Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door moniek
#653
Misschien stel ik een hele domme vraag, maar kan helaas met de zoekfunctie niks vinden over kalfshoefjes. Ik gaf mijn honden die regelmatig (liet ze dan wel eerst een nachtje weken) om lekker op te knauwen. Ze zijn er ook razend-gek op. Zijn die dingen nou slecht of kan ik die gerust geven??
Door sylvia
#654
als je erbij blijft is het niet erg hier waren ze er ook altijd gek op,maar als ze kleiner gekauwd worden schieten ze snel in de keel waardoor de hond kan stikken.Ik geef ze eigenlijk niet meer hoewel ik er zelf nog geen nare ervaring mee heb gehad,wel twee keer een hoestende hond,maar dan schoot het gelukkig zelf weer terug.
Door margreet
#655
Ik heb bij Nick wel eens met eentang, anders kon ik er niet bij, een stuk uit zijn keel moeten plukken en sinds dien nooooooit meer varkensoren en hoefjes etc.
Door moniek
#656
Als ze ze zover opgekluifd hebben dat er nog maar een klein stukkie van over is dan gooide ik ze altijd gewoon weg. En mijn hondjes zijn zo klein dat ik bijna niet kan geloven dat ze zo'n nieuwe hoef in 1x in de bek kunnen nemen, laat staan dat ie achterin vast zou komen te zitten, maar jullie hebben wel gelijk, je weet maar nooit hè dus ik zal het goed in de gaten houden.
Door sylvia
#657
Het is inderdaad linker met grote honden,het was namelijk bij ons de dober die een paar keer heel hard liep te hoesten en dat er een stukje hoef uitschoot,bij de amerikaantjes heb ik dat ook nog niet gehad.
Maar aangezien ze nu eetbare botten krijgen haal ik geen hoeven meer.
Door moniek
#658
Ja Sylvia, ik heb begrepen dat ik beter nog eventjes kan wachten met het geven van eetbare botten omdat mijn honden pas een paar dagen versvoer krijgen en ze daaraan moeten wennen. Over een paar weken wil ik ook wel die eetbare botten gaan geven. Ik weet alleen niet precies welke dat zijn. En welke botten geef je om gewoon lekker op te kauwen dan??
Door sylvia
#659
Ja Sylvia, ik heb begrepen dat ik beter nog eventjes kan wachten met het geven van eetbare botten omdat mijn honden pas een paar dagen versvoer krijgen en ze daaraan moeten wennen. Over een paar weken wil ik ook wel die eetbare botten gaan geven. Ik weet alleen niet precies welke dat zijn. En welke botten geef je om gewoon lekker op te kauwen dan??
Ja als ze net vers eten eerst even laten wennen.
Hier krijgen eerst een bak verse pens of rundvlees (rundvlees uit de aanbieding) ,en dan later op de dag botten .
Die botten kunnen zijn kippenvleugels en kippennekken,of lamsribben.Kalfsribben heb ik ook wel eens gedaan maar die vind ik erg splinteren hier dus die doe ik maar niet meer.Voor de recreatie botten moet je even in de bottendocumenten kijken.Ik heb die tot nu eigenlijk niet gegeven omdat ze 1 x in de week al die eetbare botten krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door