gescheurd.Daarna hebben ze alletwee hun deel opgegeten.Ze kwamen niet meer bij ons in de buurt voor t op was.Ik was blij dat het donker was en dat ik in detail kon zien hoe het konijn werd vescheurd,vond het in het donker ook al best heftig.
Moet ik nu nog bang zijn voor parasieten ofzo,of gaat alles dood in het maagzuur?
jeetje, eerstens, dit heeft in mijn opinie niets met Barf voeren te maken, ik ken genoeg windhonden die nimmer een hapje vers voer hebben gehad en ook vrolijk prooi vangen en verslinden.
Ik denk niet dat jij je al te veel zorgen moet maken om parasieten, waar ik me wel zorgen om zou maken is de toekomst. Dit is wat mij betreft wel een stap in de verkeerde richting.... :-\ Ik zou echt eens gaan nadenken hoe jij dit in de toekomst kan voorkomen ;)
Gebruikersavatar
Door Miekie
#657951
Niet meer in het donker naar t park dat is de enige optie om het te voorkomen.Hoewel t volgens mij meer een toevalstreffer was,normaal gesproken is het konijn veel sneller,het is de 2e keer in 2 jaar dat t gebeurd is.De link met Barf heb ik gelegd omdat er zo'n verschil zat tussen de 1e en 2e keer dat het gebeurde.De 1e keer leken ze echt geen idee te hebben wat ermee te doen maar nu was het gelijk actie.Schrok er zelf ook wel van,maar heb aan de andere kant ook zoiets van:that's nature..Hoewel ik ze zeker niet aan zal moedigen dit vaker te doen,t was niet leuk :(
Door conleeuw
#657980
Lupa schreef: het heeft niks met barf te maken.
hier barf Lupa ook maar ze apporteerd heel
;) brave Lupa :-* ik ben het met jou eens, niets et Barf te maken. Dat de honden nu wisten wat ze moesten doen, mmmmm toeval, dat weten niet Barfende honden soms ook ......... call it instinct ;D
Door La Demisa
#658679
Nou, ik moet ook zeggen, daar staat bij mij de doodstraf op hoor. Hier apporteren ze eenden en eten eend. Ook konijn eten ze en vinden ze wel eens in het bos. Konijnen die heel ziek zijn, met uitpuilende ogen. Die verlos ik uit hun lijden, anders sterven ze een vreselijke dood. Maar opeten? Omdat het BARF honden zijn? Zo krijgen de BARF honden dus een slechte naam. Ik zeg het je: ik kreeg ze te pakken en ze zouden het weten. Dat zouden ze maar 1 keer doen. Jij zit in over parasieten maar ik zou meer inzitten over het feit of jij je honden nog wel los kunt laten in het bos. Want dit soort bedrag geeft niet alleen BARF honden een slechte naam als je zelf denkt dat het met elkaar te maken heeft. Het verpest het ook voor ons, mensen die graag met hun honden los in het bos lopen. Dit is dus de reden dat ze bijna niet meer willen hebben dat je met je honden onaangelijnd loopt.
Sorry, het ging hier over BARF maar ik moest het even kwijt.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#658692
Ze hebben t konijn in het park gevangen,t was donker en ik heb dus niet kunnen zien of t een ziek konijn was of hoe ze hem te pakken hebben gekregen.Het zijn honden die eigenlijk nauwelijks jagen,ze zijn meer geinteresseerd in met elkaar ravotten,vandaar dat ik ook denk dat het een toevalstreffer was.In dit park lopen overdag geen konijnen en ze gaan er ook niet naar op zoek.
Ik heb me zeker voorgenomen ze niet meer in het donker uit te laten want zoals je misschien al in een eerdere reaktie van mij hebt kunnen lezen vond ik het zeker geen leuke ervaring,maar ik ga mijn honden absoluut niet aangelijnd houden als ik overdag in een bos of park loop.Nogmaals:het zijn geen echte jagers!!
De link die ik met barf legde bedoel ik niet generaliserend,zo van:honden die barf eten vangen konijnen en eten ze op,ik had t idee dat het bij mijn honden misschien zo werkte,maar gezien de reacties die ik heb gekregen ben ik er inmiddels ook wel van overtuigd dat dat niet zo is.Ik ben alleen benieuwd waarom ze nu ineens wel zo heftig reageerden,terwijl ze dat de vorige keer dus helemaal niet deden.
