Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ilovegoldenretrievers
#649656
Mijn hond EERSTE BARFMENU WORDT

81 gram GROENTE
108 gram KIPPEHARTJES
108 gram RUNDERRIBLAB
EN 1 EI

Vandaag bij de groenteboer geweest, voor Bentie spruitjes, wortel, sperziebonen, bloemkool en brocceli gekocht. Dit ga ik schoon maken en dan invriezen. Zodat mijn Bentie elke dag een heerlijke gevarieerde groentemix heeft.

Morgen krijgt ze kippenekken. Ik doe het nog even met kvv, zodat we beide kunnen wennen.

Ik had nog een vraagje kan ik wortels invriezen, daar twijfel ik over.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op zo 09 jun 2013, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ilovegoldenretrievers
#649773
Wat vind ik barf lekker!!!

Mijn vrouwtje was allemaal in de keuken bezig. Ik was aan het meekijken. Oh, wat zag het toch heerlijk uit. Opeens pakt ze mijn bak en blijk ik het eten te krijgen. Oh, wat was ik blij. Ik kon mijzelf niet inhouden. Ik was tijdens het eten constant aan het kwispelen van blijheid. Het was in een paar tellen op. Het heeft heerlijk gesmaakt.

Ik loop nog elke keer terug na mijn bakje. Wat was die Runderriplap met hartjes en groentemix toch lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#649822
Ik ben ook nog een leek in de barf wereld maar volgens mij moet je de groentes pureren... en is klein snijden niet voldoende. Als ik de foto zie dan lijkt het er tenminste op dat de groente klein gesneden is.

Er komt vast nog wel iemand langs die er meer over kan vertellen.

Leuk he om je hond zo te zien smikkelen :)
Door ilovegoldenretrievers
#649836
Over het klein snijden van de groente zijn de meningen verdeeld.

De ene geeft gewoon de hele groente en de andere een groenteprutje.

Van de rest heb ik wel een groenteprutje gemaakt, zodat ik het kan invriezen.

Ik heb allemaal porties gemaakt.
Door Lizzy
#649841
Aangezien deze groentemix erg veel kool bevat, zou ik de volgende keer helemaal geen koolsoorten gebruiken. Kool kan een negatieve werking op de schildklier hebben. Overigens sluit ik me bij JolandaB aan. Ik vind deze groente ook niet fijn genoeg gemalen. En wanneer groente niet fijn genoeg gemalen is, kan de hond er niks mee. De hond kan namelijk geen plantencellen afbreken. Meer over groentemix: http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=32

