Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chakra
#655383
Hoi!
Ik heb een poosje geleden gelezen over barfen, en vraag me af of je dat ook 1x per week een dag kan doen? (Ik heb uiteraard niet alle topics gelezen, was een beetje te veel).
En ik vraag me af wat voor invloed dat op mijn honden zou hebben, we hebben 2 staffs.
Geef je dat vlees rauw, wat voor vlees geef je, waar haal je dat,...
Ik heb wel eens van dat Duck gegeven, en daar waren ze wel dol op, maar sinds mijn supergrote vriezer kapot is, doen we dat een stuk minder.
En is het niet zo, dat ze, zoals ze vroeger al zeiden, agressief kunnen worden omdat ze dan "eenmaal bloed hebben geproefd?" Of is dat echte onzin?

Ik hoor het graag!!

Groeten!
Door Mevroi Kruim
#655536
Dat is echt onzin. Kletskoek uit de oude doos.
Voer nu je brok? Dan kun je dat heel goed vervangen door kvv (bv Duck dus maar er zijn nog veel meer merken). Echt barfen kun je natuurlijk ook doen, nog veel beter voor je honden, maar dan heb je helemaal je vriezer nodig. Je kunt ook part-time barfen, dus zelf samenstellen, en de rest versvoer geven.
Lees hier eerst eens de informatie in de bieb over vers voeren en zelf samenstellen, en over de nadelen van brok en van het combineren van brok en vers, dan weet je meer.

De invloed op je honden? Supergezonde supertevreden glimmende beestjes  ;D ;D ;D
Door jantjehermien
#655547
Ben zelf net begonnen met barfen en het bevalt me prima en dat de honden er agressief van worden is niet zo maar ze worden er bij mij wel wat hebberig van.Dat is ook niet zo gek ze hebben nog nooit zoooooo  lekker gegeten.Ik zou me wel goed inlezen want dat is wel belangrijk zo kun je zien wat je wel en niet moet geven en hoe je moet beginnen.Kijk even bovenaan deze lijst met Barf voor beginners.Ik zou de vriezer maar vast repareren of een ander kopen want voor je het weet heb je het Barfvirus te pakken.groetjes Jaenet.
Door Lizzy
#655594
Ik heb drie (en had vier) vreselijk zeeeeeer gevaarlijke bloeddorstige monsters ;D! Nee hoor Chakra, dit is echt een broodje aap verhaal. Vers, rauw vlees is super gezond. Ik heb hier drie heel tevreden, prachtige gezonde honden rondlopen. Die bovendien buitengewoon lief zijn!
Door Chakra
#655630
Oke, dank je, ik zal er eens meer over gaan lezen.
Het hebberige lijkt me niks, dat zijn ze nu al! >:(
Maar ik vind het interessant genoeg om er eens meer over te lezen en wie weet!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door