Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#656478
Ik lees vaak dat honden witte ontlasting hebben na een bootenmaaltijd en dat wanneer dat langer dan 3-4 dagen aanhoudt je teveel bot geeft.

Nu is het zo dat mijn honden 3 keer per week vleesbotten eten en hun ontlasting nooit wit is. meestal is het oker geel van kleur en soms beige.
Betekent dit dat de verhoudingen bot/vlees goed zijn ??

Gr. Jolanda
Door Lizzy
#656561
Nee, ik denk niet dat je dit kunt generaliseren. Zowel witte ontlasting niet als niet-witte ontlasting niet. Als ik mijn honden alle drie een flink vleesbot geeft, dan komt het met regelmaat voor dat Pinkel witte ontlasting heeft en die andere twee niet. En dat terwijl ze in verhouding exact evenveel vlees/bot hebben gegeten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 04 nov 2006, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#656638
JolandaB schreef: Hmmm jammer, ik was al zo blij dacht dat ik helemaal geweldig bezig was  ;D ;D
Als je een normaal percentage vleesbot voert en je voert afwisselend en de ontlasting is goed en je hond doet het goed: dan ben je toch ook geweldig bezig ;D!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#656640
Dat moet nog blijken..... vanaf 20 november ligt de vriezer vol met barfspul nl geit, lam, rund, hert, struis, eend, fazant, kip en vis. Dan gaan we over op fulltime barf daarna zal pas blijken of ik het allemaal goed begrepen heb.

Nu barfen ze 3 x per week maar bedankt voor de opkikker ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door