Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#650252
Bij mijn fantastische poelier(ster) is het wildseizoen weer begonnen en dus krijg ik resten van ree, haas & eend (allemaal voor nop). Nou het eerste portie ree-ribben is al op (samen met de organen goed voor 750 gram). Joep vindt het echt geweldig en Joris vindt het afschuwelijk. Da's geluk voor de een en pech voor de ander, die krijgt wel iets anders.

Nu had ik bij mijn topic in de bar al gevraagd of ik ree in moest vriezen en daar had ik geen antwoord op gekregen. Daarnet heb ik Joep de ree-ribben gegeven zonder dat ze ingevroren waren met achterliggende gedacht: in het wild zouden ze het ook zo eten.

Maar.... wat is wijsheid? Kan ik het zo geven of toch liever invriezen?
Door Lizzy
#650400
Men zegt dat je wild eerst moet invriezen. Maar ja, ik ben het wel met jou eens, in het wild zouden ze ook niet eerst ingevroren zijn... Ik zou organen van wild wel eerst invriezen. Als er nou ergens nog wel eens parasiet-achtig-iets wil zitten: dan is het wel in de organen....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#650461
Ships Lizzy, ik heb de organen gisteren gekookt en ze hebben er al wat van gehad..... :-[ :-[ :-[ Ze lusten namelijk geen rauw orgaanvlees, vandaar het koken.
Door *Natasja*
#650467
Pauline schreef: Ships Lizzy, ik heb de organen gisteren gekookt en ze hebben er al wat van gehad..... :-[ :-[ :-[ Ze lusten namelijk geen rauw orgaanvlees, vandaar het koken.
Maar als je het kookt, gaan de eventuele parasieten toch ook dood, of niet?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#650468
*Natasja* schreef: Maar als je het kookt, gaan de eventuele parasieten toch ook dood, of niet?
Dat dacht ik dus ook achteraf. Zal wel geen kwaad kunnen.

Helaas komt Eddie net thuis met de boodschap dat Joep verschrikkelijk aan de diarree is...... Kan uiteraard wel ergens anders door komen, maar het is wel toevallig dat het precies gebeurt na het eten van de ree. :-\
Door conleeuw
#650472
Pauline schreef: Dat dacht ik dus ook achteraf. Zal wel geen kwaad kunnen.

Helaas komt Eddie net thuis met de boodschap dat Joep verschrikkelijk aan de diarree is...... Kan uiteraard wel ergens anders door komen, maar het is wel toevallig dat het precies gebeurt na het eten van de ree. :-\
pauline, dat hij aan de diaree kan zijn van het eten van wild is niet vreemd, mijn honden raken ook even aan het slinger van iets "nieuws" vooral als ze dan in een keer heelwat hebben gehad, ik zou me niet al te druk maken, afwachten wat morgen brengt, dan is er vast wel weer rust in de darmen.
De gekookte organen zijn prima, daar hoef je niet meer in te zitten over parasieten ;)
Door Lizzy
#650473
Nee hoor, als je het hebt gekookt is er niks aan de hand! Meis, zo doen mensen het ook hoor, ze kopen wild en dat wordt opgegeten zonder het in te vriezen. Ze verhitten het vlees en de organen eerst. En dat heb jij ook gedaan. Dus niks aan de hand. Dus dat hij aan de diarree is: heeft een andere oorzaak.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#650629
Lizzy schreef: Men zegt dat je wild eerst moet invriezen. Maar ja, ik ben het wel met jou eens, in het wild zouden ze ook niet eerst ingevroren zijn... Ik zou organen van wild wel eerst invriezen. Als er nou ergens nog wel eens parasiet-achtig-iets wil zitten: dan is het wel in de organen....
Dat is niet per definitie zo. De lintwormtussenstadia (ja daar is íe weer) zitten in de spieren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door