Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#657176
Tja, dan is het weer zo ver, ik heb een vraag.
Mijn fussy eter Jazz wil al een aantal weken niet meer echt eten. Eerst bijna niets, en dan bedoel ik echt mischien 100 gram per dag, en dan ook niet alles, een paar hapjes pens ging er nog net in. Nu eet zij deze week al iets meer, maar het blijft bij pens en sinds twee dagen ook kippennekjes. Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang kan ik het nog aankijken voordat ik mij ernstig zorgen moet maken. Alle extra gewicht die zij had is weer af  :'( maar ok, dat krijgen we er wel weer op, ze is vrolijk, niet ziek, geen koorts, maar wel mager. Pens eet ze mits er vet aan zit, en kippennekjes eet ze zo'n vier of vijf nu sinds een paar dagen. Daarvoor alleen mondjesmaat pens. Ik baal er zo van. Lam wil ze niet, geit ook niet, ook niet als ik de vette stukjes aanbied, vorig week heb ze een visje uit een blik gegeten, lever wilden ze niet, ook hart niet, nog van rund, schaap, kip............. balen zeg !!!!!!!!! wat moet ik er nu mee :-\
#657192
202spots schreef: Misschien Satinballs erbij :confused1:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg351665
weet je ik dacht vandaag toen we gingen wandelen daar aan, heb ik in het verleden ook met veel sucess gedaan, ik weet dat men toen zei dat het niet zo goed was omdat er granen in zit, maar ik denk ik moet nu wel wat gaan doen. Ze beweegt momenteel best wel veel, dus niet alleen een uur wandelen, maar ook hollen, ze moet gewoon meer eten anders ben ik bang dat ze problemen krijg. Ik heb dagen lang haar bak verwijderd nadat het een half uur heeft gestaan, en dan morgen dezelfde weer voorschotelen, maar dat heeft niets opgeleverd, ja, dat ze helemaal niet eet voor een avond, ik kan het niet met een goed geweten blijven doen. Ik denk dat jij gelijk heb, gewoon weer even satin balls, mischien een dipje waar ik haar doorheen moet helpen ;)
#657212
tt-tjes schreef: Ik weet als geen ander hoe je je voelt als je hond niet wil eten en steeds magerder wordt. :(

Ik hoop voor je dat Jazz de satin balls wel wil en dat ze gauw weer wat aankomt.

Sterkte er mee!
ongeveer een jaar geleden heb zij ook satin balls gegeten, toen lusten ze het wel, ik ga er maar van uit dat het nu ook zo zal zijn, ik ga morgen 5 kg gehakt kopen en aan de slag ;)
#657386
Ik zou haar gember geven. Gember bevorderd de eetlust en stimuleert de spijsvertering. Geef haar in het begin van de dag geraspte gember met bijv. een beetje yoghurt/kwark of gemberthee of een capsule. Verder stimuleert rozemarijn, venkel, paardebloem, klis en ijzerhard ook de spijsvertering.

Lust ze een van die vlees of orgaanvleessoorten misschien wel als je ze kookt of bakt?
#657500
Weet precies hoe rot het is als je hond niet wilt eten  ;)
Zou alles proberen om haar weer te laten eten,gekookt of wat dan ook.
Hier is er ook eentje in totale hongerstaking....Tinus is flieft op zus  :P
Hij wilde vanmorgen geen kippenpoot,hart/maagjes en zelfs geen sappig kalfsbot....schiet mij maar lek! >:(
#657529
tieneke schreef: Weet precies hoe rot het is als je hond niet wilt eten  ;)
Zou alles proberen om haar weer te laten eten,gekookt of wat dan ook.
Hier is er ook eentje in totale hongerstaking....Tinus is flieft op zus  :P
Hij wilde vanmorgen geen kippenpoot,hart/maagjes en zelfs geen sappig kalfsbot....schiet mij maar lek! >:(
nou, ik mag hopen dat Tinus iets meer gewicht heeft dan Jazz, want dan heeft hij nog wat om op te teren, zij heeft al haar lichaamsvet al weer een beetje opgebruikt, dus, nu met gehakt aan het modderen, geen echte satin balls wordt het vandaag, maar iets wat er op lijkt, kon nog niet alles vinden ;) morgen ga ik opnieuw op zoek naar een aantal ingredienten ;)
#657627
*Karin schreef: Balen zeg !!
Wilde ze de CB, die je bij mij meegenomen hebt, ook niet ?
nee niet echt, een hapje mischien maar dat was het dan weer, natuurlijk lang niet genoeg......... maar ik ga straks  gehaktballetjes aanbieden, kijken of ze daar warm voor loopt, ik moet morgen nog een paar ingredienten zien te krijgen....... we hebben een nieuw gezondheidswinkel, daar hoop ik molasse te vinden, vorig keer heb ik met molasse de satinballs gemaakt en dat vondt ze wel te eten. Ik hoop dat het snel beter gaat, want ik vindt het helemaal niets dat het al zo lang knudde is :(
#657769
conleeuw schreef: Ik hoop dat het snel beter gaat, want ik vindt het helemaal niets dat het al zo lang knudde is :(
Ja, dat hoop ik ook voor je.
Je voelt je zo machteloos als het niet lukt en ze zijn al (te) mager.

Bij ons is Bjuly altijd aan het mutsen.
Het enige wat ze nu wil eten is OF alleen pens OF smuldier penskompleet.
Dat krijgt ze nu dus ook  ;)
#657777
nou vandaag geen pens gegeven maar runder gehakt, niet helemaal satin balls, maar bijna. Dat ging er wel in, ook een stuk brie die ik nog had, wilden ze eigenlijk niets van hebben, tot Dot het voor haar neus begon te eten, toen pakten ze het wel. Ze heeft wel de rundergehakt gegeten, dus phew opluchting. Toen is ze nog in de keuken gaan zeuren om de kippenhartjes die aan het ontdooien was, dus.........hup daar ook wat van. Alles bij elkaar ergens tussen de 300 en 400 gram heeft ze gehad .......... nog te weinig, maar JIPPIIIIEEEE, ik voel toch al opgelucht.
Morgen ga ik weer met rundergehakt aan de slag, woensdag is gehakt dag, dan is het in de aanbieding, dan koop ik een heleboel kilo's. Ik ga ook morgen kijken of ik melasse kan krijgen, lukt het niet, dan geef ik even een gil naar Kruimel......... the bitch WILL eat ;D ;D ;D hoe dan ook ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door