Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#649144
Knippen met een flinke huishoudschaar. Vind ik tenminste. Hakken is zo lastig omdat ze zo glibberig zijn...
Door Sofie
#649156
trimsalon schreef: Hoe krijg ik het makkelijkste een zalmkop door midden .....hakken??
geen makkelijke klus....probeer het de volgende keer aan de visboer te vragen, die kunnen dat wel.

Ik heb het in het begin zelf een paar keer gedaan...best neem je wat keukenpapier waarmee je de kop kan vasthouden want anders glijdt deze steeds weg uit je hand.
Ik sneed de kop in lengte gewoon doormidden met een mes met tandjes....gaat zeer goed. Is wel even moeilijk aan het botgedeelte.
Door Saskia C.
#649326
Hier hakken we een zalmkop met zijn tweeen doormidden. Ik hou de kop vast aan de kieuwen en mijn man gaat met een scherp hakbijltje door het midden van de kop, zodat we mooi twee dezelfde helften hebben.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#649449
trimsalon schreef: Hoe krijg ik het makkelijkste een zalmkop door midden .....hakken??
Nou, hij is door midden , hoor. Gewoon met een flink mes en een sterke man ;)
Ik wil proberen de andere helft voor Vienna in stukken te gaan snijden. Ze eet nog steeds geen hele vissen maar wel verorbert ze zalmmoten zonder enige moeite. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door