Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#649900
Wie heeft er nog ideeën over hoe ik de knoflook erin krijg?
1e poging was door de groentemix. Beide honden lieten de groenten staan >:(
2e poging was door een eetlepel honing. Beide honden lieten dat hoopje onaangeroerd. Pike ging vervolgens wel Armagnac zijn bak leegmaken ;D, maar omgekeerd werkte dat niet helaas.
Wat kan ik bij Armagnac nog proberen?
Door geer
#649901
pike schreef: Wie heeft er nog ideeën over hoe ik de knoflook erin krijg?
1e poging was door de groentemix. Beide honden lieten de groenten staan >:(
2e poging was door een eetlepel honing. Beide honden lieten dat hoopje onaangeroerd. Pike ging vervolgens wel Armagnac zijn bak leegmaken ;D, maar omgekeerd werkte dat niet helaas.
Wat kan ik bij Armagnac nog proberen?
Knoflookpoeder in capsules?
Gebruikersavatar
Door pike
#649905
En die stop ik dan gewoon in hun bek en slikken maar? Zijn er vriendelijkere methodes?
Hoe verhoudt een capsule zich tot een teentje? Ga wel even op zoek want dat staat hier vast wel ergens al
Gebruikersavatar
Door pike
#649911
Gevonden. Een capsule is 2 teentjes. Is dus veel te veel. Als ik ze stuk moet maken laten ze het natuurlijk weer staan.
Geen knoflook is wel de goedkoopste oplossing :)
Gebruikersavatar
Door pike
#649919
Juist. Dacht dat het nog iets positiefs kon bijdragen tegen eventuele wormen? Ik heb er nog nooi een duidelijk ja-antwoord op gevonden maar ook geen duidelijk nee. Vanuit het idee in beperkte mate kan het geen kwaad dus vooruit we geven het. Maar als ze het niet lusten hoef ik er ook niet moeilijk mee te gaan doen dus, nou dan laat ik het achterwege. Voor je het weet staan er straks tien potjes op een rijtje!
Door Lizzy
#649921
pike schreef: Juist. Dacht dat het nog iets positiefs kon bijdragen tegen eventuele wormen? Ik heb er nog nooi een duidelijk ja-antwoord op gevonden maar ook geen duidelijk nee. Vanuit het idee in beperkte mate kan het geen kwaad dus vooruit we geven het. Maar als ze het niet lusten hoef ik er ook niet moeilijk mee te gaan doen dus, nou dan laat ik het achterwege. Voor je het weet staan er straks tien potjes op een rijtje!
Misschien kun je deze kuur proberen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 799.0.html
Gebruikersavatar
Door pike
#649938
Tja.  Misschien was de betreffende hond ook wel wormvrij gebleven zonder knoflook?
Weet je, eigenlijk zou je dit moeten proberen op het moment dat je zeker weet (bijv. waargenomen of door mestonderzoek) dat je hond wormen heeft. Ipv een reguliere wormenkuur probeer je eerst de knoflookkuur. Dan weet je tenminste of het werkt. Heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd?
Lizzy, jij geeft dacht ik toch pompoenzaden? Is de positieve werking hiervan wel aangetoond?
Door Lizzy
#649945
pike schreef: Tja.  Misschien was de betreffende hond ook wel wormvrij gebleven zonder knoflook?
Weet je, eigenlijk zou je dit moeten proberen op het moment dat je zeker weet (bijv. waargenomen of door mestonderzoek) dat je hond wormen heeft. Ipv een reguliere wormenkuur probeer je eerst de knoflookkuur. Dan weet je tenminste of het werkt. Heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd?
Lizzy, jij geeft dacht ik toch pompoenzaden? Is de positieve werking hiervan wel aangetoond?
Ja, ik geef ook pompoenzaden. Ik heb drie boeken (2 holistische dierengeneeskunde boeken en 1 voedingswijzer) die beweren dat pompoenzaad lintwormdodend/werend is. De twee holistische boeken schrijven verder dat vleesbot en probiotica een wormwerende werking heeft.

En nee, ik heb het nooit uitgeprobeerd. Ik probeer mijn honden wormvrij te houden. Als ze wormen hebben: ontworm ik ze met een chemisch middel.
Door 202Spots
#649950
Tja..ik vind dat knoflook toch TEveel goeie eigenschappen bevat om helemaal niet meer te geven.
Wanneer mijn honden het niet zouden eten,dan zou ik 1-2 keer per week gewoon'n half teentje fijnhakken en dat in 'n plakje kaas of vlees verpakken en dan zo de bek in schuiven.
Door Yves
#649959
Ik geef af en toe kruidenmix van .... (weet ik ff niet meer, maar bij de dierenwinkel te koop).  :P Dit stinkt zo ongelooflijk, denk niet dat ze hier de knoflook in terug kunnen vinden (ruiken). Misschien een idee om het hier doorheen te doen?
Gebruikersavatar
Door pike
#649961
Lizzy schreef: Ja, ik geef ook pompoenzaden. Ik heb drie boeken (2 holistische dierengeneeskunde boeken en 1 voedingswijzer) die beweren dat pompoenzaad lintwormdodend/werend is. De twee holistische boeken schrijven verder dat vleesbot en probiotica een wormwerende werking heeft.
Ik vind het toch een moeilijk onderwerp. In elk geval, met vleesbot en een gezonde darmflora is de hond dus blijkbaar al aardig gewapend tegen wormen, en pompoenzaden kunnen een extra bijdrage leveren.
202spots schreef: Tja..ik vind dat knoflook toch TEveel goeie eigenschappen bevat om helemaal niet meer te geven.
Wanneer mijn honden het niet zouden eten,dan zou ik 1-2 keer per week gewoon'n half teentje fijnhakken en dat in 'n plakje kaas of vlees verpakken en dan zo de bek in schuiven.
En de knoflook , tja ik moet er nog eens over nadenken, ik ben er dus nog niet uit. Verpakken in kaas of vlees nou weet niet of dat werkt als het in de groentemix en de honing niet werkt maar dat is snel uitgeprobeerd..
Gebruikersavatar
Door pike
#649966
Yves schreef: Ik geef af en toe kruidenmix van .... (weet ik ff niet meer, maar bij de dierenwinkel te koop).  :P Dit stinkt zo ongelooflijk, denk niet dat ze hier de knoflook in terug kunnen vinden (ruiken). Misschien een idee om het hier doorheen te doen?
Ik heb twee honden die met hun neus jagen. Die ruiken echt alles >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door