Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#657452
Hoi,

Ik ben nu al een paar maandjes aan het Barfen met Daan. Maar het valt mij op dat Daan slappe poep blijft houden, soms zelfs diaree. Eerst dacht ik dat dit aan een allergie voor Rundvlees lag. Ik heb de hoeveelheid rundvlees daarom beperkt in het menu, maar ook met andere vleessoorten lost het probleem niet op.

Heel maf is het volgende: Afgelopen weekend heeft Daan in pension gezeten. Daar voeren ze Eukanuba brok. Ik dacht: Dat kan vast geen kwaad voor 2 daagjes. En heb hem dus geen eigen voer meegegeven. Ik kreeg een hond terug die lekkere stevige keutels poept. Gek he?
Zou ik dan misschien moeten stoppen met Barf?

Vandaag of morgen moet ik nieuw vlees gaan bestellen, dus ik zou het fijn vinden als ik wat advies van jullie krijg.

Groetjes Marieke
Door Ramona
#657489
Het enige wat ik hierop kan zeggen is dat er in Eukanuba genoeg zit wat de ontlasting idd stevig maakt. oa bietpulp wat het vocht uit de ontlasting trekt.

Wie weet kan iemand anders je nog verder advies geven...

Ik weet niet hoeveel orgaan vlees hij krijgt? ik heb nl begrepen dat een teveel aan orgaanvlees ook laxerend kan werken, waardoor de hond dus idd dunne/slappe ontlasting kan krijgen..
Door Batatinha
#657521
Dit is ongeveer het menu wat Daan krijgt. Soms wijk ik wel eens een beetje af omdat dat soms beter uit komt met de voorraden. Het vlees was er namelijk eerder dan het menu. Volgende keer dat ik vlees bestel doe ik dat andersom ;)

Als rode biet het vocht uit de ontlasting haalt, is het dan een idee om dat in de groentemix te stoppen?

Maandag:
200 gr Ribben geit of lam
100 gr Groentemix
150 gr Runderpens

Dinsdag:
200 gr Runderstrot
150 gr Kipkarkassen

Woensdag:
200 gr eendenekken
100 gr Groentemix+klein teentje knoflook
100 gr Lamshart

Donderdag:
200 gr Kippevleugels
200 gr paardenvlees
(+Kalfs recreatie bot)

Vrijdag:
200 gr ribben geit of lam
200 gr Groentemix

Zaterdag:
200 gr Eendekarkassen
150 gr Lamshart
100 gr Runderriblap

Zondag:
100 gr Groentemix
200 gr Geitenribben of 200 gr kipkarkassen
100 gr Runderpens

Groetjes Marieke
Gebruikersavatar
Door Pauline
#657582
Ik heb met Joep ook lange tijd problemen gehad met zijn ontlasting. Ik heb nu uitgevogeld dat hij niet goed tegen groentemix kan. Het is het proberen waard bij Daan. Laat de groentemix eens achterwege en kijk wat er dan gebeurt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#657616
Batatinha schreef: Maar mist hij dan niet een aantal essentiele voedingsstoffen???

Hoe ondervang je dat dan?

Groetjes Marieke
Tja daar bestaat ook verschil van mening over..... Ik geef Joep en Joris vuile pens en als supplement kun je chlorellapoeder geven.
Door tieneke
#657669
Aan je menu klopt volgens mij alles dus daar kan het zeker niet aan liggen ;)
Ik zou geduld hebben en het nog even aanzien,hier heeft Tinus als pup de eerste maanden letterlijk en figuurlijk alles ondergescheten....en nog steeds is hij gewoon een hond die eerder dunner poept dan zijn zussie Tara terwijl ze hetzelfde barfmenu krijgen...waar dit aan ligt? :-\
Als pup was hij ook iedere keer goed ziek van entingen en wormenkuren dus misschien toch een mindere darmflora of zoiets,ik zou mij er zeker niet al te druk over maken en het zeker de tijd geven.
Lekker een paar vuile pensmaaltijden per week geven en wat probiotica erbij geven.
Door tieneke
#657676
Batatinha schreef: Maar mist hij dan niet een aantal essentiele voedingsstoffen???

Hoe ondervang je dat dan?

Groetjes Marieke
Ik zou daar niet al te zwaar aan tillen en de groentenmix eens een week achterwege laten als proef op de som  ;)
Een gezonde hond haalt echt alle voedingstoffen uit een kompleet samengesteld verantwoord barfmenu.
Hier geef ik 2 a 3 maal per week een zalmoliecapsule,2 a 3 keer per week een ei,de groententenmixen plus knoflook daarbij opgeteld en dat is alles  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door