Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hélène
#656060
Sinds een half jaar geef ik onze honden en kat barfvoer, weliswaar alleen 's avonds. s' Ochtends krijgen ze royal canin brokken met een beetje yoghurt, maar wel heel weinig.
Ze zijn gek op het menu, eten de groente ook uitstekend. Het vlees hier in Frankrijkj is toch wel een probleem, iets te vaak kip denk ik, maar in afwisseling met vis en 1 keer in de week orgaanvlees, vuile pens kennen ze hier  jammer genoeg niet, maar in de winter schone pens wel, lukt het toch aardig. 2 keer in de week een biologisch rauw eitje, verhouding botten vlees komt voornamelijk uit de kip.
Ze zien er prachtig uit.
Wat wij vreemd vinden is dat ze veel meer gras zijn gaan eten, wat zou dat kunnen betekenen, missen ze wat in het voer, moet ik iets aan de groente doen, want ik geef meestal wortel en sperziebonen.

Ellen
Door MarijeJoanne
#656079
Gras eten ze toch zodat ze kunnen overgeven?
Niet omdat ze bepaalde dingen in hun voer missen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#656083
MarijeJoanne schreef: Gras eten ze toch zodat ze kunnen overgeven?
Niet omdat ze bepaalde dingen in hun voer missen.
Ik heb hier een hond die denkt dat hij een koe is (komt door z´n vlekken).
Hij graast heel wat af en dan alleen een bepaald soort jong gras. Hij moet er nooit van overgeven. Ik heb meer het idee dat hij het gewoon lekker vindt.
Gebruikersavatar
Door pike
#656131
De mijne hebben geen vlekken, misschien denken die dat ze schaap zijn? ze eten ook graag gras. Ik zou me daar niet druk over maken, in de meeste gevallen heeft het niets te betekenen. Soms eten ze het omdat ze niet lekker zijn, dan zijn ze er heel fanatisch in, maar dan komt het er ook snel weer uit. Anders vinden ze het gewoon lekker.
Door Saskia C.
#656216
Hier ook een gras eter, versgemaaid gras is zelfs de favoriet. Maar hij heeft er geen last van en het komt er netjes aan de andere kant weer uit. Heb niet het idee dat hij tekorten heeft.
Door Lizzy
#656234
Ik hoor dit vaker, honden die gras gaan eten als je ze op rauwe, verse voeding zet. En of je de hond nou wel of geen groente geeft: ze eten vaker gras. Ik heb ook geen idee hoe dat komt, eerlijk gezegd. Maar dat ze het zouden doen wegens tekorten? Ik geloof dat niet.

Wortel en sperzieboon is overigens wel een tikje eenzijdig. Je zou dat wat af kunnen wisselen met bladgroentes zoals peterselie, andijvie, waterkers, beetje kruiden, beetje paardensla of brandnetel, etc.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#656274
hier eten ze ook gras. Alledrie. Ik heb wel gemerkt dat als ik ze iedere dag zemelen (beetje) bij voer, het een stuk minder is
Door Mevroi Kruim
#656297
Mijn honden eten ook graag gras. Hebben ze van de paarden afgekeken.
Zit ik verder niet mee eerlijk gezegd, zolang ze er niet van gaan kotsen. Tara deed het trouwens ook al toen ze nog brok at.
Door Hélène
#656323
Bedankt allemaal, en inderdaad ik had mijn twijfels over die groente, dus die zal ik wat meer met bladgroente gaan afwisselen, maar brandnetels, ze lopen er niet eens graag doorheen, moet daar dan wat water over? O f even koken?

Ellen
Door Yves
#656386
Ik weet niets van gras, eet mijn hond niet. Maar is het niet zo dat je brokken en vlees beter niet op dezelfde dag kan voeren? I.v.m. de verschillende manier van verteren/zuurgraad van de maag. Ik dacht dat er tussen brokken en vlees iets van 12 uur moest zitten.
Door Mevroi Kruim
#656420
Brandnetels ff heet of kokend water erover, dan is de prik weg.Ze zijn nu niet echt op hun lekkerst, hard en taai en draderig, dus je kunt er beter mee wachten tot het vroege voorjaar. De eerste stengels die bovend e grond komen zijn heel lekker, ook voor mensen. Brandnetelsoep is echt jummie, en ongelofelijk gezond.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#656549
Bij mij is er niet echt een verband tussen overschakeling van brok naar vers, toen Indy nog brokken at, was hij ook al zo´n grazer.
Door Lil
#656601
Kruimel schreef: Mijn honden eten ook graag gras. Hebben ze van de paarden afgekeken.
Zit ik verder niet mee eerlijk gezegd, zolang ze er niet van gaan kotsen. Tara deed het trouwens ook al toen ze nog brok at.
haha dat ken ik, Boris eet geen gras meer sinds hij barft (heeft ook geen maagpijn en darmkrampen meer), maar als hij meegaat aan het paard dan graast hij als het paard ook graast. In de trant van wat dat beest doet, zal ik ook maar doen  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door