Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Solange
#652150
In de barf bibliotheek las ik iets over een knoflookkuur om te ontwormen.
Het is de bedoeling on 5 t look te persen in 5 cl. olijfolie, dit 24 uur laten
trekken en dan 3 à 4 dagen  2 klps  van deze olie (per dag) te geven. Wie heeft er hier goede ervaring mee?

Zou deze bereiding niet goed zijn om vb wekelijks  een klptje (of 2?) te geven om alzo geregeld wat look in de voeding te brengen?  groetjes Solange
Door 202Spots
#652169
Ik heb het nooit geprobeerd om als wormenkuur te gebruiken, maar ik denk dat 2 koffielepels(dessertlepels?)per week toch TEveel knoflook zal zijn.
1-3 teentjes per week is meer dan genoeg.
Door Solange
#652191
Als ik het goed begrijp dan zijn 2 koffielepels van die olie met daarin look geperst PER DAG  OOK TEVEEL?  Zelfs als kuur van 3-4 dagen?
Waarom staat dit dan eigenlijk in de barfbibliotheek pg4 geschreven?  Daar staat van 1 TEEN PER DAG! (wel niet elke dag, maar zo af en toe)
Laatst gewijzigd door Solange op di 24 okt 2006, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#652198
Nee, wanneer je de kuur doet, DAN geef je WEL 2 lepels per dag en 3-4 dagen achter elkaar....maar dan stop je er mee.
Je kan dan wel door gaan met 1 teen per dag gaan geven ...maar niet elke dag...en zoals het ook in de bieb staat:
Naast deze kuur geef ik ook regelmatig zo wat knoflook , maar niet meer dan een teentje per dag en uiteraard niet alle dagen.
Dus je kan dan b.v 2 dagen per week 1 teentje geven.
Door Ramona
#652451
Mijn ouders gebruikten verse knoflook als middel tegen de vlooien, en het werkte ook nog ;) Werd ook onder het eten gedaan. Ik geloof dat ze elke dag een beetje kreeg...
Door Solange
#652587
Ik ga toch eens een knoflookkuur toepassen bij onze Neo.  Hij heeft wel geen vlooien en wormen ,denk ik ,ook niet  maar look heeft zoveel goede eigenschappen dat het zeker geen kwaad kan. (misschien doe ik ook wel een kuurtje mee  :))  Wat een mooie hond trouwens op jou foto.. wat is het?
Door Ramona
#652591
:-[ Bedankt voor het compliment *geeft Truus een aai over de bol ;)*

Truus is een Korthals Griffon. Vaak wordt ze ook wel aangezien voor een Duitse Staande Draadhaar  ??? Als ik dan zeg dat ze een Korthals Griffon is, regeren mensen vreemd ::)  Weer het bekende verhaaltje dat een Korthals wel op een Duitse Staande lijkt maar grover qua beharing is en toch ook wel qua bouw...

Binnenkort wil ik weer een paar foto's op de site plaatsen. Ze is nl duidelijuk afgevallen, ze ziet er nu gewoon Fantastisch uit :D
Door 202Spots
#652636
Solange schreef: Ik ga toch eens een knoflookkuur toepassen bij onze Neo.  Hij heeft wel geen vlooien en wormen ,denk ik ,ook niet  maar look heeft zoveel goede eigenschappen dat het zeker geen kwaad kan.
Wanneer je hond geen wormen heeft dan is het niet nodig om deze kuur te doen...
Wanneer je de goeie eigenschappen wil geven dan kan je gewoon 1-3 teentjes per week geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door