Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maxie
#651428
Kan iemand mij vertellen wat een kippenkarkas gemiddeld weegt? Ik ben met Max begonnen met kippennekken (hap-slik-weg  ::)), kippenvleugels (idem) en vanmorgen zijn eerste eendennek. Hier deed hij het "langst"mee. Hij was het lekker aan het kraken, maar slikte het wel heel door ;D. Zijn ontlastig is goed, maar gaat wel wat moeilijker. Ik geef hem gewoon nog CB en dan bij wijze van traktatie en probeersel een botje (niet elke dag). Nu denk ik er over om geitenrib te geven (bij IC te Rotterdam, ziet er goed uit op de site) of een kippenkarkas. Daar ik (nog) geen held ben ik het hakken en zagen vroeg ikme af wat het gewicht is van zo'n karkas.
Ik heb nog steeds genoeg CB in de vriezer. Ik wil hem om de dag 750 CB geven, dan de dag daarna 'sochtends ongeveer 250 gr. CB en de rest van de dag wat vleesbotten 250 gr. , 200 gr. spiervlees en 50 gr. organen of groente of een eitje, huttekase. Dan zit ik toch wel goed met percentages ? Ik heb begrepen uit eerdere topics is dat je als je ook nog versvlees erbij geeft, de percentages niet zo nauw komen?

groetjes,
Ilona
Door Fynn
#651449
Hoi

Wij hebben 2 ridgebacks en geven regelmatig kipkarkassen ze wegen zo rond de 400 gram per karkas.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#651452
Het ligt er ook een beetje aan hoe goed ze bevleesd zijn. Die van vleesch du bois uit blokker zijn ontzettend kaal en wegen nog geen 200 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door