Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#655820
Gistermiddag had ik een workshop puppy party (hoe je dat kan organiseren).

Het voedingsverhaal werd gedaan door RC  ::), het was toevallig ook nog de mevrouw die een jaar geleden met collega bij ons in de zaak is geweest.
Het leek mij verstandig om haar gewoon te laten praten en niets te zeggen. Als ik een discussie aan zou gaan dan haal ik eerder mijzelf en de rauwmethode naar beneden (beperkte tijdsduur :-\) dan dat ik 25 assistentes kan overtuigen dat brok niet de juiste voeding is voor de hond.

Tijdens haar verhaal kaart ze eventjes aan dat er ook wat mensen aan BARF doen (leuk dacht ik nog, hét wordt opgenoemd) direct gevolgd dat dat stromingen zijn die snel weer verdwijnen en dat BARFen het voeren van alleen rauw vlees is wat heeeeeel slecht is voor de hond omdat dit te éénzijdig is.

Dat had ze nou nét niet moeten zeggen  >:( ik ben er direct op ingegaan en heb haar verteld dat ik het leuk vond dat ze BARF opnoemt maar dat ze NIET MOET GAAN LIEGEN! Ze werd knalrood, ze stotterde en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de groep uit te leggen dat BARF en KVV niet alleen vlees is maar ook botten, orgaanvlees, enz in de juiste verhoudingen en dus een complete voeding is.

Na deze botsing tussen Mw.RC en mij persoontje was ze zo klaar met de presentatie (nog voor haar tijd om was) en liep weg naar de andere zaal voor hulp  8).
De assistenten keken elkaar aan en vonden het een beetje vreemde presentatie over voeding. Naaaa niks geleerd zeiden de meeste  ;D, een paar assistente vroegen mij wat meer over BARF en ik heb barfplaats door gegeven.

Bij de na-borrel kwam mevr. RC nog naar me toe en vroeg me hoe het met onze zaak ging. Ik heb toen nog even met haar staan praten (je kan wel boos zijn maar niet boos blijven!). Ja zegt ze, jullie hebben zo'n appart concept, voor een apparte groep mensen  ???

Kom maar op! met die apparte groep mensen, ze zijn toevallig wel de fijnste klanten om te hebben omdat ze begrijpen of willen begrijpen hoe een dier in elkaar zit.  ;D
Door *wendy*
#655876
Fido schreef: Na deze botsing tussen Mw.RC en mij persoontje was ze zo klaar met de presentatie (nog voor haar tijd om was) en liep weg naar de andere zaal voor hulp  8).
:D De mensen die er waren hebben dus wel waar voor hun "geld" gekregen, want dankzij jou hebben ze nog een echte les over voeding gehad  :D :D :D 8)
Door tieneke
#655882
;D ;D haha heb helemaal beeld!  ;D ;D
Laat ons dan maar apart zijn!
Wat vreemd toch om Barf weer zo af te kraken en ook nog door zo'n brokkenmuts  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#655903
Tinker schreef: Ik begrijp alleen niet zo goed dat als je zo tegen RC bent dat je dan toch keer op keer naar zo'n bespreking gaat.Ik zie daar de lol niet van in om op een brokjes-bespreking het barfwoord te gaan verkondingen.Ik zou dat iig niet doen.Ik ga ook niet op een Barfmeeting een zak Eukanuba promoten. ::) ;D
Het was een workshop " hoe organiseer ik een puppy party" Dat RC daar de voerbabbel verzorgt is dan slechts onderdeel van. Wil je geen brokfabrikanten tegen het lijf lopen dan zul je al je kynologische aktiviteiten moeten schrappen.
Door Fido
#655905
Tinker schreef: Ik begrijp alleen niet zo goed dat als je zo tegen RC bent dat je dan toch keer op keer naar zo'n bespreking gaat.Ik zie daar de lol niet van in om op een brokjes-bespreking het barfwoord te gaan verkondingen.Ik zou dat iig niet doen.Ik ga ook niet op een Barfmeeting een zak Eukanuba promoten. ::) ;D
Ik ga niet naar zo'n bespreking, ik krijg ze door mijn strot geduwd :-X.
Stilstaan is achteruitgang dus volg ik regelmatig na-scholingsdagen voor dierenartsassistenten. Al deze na-scholingen worden gesponserd door de bekende brokfabrikanten. Deze krijgen dan ook de gelegenheid om hun verhaal, produkten enz kwijt te kunnen aan de assistenten. Dit gaat tussen de programma's door dus word ik er mee geconfronteerd.

Bij post-academisch onderwijs voor da geld het zelfde verhaal.

Ook ga ik voor onze zaak naar beurzen en ra ra ra wie staan daar ook? Maar dan kunnen we ze wel ontlopen omdat we de vrije keuze hebben waar we onze tijd besteden.

