Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#656069
Sinds een paar weken krijgt Xayenne barf, het meeste gaat goed maar steeds als ze botten  ( bevleesde lamsribben ) eet heeft ze problemen met haar ontlasting.
Ze heeft dan een stukje vast ontlasting en daarna dun, waar onverteerde stukjes bot in zit, ook doet ze dan 's nacht binnen, wat vervelend is op de houten vloer.
Ze heeft geen problemen met kippepoten, karkas en ook zalmkop gaat goed.
Hoe lang kan ik ze alleen kip als vleesbot geven ?
Ze krijgt dan wel paard en rundvlees erbij.
Haar pensdag gaat ook goed.
Ze is er overigens niet ziek van.
De lamsribben voer ik wel langzaam op.
Door ilovegoldenretrievers
#656082
Ik weet het antwoord niet, maar ik heb gehoord dat te veel kip en pens niet goed is. 1 pens dag is goed voor je woeff.

Maar ik zelf ga zorgen dat Bentie wel meer variatie krijgt. Hert, eend, fazant, struisvogel, zowel in bot en vlees, geitenpens, geitenvlees, kippenekken, runderriplapje, spiervlees van ahv, zalm, zonnevis, haring, kippeorganen, hazenorganen, rundernieren en hertenorganen etc.
Door Lizzy
#656237
Misschien ga je voor Xayenne een beetje te snel, qua vleesbot. Als ik jou was: dan ging ik even terug naar de basis. Ik zou qua vleesbot alleen kippennek en kipkarkas en kippenvleugel voeren. En eventueel wat eendennek, voor de afwisseling. Dat is ook lekker zacht bot. Dit bijvoorbeeld 1 weekje. Ik zou tevens wat probiotica (goede bacterieen) geven. Als dat helemaal goed gaat, dan kun je andere vleesbotten erbij gaan geven. Zoals delen van hele kip, delen van hele parelhoen, delen van hele eend, delen van hele konijnen, etc. Als dat ook goed gaat, dan zou je eens geitenribben kunnen geven. Ik heb nou al vele malen gemerkt dat ik geitenrib (of hertenrib) zachter vind als lamsrib. Vaak is het lam toch al wat ouder en zijn de ribben harder. Als de geitenribben/hertenribben goed gaan, pas dan zou ik weer lamsrib proberen. En dan in eerste instantie van echt lam en niet van bijna schaap.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door