Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#649670
Ik ben druk bezig om informatie te verzamelen over het barfen omdat ik het toch wil gaan geven aan mijn honden.
Maar heb wel een paar vraagjes.
Speirvlees is dat al het vlees behalve orgaan vlees? en hoeveel bot moet een hond van 8 jaar oud?
Lees veeel over ong 60% bot maar ook wordt er gesproken over 20% wat is nu wijsheid??

Mijn 8 jarige hond heeft al wel kennis gemaakt met rauw vlees want als ik ze een kluif gaf was het altijd rauw en pens en kopvlees krijgt ze ookwel eens.

Ze krijgt nu droge brok en dat wil ik er nog niet helemaal uit hebben, maar zal denk ik wel uiteindelijk er uit gaan.

Wat  mag ze ong allemaal hebben. ze weegt ong 33 kilo maar is wel wat( nou ja wat) te zwaar.

Ik heb al wel gelezen dat het slim is om met kippennekjes te beginnen.


Ik heb er over gehad met een vriendin vanmij en die vind het ook allemaal erg interessant  en wil het ook gaan doen alleen wil zij het vlees door de brokken mengen.
Ik dacht begrepen te hebben dat dat niet zo verstandig is maar ik neem aan dat jullie mij daar ook wel evenadvies in kunnen geven zodat ik het aan haar door kan geven.

Saskia
gr Saskia
Door Sofie
#649704
Hey,
Tof dat je deze stap zet voor je hond.
Spiervlees is idd al het vlees behalve orgaanvlees. Je kan hierin erg variëren. Ik geef aan Lady rund, kip, kalf, lam, schaap en kalkoen. Je kan ook konijn, eend,...voeren nu dat is meestal vrij duur.
Qua vleesbot kan je 40%-50% geven. Minder zou ik zeker niet geven. Meer kan je geven nu sommige honden kunnen daar harde stoelgang van krijgen.

Over het overschakelen: ik deed at met Lady ook....50/50 brok-rauw. Nadien steeds meer rauw gaan geven. Je kan eventueel in tussentijd ook een kvv geven en dan rustig opzoeken over barf.
Zowiezo zou ik niet brok en barf op dezelfde dag geven. Dit is ivm het maagzuur/vertering.

Wat mag je geven: que vleesbot kan je idd best met kippennekjes en vleugeltjes beginnen. Indien je hond een schrokker is kan je het bot wat platslaan met een hamer. Ook kan je in het begin het bot vasthouden zodat je hond leert te knagen.
Eens ze dit goed gewoon is kan je dingen geven zoals konijnenkoppen/schouder, lamsribben, kippendelen, halve/hele kippen, lamsbotten,...
Qua orgaanvlees kan je lever, hart, nieren, testikels,... geven. Ook pens eten ze enorm graag.

Kijk trouwens hier eens:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html
Door Lizzy
#649848
Sofie schreef: Hey,
Tof dat je deze stap zet voor je hond.
Spiervlees is idd al het vlees behalve orgaanvlees. Je kan hierin erg variëren. Ik geef aan Lady rund, kip, kalf, lam, schaap en kalkoen. Je kan ook konijn, eend,...voeren nu dat is meestal vrij duur.
Qua vleesbot kan je 40%-50% geven. Minder zou ik zeker niet geven. Meer kan je geven nu sommige honden kunnen daar harde stoelgang van krijgen.

Over het overschakelen: ik deed at met Lady ook....50/50 brok-rauw. Nadien steeds meer rauw gaan geven. Je kan eventueel in tussentijd ook een kvv geven en dan rustig opzoeken over barf.
Zowiezo zou ik niet brok en barf op dezelfde dag geven. Dit is ivm het maagzuur/vertering.

Wat mag je geven: que vleesbot kan je idd best met kippennekjes en vleugeltjes beginnen. Indien je hond een schrokker is kan je het bot wat platslaan met een hamer. Ook kan je in het begin het bot vasthouden zodat je hond leert te knagen.
Eens ze dit goed gewoon is kan je dingen geven zoals konijnenkoppen/schouder, lamsribben, kippendelen, halve/hele kippen, lamsbotten,...
Qua orgaanvlees kan je lever, hart, nieren, testikels,... geven. Ook pens eten ze enorm graag.

Kijk trouwens hier eens:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html
Ik heb hier niks aan toe te voegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door