Aan de andere kant ís het ook wel goed dat ik af en toe hoor hoe de brokfabrikanten zich profileren, ik kan dan ons rauwvlees advies nog beter onderbouwen  ;)
Door conleeuw
#655906
Tinker schreef: Ik begrijp alleen niet zo goed dat als je zo tegen RC bent dat je dan toch keer op keer naar zo'n bespreking gaat.Ik zie daar de lol niet van in om op een brokjes-bespreking het barfwoord te gaan verkondingen.Ik zou dat iig niet doen.Ik ga ook niet op een Barfmeeting een zak Eukanuba promoten. ::) ;D
als jij overtuigd ben van wat jij doe, dan moet jij vooral jou verhaal vertellen indien daar aanleiding toe is, lijk mij. Tuurlijk moet je niet naar een voer workshop van RC gaan en daar gaan proberen iedereen te overtuigen van de nut van Barf, maar als je bij een onderwerp workshop is, en een brokken fabrikaat doet daar de praatje over voeding......... dan lijk het mij juist een ideale moment om even een Barf zaadje te planten bij andere :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#655913
Fido schreef: Ook ga ik voor onze zaak naar beurzen en ra ra ra wie staan daar ook? Maar dan kunnen we ze wel ontlopen omdat we de vrije keuze hebben waar we onze tijd besteden.
Ik ga altijd wel even bij m´n vrienden langs hoor. Ik loop nu heerlijk door de regen onder m´n proplan paraplu, geniet van m´n kop koffie uit m´n eukanuba mok en dankzij RC weet ik nu altijd hoe laat het is!  ;)
Door mutsie
#655932
Als jij zoiets zegt vanuit jullie achtergrond dan is men geintresseerd in de materie.

Als ik zoiets zeg dan is het: laat die muts maar l*llen. Is niet goed wijs.

Goed van je hoor.

Misschien moet RC gewoon eerlijk zijn hierin. Het meerendeel van de mensen blijft toch wel brok geven omdat het gewoon kwak in de bak is.
En er een mooi gekleurde verpakking opzit met mooie gezonde hondjes.

Karin
Door Fido
#655934
Dorothea2 schreef: Ik ga altijd wel even bij m´n vrienden langs hoor. Ik loop nu heerlijk door de regen onder m´n proplan paraplu, geniet van m´n kop koffie uit m´n eukanuba mok en dankzij RC weet ik nu altijd hoe laat het is!  ;)
Oké het is je vergeven omdat je een arme student ben die natuurlijk op de kleintjes moet letten  ;) Maaaaaaaarrrr als je straks Drs. ben dan kan dat natuurlijk niet meer  :D
Door Mevroi Kruim
#655951
Tja, eigen schuld hele dikke bult van de RC-tante!Is ook wel goed stom als ze jou daar in de zaal ziet zitten om dan zoiets achterlijks te zeggen over barf. Kan ze toch op haar vingertjes natellen dat jij dat niet over je kant laat gaan! Dan moet ze ook met een deugdelijk onderbouwd verhaal komen over het waarom. En dat kan ze dus niet.
Door Mevroi Kruim
#655954
Dorothea2 schreef: Ik ga altijd wel even bij m´n vrienden langs hoor. Ik loop nu heerlijk door de regen onder m´n proplan paraplu, geniet van m´n kop koffie uit m´n eukanuba mok en dankzij RC weet ik nu altijd hoe laat het is!  ;)
Kijk, dat vind ik dus niet kunnen  >:( >:( beetje reclame lopen te maken voor die troep!
Arme studentjes OK, maar dit gaat te ver.

Zal ik je een mooie mok en plu kadoo doen? Zodra Lizzy ze laat maken van BP dan. Ik kan natuurlijk wel zelf iets op een mok of plu laten drukken maar dan krijg ik problemen met copyright ben ik bang.
Door Fido
#655981
Kruimel schreef: Kijk, dat vind ik dus niet kunnen  >:( >:( beetje reclame lopen te maken voor die troep!
Arme studentjes OK, maar dit gaat te ver.

Zal ik je een mooie mok en plu kadoo doen? Zodra Lizzy ze laat maken van BP dan. Ik kan natuurlijk wel zelf iets op een mok of plu laten drukken maar dan krijg ik problemen met copyright ben ik bang.
voor straf krijgt ze straks haar koffie uit een ontwormmok waarbij een dikke vette wormkop te voorschijn komt als je halvewege bent  :D ;D
Door mutsie
#656036
O, ik heb ook een RC -paraplu en lever geborduurde kleding van Martin Gaus met het RC logo........ :-X

karin
Door Erna
#656037
Onze trouwe Kiddo voerton (minstens 50 lliter) waar we altijd onze geiteribben in laten ontdooien heeft na tig trouwe jaar ook de geest gegeven zodat ik eerdaags ook even bij 'onze vrienden' langs moet om een nieuwe af te troggelen.
Door Cathelijn
#656040
Erna schreef: Onze trouwe Kiddo voerton (minstens 50 lliter) waar we altijd onze geiteribben in laten ontdooien heeft na tig trouwe jaar ook de geest gegeven zodat ik eerdaags ook even bij 'onze vrienden' langs moet om een nieuwe af te troggelen.
die tonnen zijn inderdaad handig voor vanalles  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door