Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#656645
Wij zijn druk op weg naar fulltine barf en heb nu een lijst met wat ik nodig heb voor 60 dagen barf.
Voor 60 dagen heb ik nodig 11 kg groente. Mijn eerste vraag is of ik de groentemix 60 dagen in de vriezer kan bewaren of is het misschien beter om het vor 30 dagen te maken.
De volgende vraag is misschien niet zo slim maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat er iets niet klopt zoiets als 100 kg veren en 100 kg lood.
Ik heb per dag 180 gram mix nodig, dit betekent dat ik voor 60 dgn 11 kg nodig heb. Als ik  11 kg gemengde groente koop hou ik dan na het pureren nog 11 kg over, ja toch :-[ :-\
Door Lizzy
#656646
Ik zou kiezen om voor 30 dagen te maken. Na een week of 3 beginnen toch de voedingsstoffen van rauw ingevroren groentes terug te lopen. En ja, als je 11 kg gemengde groente koopt, houd je in principe 11 kg groentemix over. Maar, houdt wel rekening met je snij-verlies (ik bedoel: koop ik 1 bos wortelen: ik pureer zelf het loof niet mee dus dat valt af. Idem dito voor pompoen waar de pitten en schil vanaf gehaald wordt).
Door 202Spots
#657136
Ik heb gemiddeld voor ongeveer 6 weken gemaakt...
de ene keer paar bakjes meer,de volgende keer minder,
maar ik heb de mix ook wel voor 2 maanden ingevroren..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door