Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maxie
#650638
Max heeft gisteren zijn eerste kippennekken veroberd. Wat een kleine dingen zijn dat zeg! De eerste had ik vast gehouden, hij deed er van alles mee, likken, beetje trekken, maar knauwen ho maar. De eerste heeft hij in zijn geheel doorgeslikt ;D. De tweede heb ik maar in kleine stukjes gesneden. Maar het bleef erin en vanmorgen was zijn ontlasting keurig.
Vandaag was een kippenvleugel aan de beurt, ik keurig netjes ingeknipt en even vast gehouden. Zelfde verhaal als gisteren, een beetje likken, een beetje trekken. Toen heb ik los gelaten, hij knauwde een paar keer (ik hoorde het kraken) en weg was de vleugel. Is dit nu goed? Of doe ik iets verkeer? Hij heeft ook zo'n grote bakkes :rotflmao:. Morgen krijgt hij een eendennek. Even kijken hoe dat gaat.
Ik doe nu voorlopig even 3x per week 1 kilo CB, de rest van de dagen 250 gr. bot/vlees, 200 gr. spiervlees, 60 gr. orgaan en 50 gr. groentes. Dan zit hij ongeveer aan de 750 gr. per dag gemiddeld.

groetjes,
Ilona
Gebruikersavatar
Door Miekie
#650645
Volgens mij is dat wel normaal voor n hond van dat formaat.Bij ons gaan de vleugels ook per 2 tegelijk naar binnen.Ik ben dus vrij snel overgestapt op grotere poten(wel de eerste paar keer platgeslagen van te voren) en daarna hele kippen zodat ze wel moesten kauwen.Ze kauwen nu keurig,als het maar groot genoeg is,anders is de verleiding om in 1 keer te slikken gewoon te groot,is mijn ervaring ;)
Door Lizzy
#650686
Ja, dit is normaal. Kippennekken zijn goed om de hond aan vleesbot te laten wennen. Als je hond eenmaal gewend is, kunnen ze wel van het menu (hoeft niet). Je hond heeft dus duidelijk behoefte aan het wat grotere werk. Als het bot mooi verteerd, kun je dus al vrij snel delen van hele kip geven. Daar heeft hij wat meer werk aan.
Gebruikersavatar
Door pike
#650746
Ja, ik geeft hier ook geen kippenekken meer, te klein, en die honden van mij zijn toch echt niet zo groot! Wel jammer want ze zijn goedkoop :(
Gebruikersavatar
Door pike
#650793
Wat vleesbot betreft: eendenekken, kippevleugels, zalmkoppen, haas- of konijnkarkas, kip- of parelhoenkarkas, zalmkoppen, lamsrib (niet zo vaak want nogal duur hier).
Soms ook halve kip
Door Mevroi Kruim
#651037
Ik voer de nekken vooral aan m'n katten, die vinden dat echt goed te knagen. De honden doen idd 'hapslikweg' maar ze hebben er ook geen problemen mee verder.
Een poot, da's het betere werk qua knagen van kip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door