Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#654361
Cidaq een Bernerteefje was altijd gek op barf. Maar sinds een week ongeveer eet ze heel slecht. Toen ik haar diner gaf was de bak zo leeg. Ik heb haar bek nagekeken maar kon niets vreemds vinden. Ze heeft wel iets van loopsheid, maar ook dat zet niet echt door. Ze is nu bijna 8 jaar (februari)
#654379
Lust ze helemaal niks meer, van wat je aanbiedt? Heeft ze misschien even een punt van verzadiging bereikt? Ik weet niet hoevaak je per dag voert? Je zou eens kunnen beginnen (als je 2 keer per dag voert) om 1 keer te gaan voeren. En dan eens beginnen met een stuk minder als wat ze normaal krijgt. Honden hebben wel eens vaker de neiging om te zeggen "naaah, het was leuk, maar doe me nu maar een MacDonalds" (lees: diner). En de kunst is om daar niet aan toe te geven maar haar te laten begrijpen dat het 'dit of niks' is. En vaak kunnen honden, die ineens voer gaan weigeren, prima wat minder gevoerd krijgen.
#654384
Ze is inderdaad te dik. Er moet ca. 5 kilo af. Dit heeft ze gekregen toen ze aan de prednison zat vanwege een hersenvliesontsteking en hersenbloedingen. Ze zit eigenlijk overal mee te mutsen, zelfs met pens. Ze krijgen bij mij 1 keer per dag eten en als ze niet ziek zijn is het dat of niets. Ze is nu ca. 3 weken van de prednison af en heeft de laatste week een halve kip en een bak diner gehad (dit omdat ik geen groente meer had en het vlees vergeten was te ontdooien). Voor vanavond staat er hert op het menu en als ze dat niet wil heeft Wamão weer geluk, want die eet het dan op en mag wel wat dikker worden.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door