Wortels kun je trouwens prima invriezen.
Door 202Spots
#649893
Julia2005 schreef: Over het klein snijden van de groente zijn de meningen verdeeld.
Niet op BP en ook niet op de internationale barfgroups..
Wanneer de groente niet gepureerd is dan kan het niet worden opgenomen...
Ja je kan 'n rauwe wortel of stuk bloemkool of andere groente heel geven en dat voorknaagplezier geven, of je kan de grove stukken gekookt geven,maar ALLE rauwe groentes moeten gepureerd worden.
Zoals deze groente eruit zietn zal het grootste gedeelte helemaal geen voedingwaarde achter laten, en dan die hele spruiten??? Denk je echt dat je hond er op bijt???
de ene geeft gewoon de hele groente en de andere een groenteprutje.
Van de rest heb ik wel een groenteprutje gemaakt, zodat ik het kan invriezen.
Ik heb allemaal porties gemaakt.
Jammmer dat het prut is geworden, meestal vinden ze groenteMIX veel lekkerder.. :-\
Gebruikersavatar
Door Dian
#649907
Misschien een hele stomme vraag, maar ik lees dat je groenten moet pureren. Dat is alleen om er voedingswaarde uit te halen? Ik geef Rakker 's avonds altijd een stukje komkommer als snoepje, plakjes gehalveerd. Eet hij heerlijk uit mijn hand en hij is er verzot op, kauwt er goed op, slikt het niet in een keer weg. Het hoeft van mij ook geen voedingswaarde te hebben, want dat haalt hij wel uit de kvv. Maar kan het ergens kwaad voor?
Door Lizzy
#649908
Dian schreef: Misschien een hele stomme vraag, maar ik lees dat je groenten moet pureren. Dat is alleen om er voedingswaarde uit te halen? Ik geef Rakker 's avonds altijd een stukje komkommer als snoepje, plakjes gehalveerd. Eet hij heerlijk uit mijn hand en hij is er verzot op. Het hoeft van mij ook geen voedingswaarde te hebben, want dat haalt hij wel uit de kvv. Maar kan het ergens kwaad voor?
Nee hoor, totaal niet. Mijn honden zijn trouwens ook dol op komkommer!
Door 202Spots
#649943
Dian schreef: Misschien een hele stomme vraag, maar ik lees dat je groenten moet pureren. Dat is alleen om er voedingswaarde uit te halen? Ik geef Rakker 's avonds altijd een stukje komkommer als snoepje, plakjes gehalveerd. Eet hij heerlijk uit mijn hand en hij is er verzot op, kauwt er goed op, slikt het niet in een keer weg. Het hoeft van mij ook geen voedingswaarde te hebben, want dat haalt hij wel uit de kvv. Maar kan het ergens kwaad voor?
Er zit al weinig voedingswaarde in de komkommer, dus het is al alleen maar kluifplezier ;)
Wanneer je echt groentemix geeft, (van minstends 6 of meer verschillende groentes)dan moet het allemaal gepureerd
Door ilovegoldenretrievers
#650265
Vanavond kreeg ik dus voor het eerst kippenekken. Het zag er heerlijk uit. Ook dit had ik zo op, ik moest wel even kauwen. Het was zacht en zat vol met vlees. Ik vond de kippenekken helemaal niet hard, het was een keer bijten en doorslikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op do 19 okt 2006, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ilovegoldenretrievers
#650673
Ik heb wat groenteprut gemaakt en ingevroren. Kleiner kreeg ik het echt.

Afbeelding

Zit Andyvie, Wortel, sperziebonen, erwten, spruitjes in. Klein beetje Broccelli en Bloemkool.

Ik heb wel voor een maand gemaakt. Lekker makkelijk.

Wat doen jullie altijd in jullie groenteprutje.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op vr 20 okt 2006, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#650684
Julia2005 schreef: Ik heb wat groenteprut gemaakt en ingevroren. Kleiner kreeg ik het echt.

Afbeelding

Zit Andyvie, Wortel, sperziebonen, erwten, spruitjes in. Klein beetje Broccelli en Bloemkool.

Ik heb wel voor een maand gemaakt. Lekker makkelijk.

Wat doen jullie altijd in jullie groenteprutje.
Dit ziet er mooi uit!

Ik varieer erg met de mixjes. Maar deze maand zat er in: paar winterwortelen, bietje, paar stronkjes witlof, pompoen, gekookte sperzieboontjes, knoflook, alfalfa, courgette, komkommertje, broccoli, andijvie, waterkers, peterselie.
Door 202Spots
#650708
Zit Andyvie, Wortel, sperziebonen, erwten, spruitjes in. Klein beetje Broccelli en Bloemkool.
Wat voor erwten heb je gebruikt?
En HOE heb je gemalen?
Het ziet er droog genoeg uit, volgende keer gewoon beetje van de groentsap gebruiken of beetje water erbij, dan mixed 't makkelijker

Ik ben ook net klaar met groente malen,maar ik maak alleen maar MIX
Afbeelding
Dit is:
BokChoy,andijvie,wortels, broccoli,spercieboon,courgettes, beetje chinese kool,paar spruitjes,bleekselderij, jicama,(knol) koolraap,
donkere sla,paardebloemblad,boerekool,tauge,alfalfa,knoflook,
gember.en dan roer ik ook de kelp er door voordat ik in bakjes doet.
Door francoos1
#650741
:D Hallo Allemaal,  :D

Eerlijk is eerlijk, wij zijn nog geen BARF'ers. Maar we zijn degelijk aan het orienteren en lezen dus veel mee. Een vraagje hier en daar en tzt zelf aan de slag !!!

Onze Nina (Zwitserse Witte Herder van 21 weken) is kvv gewend.

Ik heb toch een vraagje : - Wat is het wezenlijk verschil tussen groenten MIX en PRUT ????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door