Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#651509
Ik zat na te denken over het invriezen van diverse soorten vlees, bijv. kippehartjes, kippelevertjes, kippemaagjes. Als je die nu eerst los in de vriezer legt, zodat ze wat bevroren zijn en dan in een zakje doet, dan kan je volgens mij ze er daarna zo uitpakken.

Hoe vriezen jullie het in. Als je zo'n grote zak hebt, dan moet je het allemaal in kleine zakjes doen. Maar als je het eerst in vriest en dan in een zak doet, dan haal je het er zo uit en hoef je niet met zakjes te slepen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#651592
Klinkt leuk, dat is wat ze noemen "losgevroren".  Maar ik heb hier geen ruimte om even wat lever en maagjes e.d. die hier in kratjes van 10 kg aankomen los in te vriezen. Omdat ik toch altijd een bepaalde hoeveelheid per eetbeurt nodig heb vries ik alles gewoon in zakjes in.
Door Jean
#651603
Julia2005 schreef: Ik zat na te denken over het invriezen van diverse soorten vlees, bijv. kippehartjes, kippelevertjes, kippemaagjes. Als je die nu eerst los in de vriezer legt, zodat ze wat bevroren zijn en dan in een zakje doet, dan kan je volgens mij ze er daarna zo uitpakken.

Hoe vriezen jullie het in. Als je zo'n grote zak hebt, dan moet je het allemaal in kleine zakjes doen. Maar als je het eerst in vriest en dan in een zak doet, dan haal je het er zo uit en hoef je niet met zakjes te slepen.
Ik verdeel alles op gewicht/porties en vries het dan in. Wel wat werk maar daarna wel zo makkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door