Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#650039
Wilde net van huis vertrekken toen ik overal plasjes met bloed zag liggen. Toen ik mijn kat optilde lag er ook een plasje bloed onder hem. Het leek net of hij het had laten lopen want hij was zelf ook nat.

4 weken geleden zag ik een lichte verkleuring in zijn urine en ben naar de DA gegaan. Hij kreeg een antibiotica-spuit en pilletjes mee, Na een week, toen pillen op waren, kwam het weer terug. Inmiddels 4 strips/weken verder.

Hij heeft ook last van nierfalen. In overleg met DA nu ongeveer 6 weken gestopt met de Fortekor, omdat bij laatste meting niet een drastische verslechtering van nierwaardes. En hij zonder Fortekor veel levendiger, knuffeliger en meer knort. Nu heb ik begrepen van DA dat zijn nierfalen niets met de blaasontsteking te maken heeft. Maar ik schiet wel steeds in de stress. Denk steeds als hij wat heeft dat het het begin van het einde is. Ook omdat die blaasontsteking maar niet overgaat.

Ik lees steeds over cranberry. Hoe en wat (pillen, druppels?) kan ik hem geven?
Verder nog tips of suggesties? Ik hoor het graag.

Ik ga straks ook naar de dierenarts.
#650197
Lizzy schreef: Dat lijkt me een goed idee, dat de DA dat even goed controleert. Want als er ook blaasontsteking aanwezig is, dan is AB alleen niet genoeg.
blaasgruis bedoel je zeker?
sterkte met je katje, het is wat met die blaas en nier problemen steeds.... :-\
#650523
Oww ik wil je niet deprimeren maar mijn kater heeft dit ook gehad en dit kan heel ernstig zijn. :'(
Ik hoop uiteraard dat het allemaal weer goed komt maar uit ervaring weet ik dat dit ook helemaal niet goed af kan lopen.
het kan zijn dat het blaasgruis is maar kan ook stenen zijn en dan word waarschijnlijk een operatie noodzakelijk. :-\
Nogmaals ik hoop echt van harte dat het allemaal weer goed gaat komen en dat mijn doemscenario helemaal niet van toepassing is want dat gun je niemand
heel veel succes en sterkte met het beestje!
groetjes eefje
#652127
Ben naar de DA geweest en ook op blaasgruis laten testen. Gelukkig heeft hij dat niet. Hij heeft weer een prik (andere) Antibiotica gekregen en pillen voor 8 dagen. Maar nu gingen wij de volgende dag op vakantie, dus mijn vader moest de pillen geven. Toen ik terug kwam van de DA ben ik naar mijn werk gegaan. Mijn vriend belde me later op de dag. Dat de kat niet te handelen was. Hij blies en gromde naar mijn vriend als hij langsliep. Dacht dat hij misschien pijn had en bang was dat je hem aan zou raken waar het pijn deed. Toen ik thuis kwam moest ik echt heel voorzichtig met hem doen. Na wat aandacht heb ik hem kunnen optillen en naar beneden gedragen om hem eten te geven. Het duurde even, maar toen ging hij weer knorren.

De volgende dag kwamen mijn ouders voor instructies voor onze vakantie. Mijn vader probeerde hem een pil te geven, maar dat werd een drama. Grommen, blazen en al. Het lukte echt niet. We hadden nog een paar uur voordat we moesten inchecken en hadden ook de koffers nog niet ingepakt. Toch zijn we toen nog naar de DA gegaan voor een prik AB voor 4 dagen. Hij was zo sjagarijnig dat de DA met een handdoek over zijn kop in zijn mandje hem de prik heeft gegeven. Vanmiddag moeten mijn ouders weer voor een prik. Met pijn in mijn hart zijn we weggegaan. Elke dag hebben we gebeld hoe het gaat. Hij eet goed, maar is nog wel erg wantrouwig. Mijn moeder kan hem, op dit moment, beter handelen dan mijn vader. Misschien omdat de DA een man is? Want van mijn vriend moest hij ook niets hebben.

We zijn dus op vakantie, maar ik kan er niet echt van genieten. Kan niet wachten tot we weer thuis zijn. Voel me schuldig. Alsof ik hem in de steek heb gelaten. Ik weet wel dat het niet zo is en dat hij in goede handen is. Maar het voelt gewoon zo. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat bij de DA. Zaterdag zijn we weer thuis. Ik kan niet wachten....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door