Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#651915
Ik heb vandaag een paar zaken verse cranberries gekregen. Zojuist heb ik via de zoekmachine geprobeerd te achterhalen wat ik hiermee moet doen, maar ik vond alleen maar de cranberry-capsules.

Wat doe ik met deze bessen. Ze zijn vrij hard. Moet je ze koken, zo ja voor hoe lang? Of kan ik ze gewoon zo, ongekookt, toevoegen aan een fruitmixje? Zit er een limiet aan; ik bedoel hoeveel bessen mag ik per hond per dag geven? En kunnen ze er diaree van krijgen? is er iets anders wat ik moet weten of zijn het gewoon heel onschuldige besjes?

 
Door 202Spots
#651918
Ze zijn rauw niet om te eten,want is veel te zuur voor mens en dier.
Rauw zullen ze volgens mij zeker diaree veroorzaken.
Ook al zou je ze koken, dan is het nog steeds TE zuur.
Ik zou er jam van maken (met veel suiker)en niet eens aan de honden voeren.
Door ~Joke~
#651926
:o :o Ik had vorig jaar een paar zakjes cranberries gekocht en in de vriezer gegooid. Ik gooide iedere dag een paar in hun bakje en prakte ze  wat fijn  :o :o
Ze aten ze gewoon op  :o :o Dus beter niet meer doen?
Ze gingen er trouwens niet van aan de dunne.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 23 okt 2006, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#651952
Je moet zelf besluiten of je wel of niet wil geven, ik vind ze te zuur en mijn honden vinden ze te zuur, die lusten zelfs de gedroogde (zoetere) cranberries niet.
Wanneer jou honden er geen bezwaar tegen hebben om zure te eten en ze krijgen er geen diaree van dan mag je er best 'n paar doorheen pureren....

Ik had ook nog even naar de voedingswaardes gekeken en wanneer je maar 'n paar berries gaat geven,dan steld de voedingwaardes ook vrij weinig voor. :-\
Door ~Joke~
#651981
202spots schreef: Je moet zelf besluiten of je wel of niet wil geven, ik vind ze te zuur en mijn honden vinden ze te zuur, die lusten zelfs de gedroogde (zoetere) cranberries niet.
Wanneer jou honden er geen bezwaar tegen hebben om zure te eten en ze krijgen er geen diaree van dan mag je er best 'n paar doorheen pureren....

Ik had ook nog even naar de voedingswaardes gekeken en wanneer je maar 'n paar berries gaat geven,dan steld de voedingwaardes ook vrij weinig voor. :-\
De mijne eten ook de rode bessen uit de struiken die vind ik ook al knap zuur.  ;)
Ik had zoiets van cranberries goed bij blaasproblemen [Kyra] dat gaf echter geen verbetering dus dan laat ik dit jaar de cranberries maar achterwege.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#652112
1 van mijn honden heeft regelmatig last van zijn blaas en krijgt daarom dagelijks een cranberry capsule. Ik dacht hetzelfde wat Joke dacht; ipv een capsule een handvol besjes. Dank je voor je advies Dory; we gaan de besjes zelf op eten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#652399
pike schreef: ik zou ze lekker koken met suiker en zelf opeten bij konijn of parelhoen ::) :D
ook lekker door appeltaart en in een gehaktschotel, door de macaroni....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door