Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mirthe2
#657884
hoi

heb een vraag. Ik zit erover te denken om gedeeltelijk over te stappen op barf. Geef nu rodi vers gemengd met brok en groente. Aangezien mijn (drachtige) teef geen brok alleen wenst te eten.

Nu de vraag. Hoeveel en wat van vis kan je te eten geven. Een vriend van me is visboer dus lijkt me erg handig. Zelf ben ik allergisch voor vis helaas dus zal het ook allemaal voorzichtig moeten aanpakken.

De ouders van een vriendin van mijn dochtertje hebben een slagerij. Misschien kan ik met hen ook een goedkope deal maken. Maar wat zijn "goedkope" dingen die ik zou kunnen vragen ?
Begreep geen varkensvlees, dus vnl rund ?

En kan je van geit alles geven ?

tja...lastig is het wel dat voeren. Maar na al 4 jaar slecht eten van mijn hond, geef trouwens wel puur vlees brok dus zonder granen. Vind ik het tijd voor wat nieuws. Moet wel zeggen, ondanks dat ze slecht eet is ze niet broodmager ofzo. Ziet er goed uit en is nog niet ziek geweest.Ze is 4 jaar.

Groeten Mirthe
Gebruikersavatar
Door Angelique
#657894
mirthe2 schreef: hoi

heb een vraag. Ik zit erover te denken om gedeeltelijk over te stappen op barf. Geef nu rodi vers gemengd met brok en groente. Aangezien mijn (drachtige) teef geen brok alleen wenst te eten.

Nu de vraag. Hoeveel en wat van vis kan je te eten geven. Een vriend van me is visboer dus lijkt me erg handig. Zelf ben ik allergisch voor vis helaas dus zal het ook allemaal voorzichtig moeten aanpakken.

De ouders van een vriendin van mijn dochtertje hebben een slagerij. Misschien kan ik met hen ook een goedkope deal maken. Maar wat zijn "goedkope" dingen die ik zou kunnen vragen ?
Begreep geen varkensvlees, dus vnl rund ?

En kan je van geit alles geven ?

tja...lastig is het wel dat voeren. Maar na al 4 jaar slecht eten van mijn hond, geef trouwens wel puur vlees brok dus zonder granen. Vind ik het tijd voor wat nieuws. Moet wel zeggen, ondanks dat ze slecht eet is ze niet broodmager ofzo. Ziet er goed uit en is nog niet ziek geweest.Ze is 4 jaar.

Groeten Mirthe
Als beginnervisje kun je denken aan Wijting, sardines, dat formaat. Als je hond wat meer gewend is dan kun je aan de zalmkoppen e.d. Ongezouten haring mag natuurlijk ook, makreel ook. Het is de bedoeling dat je hoofdzakelijk vette vis geeft.

Bij de slager pak je alles buiten varkensvlees mee. Dus rund, kalfs en sommigen hebben ook kip, dus als hij dat ook heeft neem je dat ook mee.
Je kunt dan vragen om afsnijdsels, en als hij ook zelf slacht om dingen zoals kopvlees, pens, niertjes, lever, hart.

Een jonge geit kun je buiten de dragende botten om ook gewoon opvoeren. Van en oude geit zou ik alleen het vlees + organen voeren.

Het lijkt nu allemaal lastig, maar als je eenmaal je spulletjes hebt en je zit een beetje in het ritme dan valt het allemaal reuze mee en weegt het plezier van watje hond heeftmet die nieuwe eten zwaar op tegen het iets meer werk dan een brok in de bak pletteren :D

Wat zijn dat trouwens voor brokjes die je voerde?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#657897
Angelique schreef: Als beginnervisje kun je denken aan Wijting, sardines, dat formaat. Als je hond wat meer gewend is dan kun je aan de zalmkoppen e.d. Ongezouten haring mag natuurlijk ook, makreel ook. Het is de bedoeling dat je hoofdzakelijk vette vis geeft.
Ik zou zeker geen wijting nemen als beginnersvisje. Hier komt de wijting er altijd na een uur weer uit, er zitten hele scherpe graten in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door