Maar ik krijg nu en beetje een idee alsof mijn honden vreselijke monsters zijn,terwijl er in mijn ogen alleen sprake was van een ongelukkige samenloop van dingen... :(
Door conleeuw
#658702
Miekie schreef: Ze hebben t konijn in het park gevangen,t was donker en ik heb dus niet kunnen zien of t een ziek konijn was of hoe ze hem te pakken hebben gekregen.Het zijn honden die eigenlijk nauwelijks jagen,ze zijn meer geinteresseerd in met elkaar ravotten,vandaar dat ik ook denk dat het een toevalstreffer was.In dit park lopen overdag geen konijnen en ze gaan er ook niet naar op zoek.
Ik heb me zeker voorgenomen ze niet meer in het donker uit te laten want zoals je misschien al in een eerdere reaktie van mij hebt kunnen lezen vond ik het zeker geen leuke ervaring,maar ik ga mijn honden absoluut niet aangelijnd houden als ik overdag in een bos of park loop.Nogmaals:het zijn geen echte jagers!!
De link die ik met barf legde bedoel ik niet generaliserend,zo van:honden die barf eten vangen konijnen en eten ze op,ik had t idee dat het bij mijn honden misschien zo werkte,maar gezien de reacties die ik heb gekregen ben ik er inmiddels ook wel van overtuigd dat dat niet zo is.Ik ben alleen benieuwd waarom ze nu ineens wel zo heftig reageerden,terwijl ze dat de vorige keer dus helemaal niet deden.
Maar ik krijg nu en beetje een idee alsof mijn honden vreselijke monsters zijn,terwijl er in mijn ogen alleen sprake was van een ongelukkige samenloop van dingen... :(
nee hoor, jou honden zijn geen monsters, ze zijn gewoon honden die hun oer instinct hebben gevonden. Geef enig willikeurige hond een lap pens en ze gaan er mee schudden  :D of hou een kant van de pens vast en zie hier, de hond gaat rukken....... hoe weten ze het?  ??? gewoon een soort oer instinct ;D maar, jou honden hebben nu een keer dit gedaan, dus nu wordt het toch opletten dat het niet nog een keer gebeurt, dat er overdag geen konijnen lopen is gelukkig, dan kan je ze natuurlijk wel los laten, maar jij zeg zelf al, jij neem niet de risico dat ze het opnieuw doen door ze niet in donker los te laten...... dus lijkt mij probleem opgelost ;)
Door La Demisa
#658822
Natuurlijk zijn jouw honden geen monsters, dat is ook niet wat ik wilde zeggen. Ik wilde eigenlijk meer zeggen: het is de manier hoe jij ermee omgaat. Ook als het donker is ben je verantwoordelijk voor je honden. Geloof best dat het een samenloop van omstandigheden is. Dat hebben we allemaal wel eens in bepaalde situaties, toch?
Door dogsunlimited
#658900
Honden jagen niet omdat ze rauw voer krijgen, dat is een grote fabel.
Dan was  het gros van de rauw gevoerde honden afgekeurd voor de jacht. ;D
Jouw honden hebben prima succes gehad en zullen het nu altijd blijven doen. Zo'n succesmoment levert meer op dan het verbieden van de baas, dus zou ik mijn honden aangelijnd houden daar. Of het een ziek knijn is, omdat het makkelijk te pakken is hoeft niet altijd. Bij ons stikt het van de knijnen en hazen vooral 's avonds laat. Ze blijven gewoon zitten als ik over de dijk loop met de honden. Die beesten kennen ook gewenning en voelen zich veilig, omdat ze nooit natuurlijke vijanden van honden hebben gehad. Kan makkelijk zijn dat het een inschattingsfoutje van zo'n knijn is geweest om niet eerder te vluchten.
Door Fynn
#658910
Hoi

Wij laten onze 2 ridgebacks ook niet meer los als het schemeriger is of donker.
Ze zijn veel alerter op wild en ze zijn ook wat anders naar andere honden toe.
Ik denk dat je wel moet proberen dit gedrag te voorkomen want is het 1x gelukt dan proberen ze het geheid de volgende keer weer.Dus aan de lijn houden in het donker .

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door