Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door blissie
#65743
Ik geloofde eens effe mijn ogen niet,ergens op een forum vroeg iemand wat te doen omtrent het niet willen eten van de hond van brokken?
Wat vertelde diegene?Een ander gaf advies om op Bibi eens over te stappen,want dat laat hij zeker niet staan!Ja dat is zo!
Maar goed,een fokker vertelde doodleuk dat je de brokken lekker moet maken met Spuitslagroom,karnemelk en soep erdoorheen!!!!!!???? :o :o ???
Ja wat moet je daar nou van zeggen he? ;D
Wou dit effe kwijt,want het is weer staaltje voedingsadvies van een topfokker! ;D
Door qyan
#65744
blissie schreef: Ik geloofde eens effe mijn ogen niet,ergens op een forum vroeg iemand wat te doen omtrent het niet willen eten van de hond van brokken?
Wat vertelde diegene?Een ander gaf advies om op Bibi eens over te stappen,want dat laat hij zeker niet staan!Ja dat is zo!
Maar goed,een fokker vertelde doodleuk dat je de brokken lekker moet maken met Spuitslagroom,karnemelk en soep erdoorheen!!!!!!???? :o :o ???
Ja wat moet je daar nou van zeggen he? ;D
Wou dit effe kwijt,want het is weer staaltje voedingsadvies van een topfokker! ;D
welja, spuitslagroom, waarom ook niet :-\
en brokken lekker maken, goed advies: hgoe vaker je dat doet, hoe groter de kans dat je hond straks helemaal niet meer eet en alleen nog jouw biefstuk wil hebben ::)
topfokker ::)
Door oebaya
#65842
blissie schreef: Ik geloofde eens effe mijn ogen niet,ergens op een forum vroeg iemand wat te doen omtrent het niet willen eten van de hond van brokken?
Wat vertelde diegene?Een ander gaf advies om op Bibi eens over te stappen,want dat laat hij zeker niet staan!Ja dat is zo!
Maar goed,een fokker vertelde doodleuk dat je de brokken lekker moet maken met Spuitslagroom,karnemelk en soep erdoorheen!!!!!!???? :o :o ???
Ja wat moet je daar nou van zeggen he? ;D
Wou dit effe kwijt,want het is weer staaltje voedingsadvies van een topfokker! ;D
Aan die met slagroom lekker gemaakte brokken (gebeurde in een dierenpension) hield een Duitse dog wel een maagtorsie over.
Weet niet wat die fokker fokt, maar zeker schoothondjes die bij hun vrouwtjes op schoot slagroomgebakjes, bonbonnetjes e.d. mee-eten en dat binnen de kortste keren van de dikte geen stap meer kunnen zetten. Topfokker, me hoela, brokkenpiloot.
gr.
Nicolette
Door blissie
#66621
Nou het is echt een topfokker en dat is zo raar,diegene weet zoveel over het ras,maar met voeding is het een ramp.En het rare is dat diegene al 25 jaar geleden altijd alles zelf samenstelde en nu daar helemaal vanaf is.
Dat kan,maar om nou spuitslagroom e.d door de brokken te gooien :-\??
Alsof brokken van zichzelf al geen rotzooi is? ;D
Door oebaya
#66760
Ach op al die kleurtjes van Pedigree staat een toefje slagroom natuurlijk wel feestelijk ;D ;D Maar zonder dollen, deze man is dus voor mij geen topfokker. Een fokker moet me ook kunnen vertellen waarom hij wat voert en wat de mogelijkheden zijn. Me merken noemen als alternatief, omdat wat hij voert bij mij in de buurt b.v. niet te krijgen is. Zelfs als hij een brokkenvoerder is, moet hij me toch kunnen vertellen waarom die bepaalde brok, b.v. omdat hij bepaalde verhoudingen er in optimaal vindt of omdat de brok van ingrediënten wordt gemaakt die niet bespoten zijn. Hij moet ook iets weten van de aanpak van honden die niet eten. Uiteindelijk is iets erover heenkieperen of het nou slagroom is of wat anders, de weg van de minste weerstand. Kortom hij moet laten blijken dat hij niet alleen veel van zijn ras weet, maar ook van alles wat er bij komt kijken: voeding, opvoeding e.d.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op di 16 mar 2004, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#66771
oebaya schreef: Ach op al die kleurtjes van Pedigree staat een toefje slagroom natuurlijk wel feestelijk ;D ;D Maar zonder dollen, deze man is dus voor mij geen topfokker. Een fokker moet me ook kunnen vertellen waarom hij wat voert en wat de mogelijkheden zijn. Me merken noemen als alternatief, omdat wat hij voert bij mij in de buurt b.v. niet te krijgen is. Zelfs als hij een brokkenvoerder is, moet hij me toch kunnen vertellen waarom die bepaalde brok, b.v. omdat hij bepaalde verhoudingen er in optimaal vindt of omdat de brok van ingrediënten wordt gemaakt die niet bespoten zijn. Hij moet ook iets weten van de aanpak van honden die niet eten. Uiteindelijk is iets erover heenkieperen of het nou slagroom is of wat anders, de weg van de minste weerstand. Kortom hij moet laten blijken dat hij niet alleen veel van zijn ras weet, maar ook van alles wat er bij komt kijken: voeding, opvoeding e.d.
gr.
Nicolette
Jammer genoeg maakt het de meeste pupkopers niets uit wat de fokker weet van voeding,dat merk is de pup gewend te eten dus voorlopig geven ze dat ook.
Door oebaya
#67040
sylvia schreef:
Jammer genoeg maakt het de meeste pupkopers niets uit wat de fokker weet van voeding,dat merk is de pup gewend te eten dus voorlopig geven ze dat ook.
Helaas waren pupkopers maar eens wat beter voorbereid en kritischer.
Door tieneke
#67230
meesmerel1 schreef: Bij mij in de buurt woont een vrij asociaal type die zijn hond overal laat poepen...je kunt zien dat het van hem/haar is...oranje drollen.... :P
Frolic? ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door